משרד הבריאות: טעויות בנתונים גרמו לסגר בטבריה - סרוגים

משרד הבריאות: טעויות בנתונים גרמו לסגר בטבריה

טעות בנתוני ההידבקות בקורונה הובילה להחלטה להטיל סגר על מספר שכונות בטבריה - כך הודה משרד הבריאות בדיון בכנסת. בעקבות הדברים הוחלט להקל את הסגר ולצמצם אותו ל-3 רחובות בלבד

author-image
משרד הבריאות: טעויות בנתונים גרמו לסגר בטבריה
  (צילום: דוד כהן\פלאש 90)

הטעות והסגר: משרד הבריאות הודה היום (ראשון) כי טעות בנתוני הנדבקים בנגיף הקורונה הובילה להחלטה להטיל סגר על כמה שכונות בטבריה – כשבפועל ניתן היה להסתפק בסגר על מספר רחובות בלבד. הדברים נאמרו במהלך דיון שהתקיים בוועדת החוקה של הכנסת להארכת תוקף התקנות לשעת חירום.

לדבריה של ד"ר ענת צוראל פרבר, העוזרת של ראש שירותי בריאות הציבור, "בטבריה הייתה טעות בנתונים באופן ספציפי. בגלל זה אנחנו בוחנים את הקריטריונים שוב ושוב. הטעות הייתה במיקוד. אנחנו לא חפים מטעויות". בעקבות הדברים, הוחלט להקל את הסגר ולצמצם אותו ל-3 רחובות בלבד בטבריה: רחוב שפע חיים, רחוב דוד אלעזר ורחוב זלמן שז"ר.

עוד באותו נושא

פורוש תוקף את אדלשטיין: "למה אתה סוגר את העיר?"

דבריה של פרבר זכו לביקורת מצד ח"כ גדעון סער, שטען כי "זו לא חוכמה לסגור עיר בגלל 30-20 חולים". "יש דרכים לעבוד באופן מדויק: למנוע שרשרת הדבקות, למצוא את הקשר עם חברים ומשפחה" אמר. "סגירת עיר זו פעולה נגד הכלכלה ונגד החברה".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה שההחלטה על סגר בערים חייבת להיעשות בכובד ראש. "נתעכב על נושא שיקול הדעת למקבלי ההחלטות, ונבחן ממה מורכבים הנתונים המוצגים לוועדת השרים שלפיהם מתייחסים לאוכלוסיות השונות, מהי השפעת ראשי הרשויות וכן משך ההחלטה ופיקוח הכנסת" אמר. "אנחנו לא יושבים פה כדי לאשר מסמך שהועבר אלינו בבהילות. למרות הגבלת הזמן, נתקן את התקנות. התיוג הוא דבר רע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו