סקר בחירות בארה"ב: טראמפ בשפל, ביידן בשיא - סרוגים

סקר בחירות בארה"ב: טראמפ בשפל, ביידן בשיא

סקר בחירות של ה"ניו יורק טיימס" הראה כי הנשיא טראמפ ממשיך להיחלש, כשזכה רק ב-36 אחוז מקולות הנשאלים. ג'ו ביידן הדמוקרטי ממשיך לפתוח פער עם 50 אחוז מהקולות - ומוביל בקרב המצביעים בקהילה השחורה

author-image
סקר בחירות בארה"ב: טראמפ בשפל, ביידן בשיא
  (צילום: שאטרסטוק)

האם סגן הנשיא לשעבר ישוב לבית הלבן? סקר בחירות שפורסם היום (רביעי) הראה כי ג'ו ביידן ממשיך להגדיל את הפער על הנשיא דונלד טראמפ, שנופל לאחוז התמיכה הנמוך ביותר שרשם עד היום.

לפי הנתונים, לו הבחירות היו נערכות היום ביידן היה זוכה ל-50 אחוז מהקולות, אל מול 36 אחוז לטראמפ. 14 אחוז מהנשאלים אמרו שעדיין לא החליטו למי יצביעו, או טענו כי יצביעו למועמד אחר. בכך נמשכת הירידה בפופולריות של טראמפ במדינה, על רקע הביקורת הקשה שספג בשבועות האחרונים בעקבות התנהלות הממשל אל מול משבר הקורונה.

עוד באותו נושא

גמגומים ושמאל חלש: הקמפיין הדומה של טראמפ

מבחינת המצביעים נראה כי אחוזי התמיכה הגבוהים ביותר לביידן נרשמו בקרב נשים, צעירים מתחת לגיל 50, ואקדמאים. המועמד הדמוקרטי גם זכה לרוב בקרב בני קהילות המיעוטים – בראשם הקהילה השחורה, הנחשבת כמרכיב חשוב מאד בדרך לניצחון בבחירות בארה"ב וצפויה להיות רלוונטית במיוחד במערכת הבחירות הנוכחית על רקע המחאות סביב מותו של ג'ורג' פלויד.

עם זאת, חשוב לזכור כי הסקר בחן רק את אחוזי התמיכה הארציים, ובשלב הזה טרם בוצעו סקרים נפרדים במדינות השונות בארה"ב – כך שעדיין לא ניתן להעריך את מספרי האלקטורים הצפויים לכל מועמד. כזכור, ב-2016 הילרי קלינטון הובילה בסקרים הארציים וכן בסקרי האלקטורים לכל אורך הקמפיין, ואף זכתה ביותר אחוזי תמיכה בבחירות – אך עדיין הפסידה לטראמפ בעקבות חלוקת האלקטורים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בדיחה
חחחחחחחחחחח | 24-06-2020 14:46
סקר בניו יורק טיימס = סקר בעיתון הארץ. האם מישהו רואה מצב שנתניהו מנצח בסקר של עיתון הארץ? חוץ מזה שכל תומך טראמפ יפחד להגיד למי הוא מצביע שמא יגיע אליו איזה בוזז / רוצח מתומכיו של ביידן
2
חחחחחח ...
חחח | 22-07-2020 12:46
חחחחחח