מזכ"ל האו"ם: "הסיפוח הוא הפרה של החוק הבינלאומי" - סרוגים

מזכ"ל האו"ם: "הסיפוח הוא הפרה של החוק הבינלאומי"

שבוע לפני תאריך היעד, מועצת האו"ם גינתה את תכנית הריבונות המתגבשת וקראה לחידוש המו"ם עם הפלסטינים. מזכ"ל האו"ם הזהיר: "מדובר בהפרת החוק הבינלאומי, שתגרום לנזק חמור"

author-image
מזכ"ל האו"ם: "הסיפוח הוא הפרה של החוק הבינלאומי"
  מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש (צילום: לב רדין\שארסטוק)

שבוע לתאריך היעד של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלת הריבונות ביהודה ושומרון, מועצת האו"ם התכנסה היום (רביעי) לדיון על המזרח התיכון – במהלכה התייחסו גם למהלך הישראלי המתוכנן. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא בדבריו לישראל לנטוש את התכנית, המהווה לדבריו "הפרה חמורה של החוק הבינלאומי".

"אם הוא ייושם, הסיפוח יהיה הפרה חמורה ביותר של החוק הבינלאומי. המהלך יגרום נזק חמור לעתיד פתרון שתי המדינות, ויחתור תחת האפשרות של חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים" טען גוטרש. עוד קרא לכנס ועידת שלום שתיערך תחת חסות הקוורטט הבינלאומי – ארה"ב, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי – ובהשתתפות ישראל, הפלסטינים ונציגי מדינות ערב.

בניגוד לדיונים קודמים בנושא, היום הוזמנו גם שר החוץ הפלסטיני ושגריר ישראל באו"ם דני דנון, במה שעשוי להיות הדיון האחרון שלו באו"ם לפני סיום תפקידו והחלפתו בחודש הבא על ידי גלעד ארדן. לפני הדיון, דנון אמר כי "אנו בשיח מתמיד עם הקהילה הבינלאומית" אך הבהיר כי "כל החלטה בנושא הריבונות תתקבל רק על ידי ממשלת ישראל".

עוד באותו נושא

מיקי זוהר: "נחיל ריבונות לפחות על חלק מיהודה ושומרון"

 

מנגד, מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט טען כי מדינות ערב חוששות מהחלת ריבונות ישראלית. "הליגה הערבית מאמינה שהסיפוח יביא לאיום על השקט" הזהיר. "מאז שנת 1993 הפלסטינים בחרו בשלום – בתקווה שזה יביא למדינה פלסטינית בעתיד. במשך שלושה עשורים זה לא קרה. למרות כל הנסיגות, הרעיון של שתי מדינונת לשני עמים נותרה במקומה".

"אם הסיפוח יקרה, תיהרס כל תקווה לשלום בעתיד" הוסיף ואיים. "הפלסטינים יאבדו תקווה, והערבים יאבדו עניין. הייתי אומר שיש פה סיכון למלחמת דת. כולנו חייבים להיות מאוחדים נגד הפרובוקציה הזו, וישראל צריכה לדעת שלצעד החד-צדדי הזה אין עתיד".

נציג הפרלמנט הבריטי ג'יימס קלברל אמר כי בריטניה מתוסכלת מהקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים – אך מתנגדת למהלך חד צדדי. "אנחנו מבקשים מישראל לשקול מחדש את המהלך . הסיפוח יכול לשנות את יחסי ישראל עם שכנותיה ומדינות אחרות. קיצונים יהנו מהצעד הזה" אמר. "אנחנו מבינים שלארה"ב יש תפקיד מפתח חשוב בעניין. אנחנו יודעים שהדרך הזו לא קלה, אבל חשוב לנסות, – כי זו הדרך היחידה לשמור על ישראל יהודית ובו זמנית גם לשמור על השאיפות הפלסטיניות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא,
מאיר -עברי אנכי | 24-06-2020 17:48
כל אחד שיעלה או יקבל תוכנית שלום שתרמז אפילו חלוקה לארץ הקודש, שישראל תמסור אפילו גרגר אדמתה לשלום , תסבול את זעמו ושיפוטו של אלוקים. וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא, מְהַעְדֵּה מַלְכִין, וּמְהָקֵים מַלְכִין. דניאל 2:21
2
מהו החוק הבינלאומי?
שיודע לשאול | 27-06-2020 22:41
האם מישהו ראה קרא את לשון החוק? איפה הוא מופיע? אין לו אפילו ערך בויקידפיה. אז על מה מדבר מזכל האום?