אריאל קלנר לסרוגים: "נרגש לחזור, בעזרת ה' נעשה טוב" - סרוגים

אריאל קלנר לסרוגים: "נרגש לחזור, בעזרת ה' נעשה טוב"

בפעם השנייה הושבע אריאל קלנר כח"כ בליכוד, בראיון לסרוגים אומר: "כחול לבן סיפרו שהם ימניים, אבל לא כל כך ששים לריבונות", על תחב"צ בשבת: "לא צריכה לפעול בשבת בשום מקום, רק פרטי"

author-image
אריאל קלנר לסרוגים: "נרגש לחזור, בעזרת ה' נעשה טוב"
  (צילום: סרוגים)

בהשבעה חפוזה נכנס היום (שני) הסרוג, אריאל קלנר, כחבר כנסת בפעם השנייה מטעם סיעת הליכוד. "אני באמת נרגש לחזור לכנסת", הוא אומר בראיון לסרוגים. "זו תקופה מאתגרת – אבל אנחנו נכונים לאתגרים, ובעזרת ה' נעשה טוב".

על הריבונות: "מההבנה שלי, ראש הממשלה מחוייב לנושא. כולנו מבינים – ה-1 ביולי זה תאריך ההתחלה, לא דדליין או תאריך הסוף. זה התאריך שממנו ניתן להחיל ריבונות לפי ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לכחול לבן. לא יקרה שום אסון עם הריבונות הזו תגיע בכמה שבועות איחור – בסופו של דבר חיכינו 2000 שנים, אנחנו יכולים לחכות עוד כמה שבועות ולעשות את זה כמו שצריך".

השאלה אם זה באמת יקרה תוך כמה שבועות, או שיגרר? התאריך יעד עבר

"אני לא שמעתי את ראש הממשלה אומר שה-1 ביולי זה יהיה התאריך שבו הוא יחיל את הריבונות, הוא אף פעם לא אמר את הדברים הללו. ממה שאני רואה הוא מחוייב לזה, וגם אני באופן אישי מחוייב לזה. אני מאמין שזה יקרה, יש הזדמנויות שאסור לנו לפספס".

קלנר מצהיר אמונים (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

את ההצבעות על חוק הפונדקאות ללהט"בים ותחבורה ציבורית בשבת פיספס קלנר בשבוע. איך בכל היה מצביע?  "כל הנושאים של דת ומדינה וסטטוס קוו הם נושאים שאסור לנו לגעת בהם. אלה נושאים עדינים מאד, והם יכולים לקרוע את הציבור. מצד אחד אני לא רוצה לשחק לידיים של יאיר לפיד וליברמן ולעורר את השנאה שלהם, מצד שני אני לא רוצה שהמטוטלת תעבור לצד השני, כי אנחנו חיים בחברה שהאיזונים בה מאד עדינים וחשוב לשמור עליהם".

כאדם דתי אני לא מאושר שיש תחבורה ציבורית בשבת

בתור אחד שבא מחיפה, היית מסכים לתחבורה ציבורית בשבת שכבר פועלת שמה?

"כאדם דתי אני לא מאושר שיש תחבורה ציבורית בשבת, ואגיד לך את האמת – תחבורה ציבורית לא צריכה לפעול בשבת בשום מקום. מצד שני, כמו שאני לא אומר לאדם פרטי מה לעשות עם עצמו ברכב הפרטי שלו, כך אם חברת הסעות פרטית תפעל אני לא רואה את עצמי כמי שמונע את הנושא".

כחול לבן סיפרו שהם ימניים לפני הבחירות

על העימותים מול כחול לבן: "האתגרים מאד גדולים בחברה הישראלית, כמו שכולם רואים. יש פה ממשלה שלא הומוגנית – יש להם השקפות עולם שונות. אנחנו רואים את זה בנושא הריבונות – הם סיפרו שהם ימניים לפני הבחירות, אבל כנראה שלא כל כך ששים לריבונות. ודאי שהם רואים אחרת לגמרי את הדמוקרטיה הישראלית והפרדת הרשויות – אני מאמין שהרשויות צריכות להיות מופרדות, הם מאמינים שבג"ץ צריך לשלוט בכל".

"עם זאת, אנחנו בעת חירום – ואין לנו את הלוקסוס לפרק עכשיו ממשלה ולרוץ לבחירות. אנחנו צריכים להיות מבוגרים אחראים פה, ולהמשיך לתחזק את הממשלה כדי שנוכל לעשות דברים טובים לעם ישראל. נושא הריבונות הוא מאד חשוב, וגם ראש הממשלה עמד על זה בהסכמים הקואליציוניים כשדרש שלא יהיה להם וטו, ונושא מערכת המשפט זה נושא כאוב – אבל אין מה לעשות, בשביל אחדות צריך לשלם מחירים מסויימים".

"אני אמשיך להיאבק בדרך שלי כדי שיהיו בלמים גם על הרשות השופטת, ומחוייב לנושא הזה. בעזרת ה' נגייס גם את דעת הקהל בנושא הזה – אם לא בממשלה הזאת, בטח בממשלה הבאה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חיכינו 20000 אז...
לנקרי יצחק | 06-07-2020 19:56
חיכינו 20000 אז נחקה עוד 2000 שנה לא יקרה כלום
2
זה ממש נחמד...
נועם | 07-07-2020 8:19
זה ממש נחמד לדעת שיש בליכוד ימנים דתיים כמו קלנר. אבל צריך לזכור שבממלכת ה- רק_ביבי_מחליט אין להם כמעט שום השפעה
3
קלנר
יוסי | 17-04-2023 7:26
מי אתה בכלל,כלומניק אוכל חינם שלא תרם דבר,את מי אתה מייצג,לך הביתה לא נראה לי שמישהו רוצה לראות ולשמוע אותך.