יום אחרי הקלות המס: נדחה חוק דמי אבטלה לעמצאיים - סרוגים

יום אחרי הקלות המס: נדחה חוק דמי אבטלה לעמצאיים

מליאת הכנסת דחתה את הצעות החוק להסדרת דמי אבטלה לעצמאיים של יאיר לפיד, מאיר כהן ועודד פורר - יום אחרי שאושרו הקלות המס לראש הממשלה. יו"ר האופוזיציה תקף: "נתניהו נכשל בטיפול הכלכלי בקורונה"

author-image
יום אחרי הקלות המס: נדחה חוק דמי אבטלה לעמצאיים
  צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

יום אחרי שוועדת הכספים אישרה את הקלות המס לראש הממשלה בנימין נתניהו, מליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק לתיקון דמי אבטלה לעצמאיים של חברי הכנסת מאיר כהן ויאיר לפיד, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ עודד פורר. בהצעה הראשונה, שנערכה בקריאה שמיתף תמכו 36 והתנגדו 57, ובהצעה השנייה תמכו 36 והתנגדו 52.

הצעת החוק קובעת זכאות לעובדים עצמאיים לקבל דמי אבטלה, בדומה לעובדים שכירים במשק. על פי המוצע, ביטוח האבטלה לעצמאיים ינוהל בביטוח הלאומי כענף ביטוח נפרד וימומן מאוצר המדינה ומתקבולים שגבה המוסד לביטוח לאומי מדמי הביטוח לענף זה. הצעת החוק קובעת את התנאים והכללים לתשלום דמי האבטלה לעצמאיים כאמור.

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

בדברי ההסבר נכתב כי "חוק הביטוח הלאומי במתכונתו היום מפלה לרעה את אוכלוסיית העובדים העצמאים לעומת העובדים השכירים במשק, שכן בניגוד לעובדים השכירים הנהנים מרשת ביטחון סוציאלית במקרה בו פרנסתם נפגעת בשל פיטורים, עובד עצמאי אשר סוגר את עסקו אינו זכאי לכל סיוע מהמדינה. הצעת חוק זו מבקשת להשוות ולו במקצת את התנאים הסוציאליים של העובדים העצמאים בכך שהיא מבקשת לאפשר להם לקבל דמי אבטלה שאותם זכאים לקבל כלל העובדים במשק."

בעקבות הדחיה של החוק, לפיד תקף בחריפות את התנהלות הממשלה, זאת לאחר שנתניהו וגנץ יצאו מישיבת הממשלה כדי להצביע נגד ולוודא שלא יהיה רוב לחוק. "בנימין נתניהו נכשל בטיפול הכלכלי בקורונה. כישלון גמור. אחוז האבטלה בישראל הוא מהגבוהים בעולם המערבי. אף אחד לא מבין את ההנחיות. אף אחד לא מבין מה יהיה פה עוד חודש" תקף. "דמי אבטלה לעצמאים הוא דבר כל כך ברור, כל כך אלמנטרי, כל כך הכרחי, שכמעט לא צריך להסביר אותו. בטח לא צריך להסביר אותו עכשיו, בזמן הקורונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
לפיד סתם מגיש חוקים ללא מטרה
לפיד משועמם ימ''ש | 24-06-2020 15:56
לפיד מבזבז כספי ציבור, בשל הצעות חוקים המחייבים חכי''ם לבוא לכנסת. ועוד המון הוצאות שאקט זה גורם. אמרו שאסור לאכול באולם המליאה. ולפיד אוכל סנדוויצ'ים של בשר סוסים המפיצים ריח גועלי 4 מטר סביבותיו. איכס
שטויות. לפיד כתב 'במחנה' נשאר כתב. חתיכת אפס
לפיד=סירחון | 24-06-2020 22:58
לפיד מסריח מפיו בשר סוסים. טפו איכסה מסריח
אבטלה לעצמאיים זו לא מטרה???
אממממ | 24-06-2020 16:08
אתה יכול לא לאהוב או להסכים את האיש - אבל לחוק מטרה ראויה בהחלט. בארהב - שאף אחד לא מאשים אותה בסוציאליזם - ניתנו הרבה הרבה יותר הטבות לעצמאיים ולשכירים בעקבות הקורונה. אצל ביבי, כמו תמיד אצל ביבי, הכל ספינים ודיבורים ואפס מעשים.