מנחשים? אלו הספרים האהובים על תלמידי ישראל - סרוגים

מנחשים? אלו הספרים האהובים על תלמידי ישראל

משרד החינוך מפרסם היום (א') את תוצאות "מצעד הספרים" לשנת תש"ף, שדירג את הספרים האהובים על ידי ילדי מערכת החינוך מכיתה א-יב

מנחשים? אלו הספרים האהובים על תלמידי ישראל
  צילום: Hadas Parush/Flash90

מצעד הספרים תש"ף: משרד החינוך מפרסם היום (א') את תוצאות "מצעד הספרים" שדרג את רשימת הספרים האהובים על ידי ילדי מערכת החינוך, מכיתה א'-יב'.

מצעד הספרים התקיים בקרב כ- 200,000 ילדי גנים ותלמידים מכיתות א'-י"ב. מניתוח רשימת הספרים הזוכים עולה שתלמידים רבים רואים בקריאה אפשרות להזדהות עם מצבים מעולמם, מחברת הילדים או המשפחה. הם מחזקים את ההכרה שהילדים מתחברים לספרים העוסקים בנושאים מעולמם, ורואים בקריאה אפשרות להזדהות עם מצבים המוכרים להם מחברת הילדים או המשפחה.

צילום: Miriam Alster/Flash90

ניתוח תוצאות המצעד מעלה, כי תלמידי כיתות א' – ג' מתעניינים באתגרים של השתלבות בחברת הילדים, בהכלה ובהכרת הכוחות הטמונים בנו. 'קשקוש מקושקש' נולד שונה ממשפחתו וחבריו. הוא עוזב את ביתו, מתמודד עם השונות שלו וחוזר לביתו לאחר שעבר תהליך שינוי, שבו למד לקבל את עצמו ולהכיר ביכולותיו. למקום השני בקרב תלמידי כיתות א' עד ג' הגיע 'איזידורה מון מסתבכת בצרה' . איזידורה מון שונה ומיוחדת. אמא שלה פיה ואבא שלה ערפד, והיא קצת מזה וקצת מזה.

תלמידי כיתות ד' – ו' מצאו בספרים דמויות ומצבים להזדהות בהיבטים חברתיים, התבגרות. בספר שדורג במקום הראשון, 'לא כמו כולם', שירה מגיעה לכיתה חדשה. המורה מושיבה אותה ליד נטע השקטה והמופנמת ויחד הן מתמודדות עם שאר התלמידים ועם הניסיון להתקבל בחברה, ובכלל עם התמודדויות מעולם הילדים.

צילום: Miriam Alster/Flash90

בבתי הספר העל יסודיים נבחרה במקום הראשון הקלאסיקה 'נשים קטנות', ולצדה במצעד גם גרסת רומן גראפי מודרנית המבוססת עליה*. במקום השני נבחר הספר 'הנער ממרוקו', שכתבה דורית אורגד . הספר חושף ברגישות רבה את החיים של נער יהודי ב'מלאח' (הרובע היהודי) במרקש, המתגבר על כל המכשולים ומגשים את חלומו לעלות ארצה.

שר החינוך, יואב גלנט מסר: "תכנית 'מצעד הספרים' מעודדת קריאה בקרב צעירים, מעשירה את לשונם – ובימי קורונה מעניקה אפשרות להיחשף לעולמות אחרים, עולמות של יצירה, של הרפתקאות, של תרבות ושל מורשת. את רבים מהספרים הנגשנו גם בגרסת שמע דיגיטלית, כדי לאפשר למי שנמצא בבידוד גם להיחשף להם, ואני ממליץ לכולם, לקראת הקיץ, לשבת וליהנות מספר טוב".

הספרים הזוכים:

כיתות א' – ג':

-אלגום נגה/ קשקוש מקושקש
-מונקסטר הארייט/ איזדורה מון מסתבכת בצרה
-פאפ ליסה/ מדלן וכלבת הספריה
-ריינולדס פיטר ה'/ אספן המילים
-טהרלב יורם/ הדודה שלי מרחוב נביאים

כיתות ד' – ו':

-קרופיק אורה/ לא כמו כולם
-גודארד יוסי/ גונבי הגבול
-יצחקי ריכטר רות/ העיניים של אמא
-הורסן ירן ליאר/ סוכנות בילוש מספר 2
-טורצקי רותי ויוסף/ המסע לאתיופיה

כיתות ז' – ט':

-מ. אלקוט לואיזה/ נשים קטנות
– אורגד דורית/ אהבת הנער ממרוקו
– פלאסיו ר"ג'/ פלא
– מקמל עתיר נאוה/ מבחן קבלה
– אמת שגית/ השחר של גאיה

כיתות י' – יב': 

-תומאס אנג'י/ השנאה שנתתם
– יון ניקולה/ הכול הכול
– גרוסמן דויד/ אתי החיים משחק הרבה
– עמיר אלי/ נער האופנים
– קינסלה סופי/ החיים ה(לא כל כך) מושלמים שלי

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יש לכם רק ילדים דוסים בתמונות?
הרב פיינשמעקער | 28-06-2020 12:02
אתם יודעים שגם חילונים קוראים ספרים, לא פחות ואולי אפילו יותר- ואפילו ערבים, שומו שמיים, קוראים. אז נחמד ששמתם גם תמונה צנועה של ילדה, זו כבר התקדמות. אבל לכו עוד צעד אחד.