גפני: אם יסגרו את הישיבות, לא נישאר בממשלה - סרוגים

גפני: אם יסגרו את הישיבות, לא נישאר בממשלה

יו"ר דגל התורה התייחס לכוונת משרד הבריאות והמל"ל להמליץ לשרים לסגור את כלל הישיבות ואמר כי במצב כזה הוא לא יישאר בממשלה. דרעי: "בתי הכנסת לא יהיו פחות ממסעדות ומועדונים"

גפני: אם יסגרו את הישיבות, לא נישאר בממשלה
  (צילום: הדס פארוש\ פלאש90)

יו"ר 'דגל התורה', חבר הכנסת משה גפני, מאיים לפרוש מהממשלה באם תתקבל החלטה לסגור שוב את היכלי הישיבות. דבריו של גפני מגיעים בעקבות כוונת משרד הבריאות להמליץ על כך לממשלה.

"באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות", הבהיר גפני, "אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת".

כאמור, משרד הבריאות והמל"ל צפויים להביא היום (שני) הצעה בפני שרי הממשלה לסגור את כל הישיבות, כולל אלו שמתנהלות בקפסולות כבר מספר שבועות ואף על פי שאין בהן חולים.

הצעה נוספת שתוגש לשרים היא לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-20 אנשים בלבד.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כבר הודיע כי בכוונתו להתנגד לכך ואמר: "אני אתנגד בכל תוקף ואעמוד על כך שכל הישיבות שלמדו על פי ההנחיות וקיבלו את האישור ימשיכו", עוד הוא הוסיף: "בתי הכנסת לא יהיו פחות ממסעדות ומועדונים".

עוד באותו נושא

משרד הבריאות לוחץ עוד הגבלות בבית הכנסת ובים

אמש, אישרה ועדת הקורונה את הצו האוסר על התקהלות של יותר מ-50 אנשים באולמות וגני אירועים, בברים, במועדונים וכן בבתי תפילה ובהלוויות.

על פי הסיכום עם הגורמים המשפטיים, הצו ייכנס לתוקף הבוקר בשעה 8:00.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
24 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
תמות נפשי עם...
כלכלן רפואי | 06-07-2020 7:27
תמות נפשי עם פלישתים....מה שייך ? צריך לבדוק את הנתונים. אם יש הדבקה בישיבות - צריך לסגור . אם אין הדבקה - לא לסגור. מאוד פשוט. לא עניין של פוליטיקה אלא של בריאות. מה הסיפור ???? הוא הדין בבתי כנסת ובכל מקום אחר. בנוסף יש לקחת בחשבון את הנזק הכלכלי ולהגיע להחלטה מאוזנת. התוצר הכלכלי בישיבות, אפעס, קצת נמוך עד לא קיים.
2
אבוי, מי יקיים מצוות השתמטות,בטלנות וקבצנות ?
מודאג | 06-07-2020 7:41
צריך להרגיע אותם עם עוד מיליארדים מכספי הציבור.
גם ככה שופכים...
מודאג מאוד | 06-07-2020 10:30
גם ככה שופכים עליהם כספים ללא סוף. בגלל טיפשותם - בסבב הראשון 70% מחולי הקורונה המאושפזים היו חרדים שסמכו על תורה מצילה ומגינה. עלו למדינה הון. סיכנו את כלל הציבור - ומכל זה לא למדו דבר. ועוד אומרים שהיהודים חכמים.
3
בושה וחרפה
פוליטיקה בהלכה | 06-07-2020 8:11
ההחלטה על סגירת בתי כנסת תלויה אך ורק בשאלת פיקוח נפש. ואם המסעדות מופקרים ולא עומדים בניסיון ומוכנים להסתכן כדי לאכול, אז אנחנו צריכים לסכן חיים למען מניין בפנים ולא מניין בחוץ??? ממתי המסעדות הם המקור ההלכתי לבתי הכנסת??? זו שאלה של פיקוח נפש ולא שאלה פוליטית.
עסקים נפגעים כלכלית...
שליח ציבור | 06-07-2020 10:42
עסקים נפגעים כלכלית ולעובדים בהם אין מה לאכול. הגבלות על ישיבות ובתי כנסת לא גורמות כל נזק כלכלי. בני הישיבות ממילא לא מייצרים הכנסה ( אלא רק למספר מצומצם של העובדים בהן ) ובתי כנסת אינם מפעל יצרני. להתפלל אפשר בחוץ ואפשר במניינים קטנים יותר - מה הנזק הכלכלי ? צריך לקבל החלטות מאוזנות - בין הסיכון הבריאותי לצורך הכלכלי. הא ותו לא. תשאירו את הפוליטיקה הקטנה בחוץ וגם את הפטליזם שהכל מלמעלה. כי זה ממש לא.
אין ספק שזו...
א | 06-07-2020 10:23
אין ספק שזו שאלה הלכתית. יחד עם זאת, כאשר הממשלה לא מגבילה את מס' האנשים בברים ובמועדונים, מובן כי אינם חוששים לגידול והתפרצות המחלה כאשר יישמרו הכללים, אכ קו שביהכנס צריך להיות פחות מוגבל, שהרי בו שומרים יותר על הכללים, ודווקא אותו רוצים להגביל יותר.
4
ההלכה קובעת שבמיקרי מחלה - הרשות ניתנה לרופא.
יוסף | 06-07-2020 8:12
אז יתכן שההלכה של עם ישראל לא מתאימה לכולם... תמיד היו בעם ישראל נאורים שמרדו בהלכה ...
5
כי רחק ממני מנחם
דוד מלך | 06-07-2020 8:27
הלוואי והיה משמיע קול מחאה גדול כשהר הבית סגור ליהודים
6
להיתנגד בכל תוקף...
פייק ממשלת חירום | 06-07-2020 8:40
להיתנגד בכל תוקף ואף להפיל מידית את הממשלה האומללה בראשות נתניהו שלטענתו מנדבליט מסתיר בחיסיון את ההקלטות והוא בעצמו מסתיר בשקר ההונאה הגדולה בהיסטוריה מגיפה עולמית שיקרית בחיסיון מהעם! אין חולים אין מתים אין מגיפה אין חולי! הכל שקר והונאה פוליטית תקשורתית!!! חלק מהציבור הופחד בצורה מגמתית ושיקרית ושקר הבדיקות ליכאורה של משרד הבריאות, מי צריך ממשלה נגד העם! גם ככה הם דואגים רק לתחת שלהם!! זאת לא ממשלת חירום, זאת ממשלת הונאה! דיקטטורה שילטונית!! בושה שבחרנו בדיקטטור !! הערתי את ביבי נתתי לו להינות אבל כיום התחוור לנו שהוא הורס את מדינת ישראל!! גפני וכל הסיעות הדתיות תפילו מיידית את הממשלה הארורה הזאת !!
7
לא!!!!!
ביבי | 06-07-2020 9:00
אוי ואבוי אם לא תהיו בממשלה....מי ייקח את כל הכסף שיועד לישיבות הקורונה?
אתה לא ממש...
לדוד ששונא תרבות | 06-07-2020 10:35
אתה לא ממש איש תרבות, מה ? תיאטרון, מוסיקה, ציור, אומנות פלסטית - כל זה מיותר מבחינתך. רק לשבת כל היום באפס מעשה בישיבות זה בסדר. לשלם הון תועפות לכל מיני כלי קודש, שטוחנים מים ויורדים לחיי בעלי העסקים והאזרחים זה בסדר. רק מדינות האיסלאם המפגרות משלמות שכר לכל מיני פעילי דת. במדינה מתוקנת - הדת היא עניין אישי ולא עניין למדינה.
מי שיקח זה...
דוד | 06-07-2020 10:05
מי שיקח זה כל הטפילים שכל חייהם ישנו עד מאוחר,והתרגלו לקבל כסף ללא כל פרופורציה לעבודתם, כמובן שחקני התאטראות, הבימה, וכל המיסגדים שלכם, מירי לקחה להם והיו צרחות איך ישלמו לקפה, ת
8
מצוין! בעה תעזוב-...
דורשת צדק | 06-07-2020 9:05
מצוין! בעה תעזוב- הרב גפני. כך יתמעטו כוחות השמאל.
9
זה מה שרוצים...
פ | 06-07-2020 11:28
זה מה שרוצים אלה בכנסת עם כת השטן וביבי שהחרדים יצאו מהכנסת גם דרעי צריך לפטר את עצמו מהכנסת אם חברי הכנסת וביבי עובדים את כת השטן כדיי לעקור את הדת מהכנסת ובכלל מהרבנות. אם דרעי יסכים עם ביבי אז הוא לא דתי וחרדי הוא שותף מלא לפשעים נגד האנושות
כת השטן...עקירת הדת....פשע...
הנותן לשכוי בינה | 06-07-2020 11:51
כת השטן...עקירת הדת....פשע נגד האנושות.....איך נטמעו בעם היהודי החכם כל מיני נבערים מדעת כאלה ? מי שרוצה שתלמידי הישיבות לא יחלו בקורונה ולא יפיצו אותה ברבים - הוא עובד כת השטן שעוקר את הדת ועושה פשע נגד האנושות ???? מוטב שתחזור לחור ממנו יצאת ותפסיק לבלבל לנו את המוח.
10
זה מה שהם...
קורונה | 06-07-2020 11:30
זה מה שהם רוצים בכנסת לעקור את היהדות ביבי עבד עליכם בעיניים.
11
בנביאים רשום שתיהיה...
בני | 06-07-2020 11:43
בנביאים רשום שתיהיה נפילה כלכלית בעולם ולא יהיה ערך לכסף , והקורונה נתנה את התשובה למי ששאל איך זה יכול להיות? רשום שתיהיה שינאת אחים והקורונה גורמת גם לזה! אנשים צריכים להבין שהכל תלוי בזה שאנחנו נאהב אחד את השני וכל דבר אחר כמו קורונה זה רק ניסיון בחיים! אנחנו אמורים להיות אור לגויים ובנתיים זה לא ניראה ככה לצערנו! הגיע הזמן לאהוב אחד את השני!!!!
12
תגידו לי
המעניש | 06-07-2020 11:49
אתם נורמלים ? חלאות אדם זה מה שאתם
13
יש מלא ערב...
צביקוש | 06-07-2020 12:16
יש מלא ערב רב במגיבים כאן, איך נכנסו לנו ככה עמוק לשורות הציונות הדתית בלי ששמנו לב?
הם לא קשורים...
מישהו | 07-07-2020 17:34
הם לא קשורים לציונות הדתית, יש פה מלא טרולים שמאלנים ורפורמים- בהתאם לאופי האתר...
פרט מי הם...
משגיח כשרות | 06-07-2020 13:02
פרט מי הם הערב רב ? מי נחשב לערב רב ? מה הדיעות של הערב רב ? למה הדיעות האלה מעידות שמדובר בערב רב ? מה עצתך לשמירת טוהר הגזע ? איך נבחין לפי צורת הגולגולת אם מדובר בערב רב או ביהודי כשר עם כשרות מהודרת ? מה דינם של אנשי הערב רב ? תליה, שריפה, הרג או חנק ? בבקשה האר את עינינו.
14
לכל המעוניין לדעת...
תורת משה תורת אמת | 07-07-2020 7:51
לכל המעוניין לדעת מי אלו הערב רב , הערב רב בכללותו בכדי לזהות אותם הם שונאי רבנים , קנאים מעבדי השם הנאמנים לומדי התורה , רודפים את הצדיקים ושנאתם כלפי החרדים חוצה גבולות ,,,אלו הם הערב רב . מאין הם באו ? בספר אהבת חיים של הצדיק הנסתר רבי מנחם מנשה מפורט מהיכן הגיעו לעם ישראל הערב רב . הערב רב הם באו מארבע אומות ,ארם, מדין קדם ,ובני ערב. הערב רב היו מצרים שנלקחה מהם המלכות במצריים והפכו להיות עבדים יחד עם בני ישראל במצריים ,,,כשבני ישראל יצאו ממצריים הצטרפו אליהם המצרים הללו כי פחדו שיהרגו אותם . הקדוש ברוך הוא לא רצה שהם יצטרפו לבני ישראל כי ידע שרשעים אלו יחטיאו את בני ישראל והם עתידין להחטיא את עם ישראל בעגל. מה עשה הקדוש ברוך הוא , ביציאת מצריים סיבב דרך המדברות המסוכנים וטלטולי דרך בכדי שהערב רב יחזרו לארצם למצריים ויעזבו את עם ישראל . אם כן למה הניחן הקדוש ברוך הוא להישאר בסופו של דבר עם עם ישראל ,,,בכדי שלא יגידו אומות העולם -באנו להתגייר ולקבל עול תורה ומצוות ולא רצה הקדוש ברוך הוא לקבלנו אבל לא מרצונו יתברך . כתב מחבר שמנת לחמו כי באחרית הימים יבעטו בתורת משה ובעת מלחמת גוגו מגוג יעזבו את עם ישראל ויצטרפו לאומות העולם כנגד ישראל . השם יציל את עם ישראל מהערב רב ומהמונם.
15
למגיב ,,,משגיח כשרות...
תורת משה תורת אמת | 07-07-2020 7:55
למגיב ,,,משגיח כשרות שלחתי לך לבקשתך תשובה מי הם הערב רב ,,מהן הדעות שלהם ומה סופם
16
כל הכבוד לגפני
גפני מנהיג | 07-07-2020 11:11
סוף סוף מישהו מרים ראש לנוכח השערוריה המתמשכת תחת החלטות יחיד,וללא שליטה.ביזיון מה שקורא בקרב הסקטור הדתי,הישיבות בתי הכנסת והישובים.