בכנסת דנים: החמ"ד קורס; מאות מורים מפוטרים - סרוגים

בכנסת דנים: החמ"ד קורס; מאות מורים מפוטרים

בעקבות קריסת החינוך הממלכתי דתי שהביא לידי פיטורי אלפי מורים ומורות וקיצוץ שעות תפילה ושיעורי קודש, וועדת החינוך של הכנסת תתכנס היום לון במצב, ע"פ בקשתו של ח"כ אופיר סופר

author-image
בכנסת דנים: החמ"ד קורס; מאות מורים מפוטרים
  אופיר סופר (צילום מסך ערוץ הכנסת)

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ רם שפע מכחול לבן מתכוונת להתכנס היום (שלישי) בשעה 11:00, בעקבות קריסת החינוך הממלכתי דתי שהביא לידי פיטורי מאות מורים ומורות וקיצוץ שעות תפילה ושיעורי קודש, כפי שפורסם בסרוגים. המטרה: לוודא את הכנסת התקציב.

מדובר כאמור בדיון על תקציבי החמ"ד, אך זו גם מלחמה של הסיעות מי תדאג יותר לציונות הדתית, ובעקבות כך צפויים להתייצב בוועדה הנציגים הסרוגים הרבים מכל סיעות הבית.

ח״כ אופיר סופר (ימינה) הוא זה שביקש מיו"ר הועדה לקיים דיון דחוף, אליו הוזמנו שר החינוך ומנכ״ל משרדו וכמו כן נציגי האוצר וראשי מוסדות החינוך הדתי. הוא מתקיים ברקע התחייבות ראש הממשלה נתניהו במהלך פגישה עם ראשי המוסדות, להכניס את תקציבי החמ"ד לבסיס התקציב כבר לתקציב הקרוב.

ח״כ אופיר סופר: "בעקבות אי העברת כספים בשנה האחרונה לחינוך הממלכתי דתי שאחראי על חינוכם של מאות אלפי ילדים מסורתיים ודתיים כאחד בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים – מאות בתי ספר בסכנת קריסה ואלפי מורים פוטרו. אני מודה ליו״ר ועדת החינוך, חברי ח״כ רם שפע שנעתר לבקשתי לקיים דיון דחוף בנושא החשוב הזה".

במהלך ראיון שהעניקה לפני כשבועיים ח"כ איילת שקד באולפן סרוגים, היא התייחסה למפגשים עם ראשי המוסדות של הציונות הדתית ודרישות התקציבים. "אני פונה למצביעי הציונות הדתית: היו הרבה שהתלבטו בינינו לבין הליכוד, ולפני הבחירות ישבתי פה באולפן וניסיתי להסביר לאותם אנשים שאם מצביעים ליכוד – אי אפשר שהאינטרסים שלנו יישמעו" אמרה. "אני אפילו לא מדברת רק על האינטרסים האידאולוגיים – גם לאינטרסים החומריים הליכוד לא דואג".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עוד הישג אדיר לשר החינוך היוצא,הרב רפי פרץ
שי | 07-07-2020 9:19
איפה מוצאים אנשים כל כך מוצלחים ?
2
שרי המפדל לא רצו שיהיה בבסיס התקציב כדי
שיהיו תלויים בהם | 07-07-2020 11:28
איש ותיק במערכת החינוך אמר לי עוד לפני שנים שדווקא יוסי שריד הציע להכניס את זה לבסיס התקציב ולא להיות תלויים בחכ. יצחק לוי התנגד כי היה שר החינוך ורצה שהמנהלים יהיו תלויים בו ויש פריימריס. עכשיו כל שנה כן נותנין או לא
3
משרד החינוך חותמת גומי לגבייה מופרזת של המוסד
מה הסוף | 07-07-2020 12:47
אין ספק שהורים צריכים לשלם עבור טיולים ושעות שהם מעבר לתיקצוב של משרד החינוך, אבל במוסדות רבים התשלום מוגזם, ומי שמשלם אז הוא משלם גם עבור ההורים הפרזיטים שלא משלמים ומגיעים לבית ספר עם רכב חדש בצבע שחור. משרד החינוך מאשר את גובה התשלום כמו חותמת גומי
4
מוסדות החמד גובים...
לוי | 07-07-2020 17:12
מוסדות החמד גובים סכומי עתק מההורים, אין שקיפות ובחוצפתם עוד בוכים. מנהלי מוסדות מרוויחים הון, וטוענים כי אין כסף. שכחו כי חלה עליהם חובה הלכתית וחוקית לתת דין וחשבון על הכספים שרצים אצלם.
5
מישהו יכול לפרסם...
עומר רחמים | 07-07-2020 20:41
מישהו יכול לפרסם מה השכר של המנכלים של הרשתות?? אלחנן גלט וינקי פרידמן מושחתים, לכו הביתה