הרב בזק: אין איסור בכך שאישה תורה הלכה - סרוגים

הרב בזק: אין איסור בכך שאישה תורה הלכה

הרב אמנון בזק מתייחס לאפשרות שנשים ייבחנו למבחני הלכה ויוכרו כרבניות: "בידי הרבנים הראשיים ההחלטה האם לקבל החלטה מבורכת זו, שתוסיף תורה בישראל, או לחסום אותה"

הרב בזק: אין איסור בכך שאישה תורה הלכה

הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון', מתייחס לדיווחים לפיהם נבחנת האפשרות להעניק לנשים אפשרות להיבחן במבחני הלכה, ואומר כי מדובר במהלך מבורך.

"בנתינת אפשרות לנשים להיבחן במבחנים כמו מבחני הסמיכה לרבנות תהיה ברכה רבה, מכמה סיבות", אומר הרב בזק.

לדבריו: "ראשית, כדרכה של מערכת מבחנים, היא מייצרת מסגרת המדרבנת וממקדת את הלימוד, ועל כן, אפשרות כזו תרבה באופן משמעותי את לימוד ההלכה לעומק בקרב לומדות התורה, ותעצים את הפצת התורה בישראל. דרך זו תסייע לפיתוח מנהיגות רוחנית נשית בקהילה, שבין היתר תשמש כתובת לנשים במצבים משפחתיים בשאלות תורניות והלכתיות, כולל בנושאים אינטימיים שלא תמיד נוח להפנות אותן לרב בקהילה".

עוד באותו נושא

הח"כית הסרוגה: הפמיניזם הדתי הוא גאולה גדולה


12

הרב בזק מסביר כי "בנוסף, מסגרת כזו תאפשר לנשים המקדישות זמן ניכר בחייהן ללימוד תורה בעומק, לקבל הכרה על לימודיהן, דבר שיפתח בפני לומדות התורה אופקים כלכליים חשובים. ולבסוף, כניסה מעמיקה של נשים לתוך עולם ההלכה תוכל לתרום לעולם ההלכה עצמו, מתוך נקודת מבט נשית, שעשויה להעשיר את המבט ואת מערכת השיקולים ההלכתית".

על הטענות כי קיים איסור הלכתי לכך כותב הרב בזק: "אין צורך לומר, שאין במתן הכרה ביכולת האישה ללמד ולהורות הלכה בישראל משום איסור כלשהו. על קצה המזלג נזכיר, שכבר על דבורה הנביאה, שעליה נאמר "ויעלו עליה בני ישראל למשפט", אמרו בעלי התוספות: "שהייתה מלמדת להם הדינים", ומכאן למד החיד"א: "אישה חכמה יכולה להורות הוראה".

עוד באותו נושא

הרב אמנון בזק נגד שתיקת הרבנים החרדים


13

הרב בזק נותן דוגמאות נוספות: "גם בעל ספר החינוך כתב על "אשה חכמה הראויה להורות", וכך כתבו גם אחרונים בני דורנו, ובהם הרבנים הראשיים הרב עוזיאל ("כשרה להיות שופטת במובן של מורה הוראה ומחוקק"), הרב הרצוג ("קיימא לן שאישה ראויה להורות הוראה"), הרב בקשי דורון ("לשמש מורי הוראה וללמד תורה ופסקים") ועוד".

בסוף הוא כותב: "בידי הרבנים הראשיים ההחלטה האם לקבל החלטה מבורכת זו, שתוסיף תורה בישראל, או לחסום אותה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אנו מתקרבים ליוםן בו תלכנה הסרוגות עם כיפה
אבלי ציון | 30-06-2020 23:10
ויתפללו כחזניות ושציו''ת ויעלו לתורה וילמדו בכולל [רפורמי?]. והגברים הסרוגים יאכלו חומוס בשכם. אשריך מרן של ישראל הראי''ה זי''ע שאלו יצאו מחלציך = תורתיך. כוננתו גם להיימן שפתח את לועו נגד תורה''ק ור' שרלו ונשותיו מעריצותיו
לועג אתה בקלות ראש
גלגל | 01-07-2020 2:25
אכן תלך אתה לשכם לאכול חומוס, אולי שם תבין מה שהוא.
2
כן ברור ,...
פוסטמודרניזם | 01-07-2020 0:25
כן ברור , כי עד עכשיו אלפי שנים שלכל עם ישראל היה נוח להפנות כל בעיותיהם לרבני הקהילות , וכל המלמד בתו תורה מלמדה תפלות. אין כאן לא ריח של תורה ולא ריח של יראת שמיים אלא פריצת גדר ואנטיתזה של כל מסורת ישראל ונסיון לאמץ את תרבות המערב במסווה רבני .
3
טעות יסודית
גלגל | 01-07-2020 2:32
לומר שנשים יכולות לתרום לעולם ההלכה מבט נשי ולהעשיר את מערכת השיקולים ההלכתית, זה לומר שעולם ההלכה כפי שנקבע עי חזל המסורת שקבלנו בסיני חסרה!!! פרוש הדבר, הרב בזק לא ירד לאמיתה של ההלכה! (על החתום גלגל, זו אישה)
מדוע אשה יכולה...
איך שגלגל מסתובב לו | 01-07-2020 6:52
מדוע אשה יכולה להיות רופאה, מהנדסת, טייסת, שופטת, או ראשת ממשלה - ולא רבנית המורה הלכה ? מה קרה - פתאום לאשה אין יכולת לימודית מספקת ? או יראת שמיים ? מה ? מה חסר לנשים - שיכולות לעשות הכל חוץ מרבנות ? הרבנים רוצים לשמור אצלם, כגברים, את מוקדי הכוח. מספיק. הוכח שנשים יכולות לעשות הכל. ילמדו - ידעו ויפסקו הלכה. אין שום בעיה.
4
אוויל רפורמי מגזרת...
עדיף שיסכית, יש איסור ועוד איך | 01-07-2020 3:13
אוויל רפורמי מגזרת לאו. התואר רב מחולק לכל ליצן בקלות יתרה היום.
5
הן ראויות לרבנות כמון בזק הליצן. רפורמי מביך.
אחד | 01-07-2020 9:12
.
6
פשוט מזעזע
ישת | 01-07-2020 9:37
לראות לאן אנשים התדרדרו, (כפי שכתבה איזה אישה אחת בטור במקוא: אם בכתיבת התלמוד בבלי היו משתפים נשים - זה היה נראה אחרת. עפרא לפומיהו, הכל זה תורת ה' אין חסר ואין יתר. די לנסות לשנות את המסורת בהתאם לדור (הרי אף אחד לא צריך נשים פוסקות, זה סתם חבורה של שחצניות ומתנהגות בבוז. הרי אמותינו היו פי אלף יותר צדיקות מהם, ולא היו מורי הלכות -בקושי קרוא וכתוב ידעו- די, הנשים האלו עובורות כל גבול.... בסוף חו חו יהיו רפורמיות בר מינן)
נכון. הנשים האלה...
ויפתח ה' את פי האתון | 01-07-2020 11:06
נכון. הנשים האלה עוברות כל גבול ! אישה לא צריכה ללמוד. צריכה לבשל, לכבס וללדת ילדים. החוכמה נמצאת רק אצל גברים, על פיהן של נשים צריך לשים רסן כמו לסוס, על ראשם רעלה עם סדק לעיניים, על גבן אוכף של חמור, ועל גופן ילבשו אוהל שחור. כך נאה וכך יאה. אישה תהיה רבנית מורת הוראה ? פחחחחחחח
7
תשובת בזק לרב...
משה | 01-07-2020 13:18
תשובת בזק לרב בזק אם היא לא שרה מותר לה הכל אנחנו 2020.אבל בטוח אני שלא תוכל להפעיל את דעתה.תהיה השופר של הרבנים.
8
חרטא. זה רק...
מיקי | 01-07-2020 13:55
חרטא. זה רק יגרום לבעיות
9
המסוכנים ביותר הם הצביעים
אחד | 02-07-2020 7:56
רבנים כאלו לא היו באים לעולם אם לא הייתה רוח ה נאורות החשוכה שהביאו עלינו השמאל הצבוע. לא סתם אמרו להיזהר מאוד דווקא מה צבועים כי הם באים כביכול בשם הטוב אבל האמת היא שהם שיא החושך שרק צבועים מבחוץ לייק · השב · 2 דקות