"ב-3 דקות השפענו מבפנים יותר מכל כחול לבן" - סרוגים

"ב-3 דקות השפענו מבפנים יותר מכל כחול לבן"

לאחר שבכנסת ישראל עברו שני חוקי הקנאביס בתמיכת האופוזיציה, התגובות לא של ח"כים בהווה ובעבר לא איחרו לבוא: "לפני יותר מ-18 שנה העלתי את האפשרות ללגליזציה. התנפלו עלי"

"ב-3 דקות השפענו מבפנים יותר מכל כחול לבן"
  מליאת הכנסת אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

חבר הכנסת יואל רזבוזוב מיש עתיד עקץ את שותפיו לשעבר מכחול לבן כשכתב לאחר שחוקי אי ההפללה לצרכני קנאביס ולגליזציה עברו בקריאה טרומית במליאת הכנסת באצבעות האופוזיציה. "רק חשוב לזכור שחוק הקנאביס עבר היום בזכותנו. בשלוש דקות ״השפענו מבפנים״ יותר מכל הקדנציה של כחול לבן עד עכשיו".

הצעות החוק של ח"כ שרן השכל (ליכוד) וח"כ רם שפע (כחול לבן) לאי-הפללה של צרכני קנאביס למשתמשים באופן פרטי ובעד לגליזציה עברו בקריאה טרומית במליאת הכנסת, זאת לאחר שחברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה נעדרו, גם חלקים בימינה לאחר שניתן חופש הצבעה.

ח"כ רם שפע כחול לבן (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

ח"כ תמר זנדברג, לשעבר יו"ר ועדת הסמים של הכנסת, אמרה במליאת הכנסת: "אני גאה כי לפני 7 שנים הייתי חברת הכנסת הראשונה שהגישה הצעת חוק ללגליזציה בכנסת ישראל. כשהתחלנו את המאבק הזה רבים צחקנו עלינו וכינו אותנו בשמות גנאי. הם אמרו לנו שאנחנו סטלנים ומסוממים. אחר כך הם זעמו וכעסו, אבל בסוף אנחנו מנצחים. עישון קנאביס בשעות הפנאי לא צריך להיות פלילי. יש פה הפללה של כמליון ישראלים נורמטיבים שמעשנים קנאביס בשעות הפנאי ואין שום סיבה שיהפכו לעבריינים פליליים בחסות החוק. מה שנעשה היום זה התחלה של צדק".

חבר הכנסת לשעבר מוסי רז ממרצ כתב אף הוא בטוויטר: "לפני יותר מ18 שנה העלתי את האפשרות ללגליזציה. התנפלו עלי, גם במפלגתי, יותר מכל מה שהתנפלו עלי אי פעם. והתנפלו עלי כמה פעמים בחיים. מה שנחשב אז לבלתי אפשרי עבר היום בקריאה טרומית. לפעמים ישראל בדרך הנכונה".

חכ"ל מוסי רז (צילום: גיל יערי פלאש 90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התנגד להצעה: "אתם הולכים קל לעשות ניסוי חברתי סופר מסוכן שאם חלילה הוא ייכשל, ויש סבירות מאוד גבוהה שהוא ייכשל, יהרוס את הדורות הבאים של מדינת ישראל. זה עגל זהב שכולם סוגדים לו, אופנה, השאלה היא ממתי אנחנו נכנעים לאופנות מסוכנות והרסניות? אני מבין שהצעת החוק הבאה של הליברלים כאן במשכן תהיה לבטל את החובה לחגור חגורות בטיחות כי אנחנו הרי בעד אחריות אישית ומינימום התערבות של המדינה."

סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, כתב השבוע כי "התרת שימוש בקנאביס שלא לצרכים רפואיים תביא א ס ו ן לאמי. זו דעתי. שום העלבות לא ישנו את דעתי". אילן שהיה ברשימת כחול לבן מטעם תל"ם, כתב: "עוד כשהייתי בכח״ל, לקראת גיבוש מצע המפלגה, שלחתי מסרון לבני גנץ ולחילי טרופר, בו התנגדתי בתוקף לתמוך בלגליזציה של הסם קנביס. מדובר בסם מסוכן וממכר והתרת שימוש בו תביא לאסון לאומי! אני מזהיר את יפי הנפש והשרים הפופוליסטיים שזה יביא בכיה לדורות".

ואילו ח"כ שרן השכל החתומה על החוק אמרה מעל הדוכן: "יש כאן בשורה אמיתית לציבור שוחרי החירות. הסדרת נושא הקנאביס לצריכה עצמית היא אחד הסמלים בקרב הדור שלי לחירותו של אדם לעשות בעצמו בחירות על גופו. זהו ביטוי לזכותו של אדם לפרטיותו ולצנעת חייו, ביטוי לזכותו לקיים את אורח חייו כרצונו כל עוד אינו פוגע באחר, וזאת ללא תיקון שברדיפה משטרתית, מעצר או מיתוג כעבריין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו