אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

שיאני התלונות של הציבור: משרדי התחבורה והבריאות

כ-14,000 תלונות הוגשו בשנת 2019 לנציבת תלונות הציבור. כ-35% מהן נמצאו מוצדקות. בראש הרשימה נמצאים משרד התחבורה, משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי ודואר ישראל

שיאני התלונות של הציבור: משרדי התחבורה והבריאות
  צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש ליו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין את הדו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור לשנת 2019. כ-14,000 תלונות הוגשו לנציבות, כמעט כמו בכל שנה (למעט 2015, אז הייתה קפיצה של כ-2,000 תלונות, ייתכן ובעקבות צוק איתן).

 

10 הגופים שקיבלו הכי הרבה תלונות

אחוז התלונות המוצדק

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה על הנתונים: ״הדו״ח – לא בתקופת כהונתי. בכוונתי ללמוד את הדוח ולנער את מערכות המשרד על מנת לוודא שהמשרד ייתן את השירות הטוב לאזרח״.

להורדת הדו"ח המלא – לחצו כאן

יו"ר הכנסת יריב לוין: "זהו יום מיוחד משום שאנחנו יוזמים ופותחים היום מסורת של ציון יום מיוחד שיעסוק בנציבות תלונות הציבור. אין הבעת אמון גדולה יותר ממספר התלונות העצום שהגיע לנציבות, יש כאן אמירה עוצמתית מאוד. פעולות הנציבות באות יחד עם הפעולות שנעשות כאן בכנסת בוועדה והמחלקה לפניות הציבור ויחד אנחנו נותנים את המענה לציבור. העובדה שהנציבות היא חלק ממשרד המבקר נותנת תוקף, יכולת פעולה ותורמת לאמון ולביטחון שהציבור רוכש בהגשת התלונה ובטיפול בה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה החשובה הזאת ואומר בצורה ברורה לא תיתכן מדינה דמוקרטית בלי שיש לאזרח כתובת יעילה לפנות אליה כאשר נעשה לו עוול. מוסד המבקר ונציבות תלונות הציבור הם כתובת ראויה שעושה עבודה חיונית לטובת הפונים ולטובת הדמוקרטיה הישראלית".

ד"ר עדינה בן חיים (דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

אנגלמן ולוין (דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן: "אני מתכבד להגיש היום את הדו"ח הארבעים ושישה של נציב תלונות הציבור. הדו"ח סוקר את פעילותה של נציבות תלונות הציבור בשנת 2019, ומסכם את תלונות הציבור בעשור האחרון. בשנת 2019 קיבלנו למעלה מ 14,200 תלונות מהציבור ובעשור האחרון כ- 147,000 תלונות סך הכל.

דו"ח זה הוא דו"ח נציב תלונות הציבור הראשון המוגש בתקופת כהונתי כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. יש חשיבות רבה להגברת הפעולות להנגשה של הנציבות ולחשיפה של פעילותה לחברה בכלל ולאוכלוסיות הראויות לקידום בפרט. היום יתקיים לראשונה יום נציב תלונות הציבור הלאומי בכנסת, ואני מברך על כך ומודה ליו"ר הכנסת על שיתוף הפעולה בנושא זה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח: "יש כ-9 מיליון ישראלים ויש רק 14,000 תלונות. כל חבר כנסת שמגיע לבית הזה נתקל בפניות ציבור. הציבור רואה בנו הכתובת היחידה שיכולה לעסוק בעניינים של קושי לממש זכויות או עוול שלטוני. כל חבר כנסת לומד שזה הדבר המידי שהוא יכול לעשות ולעזור, כי כשאתה פונה לרשויות הן מקשיבות. הרבה מהלכים בכנסת נולדו מתוך פניות ציבור ואתה למד שהנושאים הכלליים ששווה לעסוק בהם נולדים מתוך הדברים האלה, האזרחים חשים את הבעיות על בשרם. לכן היום הזה הוא יום חשוב והדו"ח הזה הוא דו"ח חשוב ונדון בו גם בוועדה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו