גנץ לשליח ארה"ב: ה-1 ביולי לא תאריך קדוש לריבונות - סרוגים

גנץ לשליח ארה"ב: ה-1 ביולי לא תאריך קדוש לריבונות

במהלך פגישתו עם שליח ארה"ב והשגריר פרידמן, בני גנץ תמך בתכנית טראמפ אך הבהיר כי "ה-1 ביולי הוא לא תאריך קדוש לריבונות. לפני קידום מהלכים מדיניים צריך לטפל בקורונה"

גנץ לשליח ארה"ב: ה-1 ביולי לא תאריך קדוש לריבונות
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש הבוקר (שני) עם יועץ נשיא ארה"ב והשליח המיוחד למזרח התיכון, אבי ברקוביץ', ושגריר ישראל בארה"ב, דיוויד פרידמן, בנוגע לתוכנית השלום של הממשל האמריקאי. גורמים בכחול לבן אמרו לסרוגים כי במהלך הפגישה גנץ הביע תמיכה במתווה "עסקת המאה" המתגבשת – אך לא התחייב על החלת ריבונות בתאריך היעד של יום רביעי.

לדברי הגורמים, גנץ אמר כי "הראשון ביולי הוא לא תאריך קדוש לריבונות. לפני קידום מהלכים מדיניים, הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה. אזרחי ישראל מוטרדים מאד מהקורונה, ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא".

עוד נאמר כי "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים במוטרה להגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים – באופן מידתי, אחראי והדדי".

בהמשך היום, ברקוביץ' ופרידמן ייפגשו גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון על התכנית האמריקנית, ומחר תיערך פגישה נוספת עם שר החוץ גבי אשכנזי.

עוד באותו נושא

נתניהו: מוכן לשבת למשא ומתן עם הפלסטינים


6

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מוכן לשבת למשא ומתן עם הפלסטינים על בסיס תוכנית השלום של נשיא ארה"ב. על פי הדיווח באתר ynet, בנאום מוקלט שנשא בכנס הארגון האמריקני 'נוצרים מאוחדים למען ישראל', אמר נתניהו כי "ריבונות תקדם את השלום ולא תפגע בו. אני קורא לפלסטינים לא לבזבז עוד הזדמנות, לשבת למשא ומתן ולקבל את חזון השלום של הנשיא".

ראש הממשלה הוסיף כי "הפלסטינים צריכים להיות מוכנים לקיים משא ומתן על פשרה היסטורית שתביא שלום לישראלים ולפלסטינים באופן דומה. ישראל מוכנה למשא ומתן כזה – וגם אני מוכן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גם 17 בנובמבר...
חח | 29-06-2020 11:48
גם 17 בנובמבר 2021 (תאריך הרוטציה) לא קדוש
2
תעשו פרצוף מופתע
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 29-06-2020 13:38
ויש אינספור תירוצים למה לא: הקורונה, המצב הכלכלי, גנץ, הבחירות בארהב, המהומות בארהב, הסקרים בארהב, כחול-לבן, מזג-האוויר, השמאל, הפרקליטות, היועמש, מפכל המשטרה (בעצם אין אחד כזה כבר איזו שנה), האיחוד-הארופי, בגצ, המתנחלים, התקשורת, המשטרה, כתבי האישום, הקיבוצים, יאיר לפיד, הצוללות, החזרי המס וגילום ההוצאות..... אני באמת באמת (והפעם באמת) רציתי - אבל הם לא נתנו לי....