צפו: רפאל חושפת מולטי משגר לירי טילים ל-30 ק"מ - סרוגים

צפו: רפאל חושפת מולטי משגר לירי טילים ל-30 ק"מ

בשיתוף פעולה עם צבא פולין חשפה היום רפאל מולטי משגר המסוגל לירות עד 8 טילי 'תמוז-5' למרחק של 30 קילומטר. צפו בתצוגת התכלית של המשגר החדש

author-image
צפו: רפאל חושפת מולטי משגר לירי טילים ל-30 ק"מ
  צילום: באדיבות רפאל

חברת כלי הנשק רפאל חושפת היום (ד') משגר רב-טילי עבור טילי נ"ט מסוג ספייק (תמוז 5). המשגר הייחודי פותח ברפאל וייוצר בפולין בשיתוף תאגיד החברות PGZ הפולני. הפיתוח והייצור של משגר זה נולדו כחלק מהתמודדותה של רפאל במכרז גדול של צבא פולין, לרכישת מערכות וטילים ארוכי טווח כנגד טנקים עבור כוחות צבא פולין.

המשגר SPIKE NLOS מבוסס על משגר רב-טילי עצמאי, אותו ניתן להתאים לכל סוגי הפלטפורמות היבשתיות, לרבות נגמ"שי ה-BWP1 וה- KTO ROSOMAK הנמצאים בשימוש צבא פולין.

SPIKE NLOS הוא טיל בעל טווח הירי הארוך ביותר מבין משפחת טילי הספייק, כאשר הוא נורה מנגד למרחק של מעל ל-30 ק"מ. הטיל המתקדם הוא חלק מטילי הדור ה-5 של רפאל, הכולל ראש-ביות אלקטרו-אופטי מתקדם ובעל יכולת ניווט לנ"צ ללא תלות ב- GPS. לטיל ביצועים מרשימים בכל תנאי מזג-האוויר, ביום ובלילה. סוללת משגרי SPIKE NLOS קטלנית במיוחד עבור טנקי האויב, ומסוגלת לכסות באש תוואי שטח נרחב. יתרונות אלו מאפשרים תקיפה של מספר מטרות משוריינות בעת ובעונה אחת, תוך הגדלת שרידות הכוחות.

המשגר

SPIKE NLOS מאופיין ברמת דיוק גבוהה במיוחד, תכונה חשובה בכל הקשור ללחימה מנגד במרחבים אורבניים. צוות הירי משגר את החימוש לנקודת ציון שהוזנה מראש וללא קו ראייה ותוך כדי מעוף צופה דרך ראש הביות האלקטרואופטי ומנהג את הטיל אל מטרתו. רמת הדיוק הייחודית של החימוש מאפשרת פגיעה מדויקת במטרה, כמעט ללא נזק אגבי.

משפחת טילי הספייק מתוצרת רפאל, הם טילים אלקטרו-אופטיים, טקטיים ומדויקים הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על-ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם. משפחת טילי הספייק מבצעית כיום ב-34 מדינות שונות עם אספקות של יותר מ-33,000 טילים והתקנה על יותר מ-45 סוגים שונים של פלטפורמות ביניהן מסוקים, רכבים וכלי שייט.

כחלק מהחזון הכללי, ובמיוחד כעת בתקופה זו של מגיפת הקורונה, אשר השפיעה באופן דרמטי על הכלכלה והתעשייה העולמית, רפאל ממשיכה לפעול להגברת שיתופי הפעולה במדינות רבות, בנושאי- תפעול, ייצור, העברת ידע ושיתוף טכנולוגיות מתקדמות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו