הממשלה תאשר את מינויו של ארדן כשגריר באו"ם - סרוגים

הממשלה תאשר את מינויו של ארדן כשגריר באו"ם

הממשלה תאשר היום את מינויו הכפול של גלעד ארדן, שיכנס באופן מיידי לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובינואר ישמש גם כשגריר ישראל בארה"ב. אופיר אקוניס צפוי להחליף את ארדן כשר לשיתוף פעולה אזורי

הממשלה תאשר את מינויו של ארדן כשגריר באו"ם
  (צילום: סרוגים)

בדרך לארה"ב: הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארה"ב, בהתאם להחלטת ראש הממשלה במהלך סבב המינויים של הרכבת ממשלת האחדות. אופיר אקוניס צפוי להחליף את ארדן בממשלה כשר לשיתוף פעולה אזורי.

ארדן היה אמור להיכנס לתפקידו החדש כבר היום, אך דחה את יציאתו בעקבות התפרצות הקורונה בארה"ב. בשלב הראשון ארדן יכהן רק כשגריר באו"ם, שם יחליף את דני דנון שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות. ב-21 בינואר 2021 יתחיל גם את כהונתו כשגריר ישראל בארה"ב, כשעד אז השגריר הנוכחי רון דרמר ימשיך בתפקידו. ההארכה בכהונתו של דרמר תובא היום גם כן לאישור הממשלה.

תאריך ההחלפה נקבע על רקע הבחירות בארה"ב שיערכו בנובמבר, כאשר המועמד שזוכה יושבע לתפקיד הנשיא יום לפני כן. בכך ישראל תימנע מהחלפת השגריר במדינה במהלך מערכת הבחירות, ותאפשר לארדן להיכנס לתפקידו החדש במקביל לתחילת הכהונה של הממשל החדש בבית הלבן.

כזכור, במאי האחרון ארדן נענה להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו״ם ושגריר ישראל בארצות הברית, זאת לאחר סירובו להצעות דומות בעבר. "אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות" אמר בעת מינויו.  נתניהו הודה לשר ואמר שהוא "מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו