בוריס ג'ונסון בטור בידיעות: "לא נכיר בסיפוח" - סרוגים

בוריס ג'ונסון בטור בידיעות: "לא נכיר בסיפוח"

ראש ממשלת בריטניה מפרסם הבוקר מאמר בעיתון ידיעות אחרונות בו הוא מתנגד לצעדים חד צדדים מצד ישראל: "בתור מעריץ של ישראל, אני מקווה מעומק ליבי שהסיפוח לא יצא לפועל"

author-image
בוריס ג'ונסון בטור בידיעות: "לא נכיר בסיפוח"
  ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בטור שמתפרסם הבוקר (רביעי), בעיתון ידיעות אחרונות בתאריך היעד אותו הגדירו בישראל להחלת צעדים לריבונות, כותב ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי הוא מתנגד לצעדים חד צדדים מצד ישראל.

"סיפוח יהווה הפרה של החוק הבינלאומי. הוא גם יהיה מתנה לאלה שרוצים לקבע את הסיפורים הישנים על ישראל. אני מקווה מעומק ליבי שהסיפוח לא יצא לפועל. אם כן, בריטניה לא תכיר בשינויים בקווי 1967, למעט כאלה שיוסכמו בין שני הצדדים", כותב ג'ונסון.

עוד באותו נושא

ה-1 ביולי כאן: לאן נעלמה הבטחת הריבונות?


5

"עקבתי בעצב אחר ההצעות לסיפוח שטח פלסטיני", מוסיף ג'ונסון. "בתור ידיד, מעריץ ותומך ארוך שנים של ישראל, אני חושש שההצעות הללו לא ישיגו את מטרתן להבטיח את גבולות ישראל, ואף יהיו מנוגדות לאינטרסים ארוכי הטווח שלה".

"כמו ישראלים רבים, גם אני מתוסכל מכך ששיחות השלום הסתיימו בכישלון", הוא מדגיש ואומר: "חובה עלינו לנצל את האנרגיה של הרגע הזה כדי לחזור פעם נוספת לשולחן המשא ומתן ולגבש פיתרון. זה ידרוש פשרה מכל הצדדים. אני עדיין מאמין שהדרך היחידה להגיע לביטחון אמיתי לישראל, המולדת של העם היהודי, היא באמצעות פיתרון המאפשר צדק וביטחון גם לישראלים וגם לפלסטינים. אני מסרב להאמין שזה בלתי אפשרי".

בעבר אמר כבר ג'ונסון אמר כי ארצו "מתנגדת בתוקף" לתכנית הריבונות. לדבריו, המהלך "מהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

דבריו של ג'ונסון נאמרו כתשובה לשאלתו של חבר הפרלמנט הבריטי קריספין בלאט, שקרא להטיל סנקציות על ישראל במקרה של החלת ריבונות. "מעמדנו העולמי תלוי בעקרונות שבריטניה תציג, בראשן שמירה על החוק הבינלאומי. בעוד שבועיים אנחנו ניבחן על כך, כשבת בריתנו ישראל תספח חלקים מהשטחים הפלסטינים הכבושים" טען. "אני משוכנע שעלינו לפעול נגד ההפרה הבוטה הזו של החוק, ולאיים בהטלת סנקציות קשות כדי להרתיע אותם מביצוע המהלך הזה".

"אני מאמין שמהלך הסיפוח המוצע על ידי ישראל הוא אכן הפרה של החוק הבינלאומי, ובריטניה תתנגד לכך בתוקף" הבהיר ג'ונסון בתגובה. עם זאת, ראש הממשלה סירב להתייחס לקריאתו של בלאט להטיל סנקציות על ישראל, ורק אמר כי "אנחנו מאמינים עמוקות בפתרון של שתי המדינות – וזו תמשיך להיות המדיניות שלנו גם בעתיד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עצמאות לסקוטלנד ולצפון אירלנד !
צבי | 01-07-2020 8:42
יחי סקוטלנד, יחי צפון אירלנד, הלאה הכיבוש!
זה לא הזמן להיות צודק אלא חכם
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 01-07-2020 9:27
ביבי אינו אהוד ואינו מכובד (בלשון המעטה) על מנהיגי העולם. חוסר אמירת אמת היא חסרון בעולם לא יתרון כמו אצל תומכי ביבי האווילים
2
רגע, ביבי לא ניסה למכור שהוא חבר שלו?
אממממ | 01-07-2020 9:24
גם מתברר שטראמפ לא בדיוק בכיס של ביבי כמו שביבי ניסה למכור. הוועידה של מנהיגי העולם בלונדון בדצמ' 2019 שבה ביבי הוכרז דה פקטו כפרסונה נון-גרטה ונאלץ להסתפק בדרג ב בליסבון - הבהירה כבר אז שביביהו אינו מנהיג בשיעור עולמי כמו שהוא מנסה למכור
3
לא קשור עם...
האזרח המשועמם | 01-07-2020 17:38
לא קשור עם ביבי אהוד או לא על מנהיגי עולם , כנראה שעל רובם הוא לא אהוד , הבעיה היא במשמעות המשפטית / הפולטית / המדינית / ובעקר הכלכלית והמשפטית של צעד שלא מקובל על כל המדינות החשובות בעולם , סין , רוסיה , ברטניה , גרמניה , צרפת , ומרבית אם לא כל מדינות האיחוד האירופי , צעד חד צדדי יכול לגרום להתרסקות של ישראל .... וביבי מבין זאת , ולמרות שלדעתי הוא ומשפחתו יבלו בעיקר בארצות הברית בסיום כהונתו , עדיין זה מדאיג ... הוא לא רוצה להזכר כמנהיג שהוביל את ישראל לאבדון .
4
אנגליזה
יחליטו ? | 02-07-2020 1:27
לספח את מנצ'סטר , - נגנה זאת ולא נכיר בזאת ! : )