"תעלומות בלתי פתורות": סדרה שהיא מבחן לאפקטיביות של הסטרימינג

"תעלומות בלתי פתורות": סדרה שהיא מבחן לאפקטיביות של הסטרימינג

עשור לאחר שירדה מהמסכים, הסדרה "תעלומות בלתי פתורות" חוזרת בגרסה מעודכנת וקודרת בהפקתו של שון לוי ("דברים מוזרים"). מעבר לכך שמדובר באחת הסדרות המרתקות והמצמררות שיש בנטפליקס, מדובר בסדרה שהיא מבחן אמיתי לאפקטיביות של הסטרימינג

הסדרה המצמררת - שבוחנת את הכוח שיש לנטפליקס
  (צילום: מתוך יוטיוב)

עוד חודש חדש ועוד סדרת פשע אמיתית חדשה. גם הפעם מדובר בנטפליקס שהתמחותה בז'אנר הזה ניכרת היטב. לראיה כל דוקו שהביאה למסך בשנה האחרונה הפך לתופעה תרבותית בפני עצמה – "אל תתעסקו עם חתולים" המקריפה ו"טייגר קינג" המצליחה, הן רק פרומיל של המגמה.

הפעם נטפליקס משיבה למסך בעיבוד מחודש את הסדרה המיתולוגית "תעלומות בלתי פתורות". הסדרה שודרה בין השנים 1987-2010 ברשתות שידור שונות ('היפים והאמיצים' אגב, היא הסדרה היחידה שעקפה אותה, אך מצד שני זו לא חוכמה – הסדרה הזו עוד תקבור את כולנו אבל זה כבר נושא לטור אחר).

הסדרה הציגה בכל פרק מקרה מצמרר אחר מסוגו שקשור לתעלומה שלא נפתרה. בסיום הסדרה, נעשתה פנייה של ממש לצופים בבקשה לעזרה בסיוע או במידע נוסף שיוכל להוסיף אור על אותו מקרה. לאורך השנים פוענחו יותר מ-20 מקרים שונים. כולם מצמררים, מבעיתים ומקריפים.

כעת, עשור לאחר שירדה מהמסכים, היא חוזרת בגרסה מעודכנת וקודרת ועלתה בשבוע האחרון בנטפליקס.

נטפליקס, כמו ענקית הסטרימינג שהיא, לא לוקחת סיכונים וגייסה לסדרה את מפיק הבית השלה – שון לוי ("דברים מוזרים") וניכר גם כי ידו בכל. הרפרנסים שעולים במהלך הצפייה ל"דברים מוזרים" ניכרים בה היטב. יחד עם זאת, להשוות את הסדרה לסדרה אחרת, יהיה לעשות לה עוול.

הסדרה מתארת שורה של שישה מקרים שונים ומצמררים מסוגם וצוללת במשך קרוב לשעה לקרביים האפלים של המקרה במטרה למתוח קו ישיר בין הנסיבות, לקורבנות לדמויות השונות ועד לתוצאה שטרם פוענחה. מדובר במקרים מצמררים ממש, וכל אחד מהם מוגש בצורה מהודקת, מותחת ומפחידה לעיתים.

המקרה הראשון ושובר הלב שייך לריי ריברה, נשוי באושר שיום אחד יוצא נסער מביתו לאחר שקיבל שיחת טלפון מסתורית ומאז נעלמו עקבותיו. אשתו המסכנה שנשארה בלי תשובות מגוללת בעניין ובקושי רב את שעבר עליה מאז וחוזרת לאירועים המכוננים שהתרחשו באותה העת.

הקושי והאותנטיות שלה ניכרים היטב על המסך ואי אפשר שלא להזדהות עם הכאב המפלח שלה. בהמשך, לאחר שתתגלה תגלית מחרידה בנושא, הצופה יישאר עם מספר נקודות למחשבה עד שתסתיים הסדרה.

הייחודיות של הסדרה אינו רק במתח ובעריכה המהודקת והמעודכנת שלה ששומרת על בידול מובהק מהסדרה הישנה. נקודת הבידול שלה קשורה דווקא למבחן הזמן שלה, ובעיקר לאפקטיביות של הסטרימינג והרשתות החברתיות בימנו. מסקרן יהיה לראות את כוחן של אלו בפענוח המקרים.

תגליות חדשות למקרים שהוצגו, אם אכן יקרו בכמויות ובמהירויות מרשימות, יהיו סמל של ממש לרוח התקופה ולא מן הנמנע שיוזכרו בפקולטות לתקשורת בהקשרים שונים ובעיקר – לא רחוק היום שיהפכו לכלי בידי המשטרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו