ישראל שיגרה בהצלחה את לווין הריגול "אופק 16" - סרוגים

ישראל שיגרה בהצלחה את לווין הריגול "אופק 16"

לוויין הביון "אופק 16" שוגר לחלל הבוקר מבסיס פלמחים, במסגרת פרויקט משותף של משרד הביטחון והתעשייה האווירית. אמצעי התצפית שלו אמורים לשדרג את יכולות הריגול של ישראל ולסייע במעקב אחרי מטרות

author-image
ישראל שיגרה בהצלחה את לווין הריגול "אופק 16"
  צילום: דוברות משרד הביטחון

ישראל שוב בדרך לחלל: מערכת הביטחון שיגרה לפנות בוקר (שני) את לוויין התצפית והביון "אופק 16" – כך נמסר בהודה רשמית של משרד הביטחון והתעשייה האווירית. מדובר בלוויין צילום מתקדם של ישראל, שנועד למטרות ריגול ותצפית.

בהודעה הרשמית נמסר כי הלוויין שוגר בשעה 04:00 לפנות בוקר מבסיס פלמחים, באמצעות משגר מסוג 'שביט'. עוד נאמר כי השמיים היו נקיים לכל אורך השיגור. צוותים ישראלים עקבו אחרי השיגור מכלי טיס צבאיים באוויר, בנוסף לצוותי הקרקע ממרכזי השליטה שבמרכז הארץ ובפלמחים. בשלב הבא יבדקו את מצבו ואת מצב המערכות שעליו ומסלולו בחלל באמצעי טלמטריה, לאחר מכן יבוצעו תיקוני מסלול ובדיקות לכלל המערכות – ורק אז תופעל המצלמה.

הלוויין החדש "אופק 16" (צילום: דוברות משרד הביטחון)

אמצעי התצפית של הלוויין החדש אמורים לשדרג את היכולות של ישראל בשני פרמטרים מרכזיים: חדות הצילום והיכולת לעקוב אחרי מטרה אחת במהירות או אחרי כמה מטרות במקביל. בין היתר, הלוויין צפוי לצלם בתנאי מזג אוויר משתנים ולשדרג את חדות התמונה מהחלל. לדברי גורמים בתעשיות הישראליות, ב"אופק 16" הוטמעו מערכות משודרגות שישפרו את הביצועים בהשוואה ללוויינים הקודמים של ישראל שנמצאים בחלל.

למרות שמועד השיגור תוכנן מראש, השיגור גם מגיע במקביל לשיא המתיחות בין ישראל ואיראן, זאת על רקע הדיווחים בשבועות האחרונין על סדרת תקיפות חשאיות באיראן המיוחסות לישראל. שדרוג יכולות הלוויינות בחלל בתחום הריגול צפויים לשפר גם את היכולות המבצעיות של מערכת הביטחון וקהילת המודיעין – דבר שיסייע לעקוב אחר פעולות רבות של משטר האייתוללות, ביניהן פרויקט הגרעין האיראני ובניית צירי הברחות הנשק מאיראן לסוריה וללבנון.

שיגור הלוויין הלילה (צילום: דוברות משרד הביטחון)

שר הביטחון בני גנץ בירך על השיגור המוצלח, ואמר כי הלוויין החדש יסייע בשמירה על ביטחון ישראל. "הצלחת שיגור הלווין 'אופק 16' הלילה היא עוד הישג אדיר למערכת הביטחון, התעשיות הביטחוניות בכלל והתעשייה האווירית בפרט" אמר. "העליונות הטכנולוגית והמודיעינית של מדינת ישראל היא אבן יסוד בביטחונה".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, הוסיף וכתב בטוויטר: ״השיגור המוצלח של הלווין 'אופק 16' מקנה לישראל יכולת אסטרטגית ומודיעינית ייחודיות. חשיבות ההישג בולטת בימים אלו בהם מסתמנת אפשרות להסלמה מול איראן. 'אופק' 16 יוכל לספק תמונת מודיעין עדכנית ואיכותית ממדינות רחוקות״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו