אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הצילו! איך חוזרים לעיצוב הישן של פייסבוק

אם קמתם הבוקר לעולם של פייסבוק חדש, דעו שאתם לא לבד. לפני מספר חודשים יצאה גרסה חדשה שכעת מוטמעת אצל רבים באופן אוטמטי. ומה יפה בה? שאפשר לחזור למצב הקלאסי בלחיצת כפתור אחת

הצילו! איך חוזרים לעיצוב הישן של פייסבוק
  הצילו פייסבוק משנה עיצוב. צילום: Sophie Gordon / Flash 90

מיטב כתבי המערכת שלנו קמו הבוקר לגילוי חדש ומטריד – במהלך הלילה שינתה פייסבוק את עיצוב האתר. למעשה המהלך של פייסבוק לשינוי העיצוב לאחר שנים רדומות עם שינויים מינוריים בגרסת 'שולחן העבודה', החל לפני מעל לשנה. אז הכריזה החברה על הFB5 שיספק חווית משתמש זהה לגולשים במחשב ובנייד, כלומר הפשטה של הממשקים למינימום הנדרש.

ההפיכה לא הגיעה ביום אחד, מעל שנה שמקצת משתמשים נהנו מהאפשרות לעבור לעיצוב החדש בעוד אחרים בכלל לא זכו לראות את האופציה על גבי המסכים שלהם. כעת ה NEW FACEBOOK זמין לכולם, לחלק הוא אף השתנה באופן אוטומטי, מה שעורר התקף לב קל בקרב מי שהרשת החברתית עבורו היא כלי עבודה יומיומי.

איך מחזירים את פייסבוק הקלאסית?

מי שחרד משינויים יכול להרגע, בתקופה הקרובה יהיה ניתן לזפזפ בין התבניות בקלות באמצעות החץ הקטן בצד השמאלי של המסך. אך כדאי להתמודד וללמוד במהירות את הממשק החדש, שכן בתוך כמה חודשים הוא יהפוך לברירת המחדל.

מה כל כך טוב בו? ראשית העיצוב הנקי שמשדר מודרניות. בין אם בחרתם במצב בהיר או מצב כהה. כן כן, לראשונה יהיה ניתן להחשיך את המסך כפי שעשו גוגל וטוויטר לפני. המטרה היא להקל על קריאת הסטטוסים וצפייה בסרטונים שנמצאה קלה יותר על רקע שחור, עם אפשרות להחשיך גם את המסנג'ר.

שינויים בזרם המידע

הקטגוריות השימושיות ביותר עלו למעלה עם חמישה איקונים ברורים למדי: דף הבית, סרטונים  (Watch), זירת המסחר (Marketplac), קבוצות (Groups) וגיימינג (Gaming). מכך אפשר ללמוד הרבה על השינוי שעשתה הרשת החברתית מכזו שחושפת משתמשים לאלבומי התמונות של חבריהם לסוג של סטרימר שמספק למשתמש חוויות שונות.

בפייסבוק אומרים שמרב האינטרקציה שלנו היום היא בקבוצות. לכן מעתה יהיה דגש גדול יותר על הלשונית הזו. מעבר לעיצוב ישנם שינויים נוספות כמו חשיפה מרבית לקבוצות חדשות שהאלגוריתם ימצא כמתאימות למשתמש, כמו גם עדכונים על פעילויות אחרונות בקבוצות קיימות.

מה חדש אצל החברים

בגרסה החדשה הסטורי דוחק את הפיד מטה, בדומה לאינסטגרם הוא יוצג כעת בראש הדף ממש מתחת לסרגל האייקונים. אם לא הבנתם מה העניין, כדאי שתתעדכנו, מדובר בפלטפורמה לשיתוף מידע שמביאה תוצאות מרשימות ברמת החשיפה. כל מדיה שעולה נשארת 24 שעות בלבד מה שמושך משתמשים רבים להציץ פן יפסידו בשורה משמעותית. הסטורי מספק את יצר המציצנות פי כמה וכמה ממה שהכרנו שכן יש בו הרבה אותנטיות שלא קיימת בסטטוס המהונדס.

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אין לי אפשרות...
אביחי היישטיין | 13-08-2020 20:10
אין לי אפשרות לחזור לעיצוב הישן של פייסבוק,לא מופיע לי באפשרוית
2
לפייסבוק
גק ברגיל | 09-09-2020 16:14
לחזור לפייסבוק הישן
3
שינוי דף הפייסבוק החדש ,לפייסבוק הישן
עדינה | 26-11-2020 16:39
הדף החדש של הפייסבוק ממש לא יפה,לא נוח,לא יעיל,איך אפשר לחזור לדף הישן?