"הקורונה יוצאת משליטה": ארה"ב חוזרת לסגר - סרוגים

"הקורונה יוצאת משליטה": ארה"ב חוזרת לסגר

על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה, מדינות רבות בארה"ב חוזרות לצעדי הסגר. בניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט ידרשו מתושבים החוזרים מהמדינות שבהן נרשמו עיקר הנדבקים להיכנס לבידוד: "לא נחשוף את תושבינו לגל שני"

"הקורונה יוצאת משליטה": ארה"ב חוזרת לסגר
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב חוזרת לסגר: מספר הנדבקים בנגיף הקורונה במדינה ממשיך לזנק – ומדינות רבות החלו הלילה (חמישי) להודיע על חזרת המגבלות כדי למנוע את המשך ההתפשטות. ההחלטה מגיעה לאחר שאתמול דווח על יותר מ-36 אלף נדבקים חדשים – הנתון היומי השני בגודלו בארה"ב, והגדול ביותר מאז תחילת הסרת המגבלות במדינה בשבועות האחרונים.

במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט הודיעו כי כל מי שייכנס אליהן מ-9 המדינות שבהן נרשמו מרבית הנדבקים החדשים יידרשו להיכנס לבידוד למשך שבועיים. המדינות ה"אדומות" הן: אלבמה, ארקנסו, אריזונה, פלורידה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, טקסס, וושינגטון ויוטה. "זו החלטה קשה, אבל זה הדבר הנכון לעשות" אמר מושל ניו ג'רזי פיל מורפי. "גרמנו לכל תושבינו, בכל שלוש המדינות, לעבור גיהינום בחודשים האחרונים – והדבר האחרון שאנו רוצים לעשות עכשיו הוא לחשוף אותם לסבב שני".

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הוסיף כי הקנסות על הפרת ההגבלות יוגדלו באופן משמעותי – כאשר כל מי שיפר את הנחיות הבידוד, וכן אלו שלא ישמרו על הנחיות הריחוק החברתי, ייקנס כעת בסך של 1,000 דולר. הפרה חוזרת של ההנחיות תגרור קנס של 5,000 דולר, והפרות חוזרות נוספות עלולות להוביל למאסר. "אין ברירה אחרת. מי שרוצה לחזור לניו יורק – תעלו מהר על הטיסה" אמר.

במקביל, מומחה הבית הלבן למחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הזהיר מפני "זינוק מדאיג" במספר הנדבקים בארה"ב. "העלייה החמורה לא נגרמה רק בגלל הגדלת מספר הבדיקות שנערכות לאבחון נגיף הקורונה, כפי שטוען הנשיא טראמפ" הבהיר. "השבועיים הקרובים יהיו קריטיים לארצנו. כולם חייבים להירתם ולמנוע התפרצות של גל שני".

עוד באותו נושא

הקורונה בעולם: יותר מ-9 מיליון איש נדבקו

 

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי שפורסמו אמש, מעל מחצית ממקרי הקורונה שנרשמו עד כה בעולם אובחנו בצפון ודרום אמריקה. ארה"ב מובילה את הדירוג העולמי במספר הנדבקים, כשעד כה נרשמו 2,462,554 מקרי הידבקות – כשרק 1,040,605 מהנדבקים החלימו אל מול 1.2 מיליון חולים פעילים שנותרו. כ-16 אלף מבין הנדבקים בארה"ב נמצאים במצב קשה או מונשמים.

גם מניין קרבנות הקורונה בארה"ב הוא הגבוה ביותר בעולם, כעד כה 124,281 חולים מתו מהנגיף. במכון למדדי בריאות והערכה של אוניברסיטת וושינגטון מעריכים כי עד תחילת אוקטובר מספר המתים בארה"ב יגיע ל-180 אלף – כלומר, כ-20 אלף קרבנות מדי חודש. לדבריהם, מספר הקרבנות הצפוי בחודש הקרוב עלה מאז פרסום המדד הקודם ב-5 אלף, כשבמאי האחרון הוערך שמספר המתים יעמוד על 135 אלף בחודש הבא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם בארץ יחזרו...
בהחלט | 26-06-2020 8:29
גם בארץ יחזרו בקרוב לסגר. ככה זה שראש המדינה עסוק על היום בעצמו