שר הבריאות: "הגיע הזמן להגבלות בבתי הכנסת" - סרוגים

שר הבריאות: "הגיע הזמן להגבלות בבתי הכנסת"

שר הבריאות הזהיר כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני" וקרא להחזיר הגבלות על אירועים ותפילות: "ההמלצות לא נעימות, אך נדרשות כדי למנוע גל שני - שפירושו נזק אדיר"

שר הבריאות: "הגיע הזמן להגבלות בבתי הכנסת"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

על רקע העלייה הנרחבת בתחלואת הקורונה, שר הבריאות יולי אדלשטיין עורך הערב (ראשון) תדרוך נוסף לתקשורת, במהלכו צפוי להתייחס לדיונים שנערכו הבוקר בקבינט הקורונה וההערכות לגבי הטלת מגבלות נוספות.

בפתח דבריו אדלשטיין הציג את נתוני הקורונה העדכניים: מחצות נרשמו 160 מקרי הידבקות חדשים, אשר העלו את מניין הנדבקים הכולל ל-23,616. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 6,251 חולים, מהם 58 במצב בינוני ו-39 במצב קשה. מניין המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 22, ומספר הנפטרים – שעלה ב-6 במהלך סוף השבוע – נותר היום ללא שינוי ועומד על 318 קרבנות. 17,047 מהנדבקים החלימו מהנגיף.

"אנחנו נמצאים בתחילתו של גל התחלואה השני. מהיום הראשון שלי במשרד החלטתי לא להיות הסמן הימני, לקבל את כל ההחלטות בהילקח בחשבון את צרכי הבריאות והן את שרי המשק. פעלתי עם השרים הרלוונטיים כדי לפתוח הכל, אך הדגשתי כל הזמן: אם לא נשמור בקפדנות על ההנחיות נגיע גם לסגירה. לצערי, לא מספיק הקשיבו. גם אחרי שהובלנו מהלך של אכיפה מוגברת, שלא עזרה".

(צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

"מי שלא מקשיב להנחיות מזיק לא רק לעצמו ולסביבתו – אלא למשק כולו" הזהיר. "הצגתי הבוקר את מתווה משרד הבריאות להתמודדות עם הגל השני – ההמלצות לא נעימות לאף אחד, אך מחוייבות למציאות, כדי לטפל בקורונה בשלב הזה ולא להגיע לסגר שני – שמשמעותו נזק אדיר לכל בית בישראל".

"אחרי מחשבות רבות והתייעצות עם אנשי מקצוע, הגענו להסכמה שהמתווה הנכון הוא כך: הגבלה לאירועים באולמות – אין לי כוונה לפגוע באולמות והאירועים, על משרד האוצר לפצות אותם. הדרישות של בעלי האולמות מוצדקות" אמר. "לצערי הרב הגיע הזמן להוסיף גם הגבלות בבתי הכנסת. בנוסף פנינו למוסדות להשכלה גבוהה בבקשה לאפשר מבחנים בזום ולא פרוטנליים".

עוד באותו נושא

שר הבריאות הוכיח את השרים: "לא רק להגיד לא"

עוד קרא להגביר את העבודה מהבית למי שיכול לעשות זאת: "אנחנו לא רוצים להגביל, אבל אני קורא לכל בעלי העסקים: בכל מקום שאפשר לעשות זאת, תנו לעובדים לעבוד מרחוק, תשמרו על העובדים והמשרד שלהם".

בהמשך תקף את ההתנהלות של הממשלה כלפי ההנחיות של משרד הבריאות: "קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה. קל לייצר שיח פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות אצל מאן דהוא. קל, אבל מסוכן" הזהיר. "בהנחה שכולנו מאמינים שמדובר בקורונה ולא בהמצאה שמישהו המציא – אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות".

(צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

לדבריו, "ביקשתי מהשרים בדיון לא רק לבקר, אלא להציע אלטרנטיבה. דבר אחד אני לא מוכן לקבל: אני שומע את הגישה שאומרת 'מה אתם עושים פאניקה, אז ימותו כמה קשישים!' כל מי שאפילו בסתר לבו חושב מחשבה כזאת – שידמיין את סבא וסבתא שלו בין אותם קשישים".

בסיכום דבריו אדלשטיין פנה לציבור: "בואו נהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר – הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק – יכולים להפוך למציאות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מדוע באולמות אירועים 150 איש ואילו בבתי הכנסת
צחי | 28-06-2020 22:28
רק 19 מי יכול להסביר זאת
2
ויפתח השם את...
יוסף כהן | 28-06-2020 22:31
ויפתח השם את פי האטון רוצה לסגור עוד פעם????
3
לא לסגור
אשר | 29-06-2020 12:58
בבתי הכנסת מקפידים הקפדה מלאה על מסכות. אין צורך לסגור אותם