מתקנים את המפות: זו ההצעה הישראלית לטראמפ - סרוגים

מתקנים את המפות: זו ההצעה הישראלית לטראמפ

רגע לפני תאריך היעד לריבונות, בחדשות כאן 11 חשפו מפה המציגה את התיקונים שישראל רצתה לעשות למתווה "עסקת המאה" האמריקנית. עיקר השינויים: הרחבת המובלעות ושמירה על הכבישים

מתקנים את המפות: זו ההצעה הישראלית לטראמפ
  הדמיית מפת הריבונות הישראלית שהוצעה לארה"ב (צילום מסך)

מתקינים את מפות: יום לפני תאריך היעד להחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, בחדשות כאן 11 חשפו הערב (שלישי) מפה ישראלית שהציגה את התיקונים שישראל רצתה לעשות למתווה המוצע של "עסקת המאה" האמריקנית.

לפי הדיווח, ההבדלים העיקריים בין המפה הישראלית והאמריקנית היו סביב היישובים הישראלים שיהפכו ל'מובלעות' בתוך השטחים המיועדים לפלסטינים. בישראל הציעו שהמובלעות יהיהו רחבות יותר, וכן יכללו כ-20 ישובים ומאחזים שלא הופיעו במפה המקורית של תכנית טראמפ. כמו כן, המפה הישראלית שומרת על רוב הכבישים כפי שהם היום – בניגוד להצעה האמריקנית, שחוסמת את הגישה הישראלית לחלק מהכבישים ביהודה ושומרון.

בישראל גם הציעו 'פיצוי' לפלסטינים על הרחבת המובלעות, שנועד לשמור על היחס שנקבע בתכנית האמריקנית של 30 אחוז לישראל ו-70 אחוז לפלסטינים. מדובר על מספר רצועות שטח במדבר יהודה, שבהן ישראל הייתה מסכימה לוותר על הריבונות.

עוד באותו נושא

"דחיית הריבונות תוכיח שהאזהרות חדרו"

במקביל, גורמים במערכת הפוליטית אמרו לכאן חדשות כי ראש הממשלה החליפי בני גנץ צפוי לתמוך בהחלת הריבונות הישראל על גושי ההתיישבות בגוש עציון ובמעלה אדומים. לדבריהם, נתניהו מעוניין לקדם ריבונות גם בבית אל ובשילה, שאינם חלק מהגושים המרכזיים.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שליח ארה"ב למזרח התיכון אבי ברקוביץ' ושוחח איתו על התכנית האמריקנית – ובתום הפגישה אמר כי "נמשיך לעבוד על הריבונות בימים הקרובים". גורמים אמריקנים אמרו לאחר פגישות נציגי הממשל היום עם הבכירים הישראלים כי הם "יותר חכמים היום מאשר היינו ביום ראשון. מרוצים מההתקדמות של השיחות. מצפים להמשך השיח. אנחנו עדיין בוחנים את הדברים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
1967
גלגל | 01-07-2020 1:52
אז ידינו הייתה על העליונה ויכולנו לספח את כל השטח... נצטרך עכשיו עוד סיבוב מלחמה.
2
וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא,
מאיר -עברי אנכי | 01-07-2020 6:42
כל אחד שיעלה או יקבל תוכנית שלום שתרמז אפילו חלוקה לארץ הקודש, שישראל תמסור אפילו גרגר אדמתה לשלום , תסבול את זעמו ושיפוטו של אלוקים. וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא, מְהַעְדֵּה מַלְכִין, וּמְהָקֵים מַלְכִין. דניאל 2:21 כל אחד שיעלה או יקבל תוכנית שלום שתרמז אפילו חלוקה לארץ הקודש, שישראל תמסור אפילו גרגר אדמתה לשלום , תסבול את זעמו ושיפוטו של אלוקים. וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא, מְהַעְדֵּה מַלְכִין, וּמְהָקֵים מַלְכִין. דניאל 2:21