חובשת כיסוי ראש? את קהילת האינסטגרם הזו את חייבת להכיר - סרוגים

חובשת כיסוי ראש? את קהילת האינסטגרם הזו את חייבת להכיר

הכירי את 'ז'ינה פפייונה' קבוצת האינסטגרם התוססת שכל מהותה היא לרומם נשים שבחרו ללכת עם כיסוי ראש. הדס גולדמן, האשה מאחורי היוזמה מספרת מאיפה השם ומה הרווח

author-image
חובשת כיסוי ראש? את קהילת האינסטגרם הזו את חייבת להכיר

חובשת כיסוי ראש? הכירי את "ז'ינה פפייונה" חשבון אינסטגרם שכל מטרתו להעניק לך השראה ומוטיבציה לקיים את המצווה. התמונות שעולות לגלריה הן של נשים שונות ומגוונת שהמכנה המשותף בינהן שכולן מתהדרות במטפחת.

מאחורי החשבון בעל השם יוצא הדופן שעוד נרחיב עליו, עומדת הדס גולדמן, צעירה בת 31, עובדת סוציאלית במקצועה נשואה ליאיר ואמא לנטע ודביר-ישראל. בניגוד לעמודים שונים ברשת שמקדמים כיסויי ראש, גולדמן אינה מעצבת או מוכרת כיסויים. מטרתה אינה רווחית, פעילויות ופרסומים נעשים בפרגון נקי ומאהבת חינם לדבריה.

לפני הכל, מאיפה השם הלא שגרתי הזה לחשבון?

"ז'ינה פפייונה" הוא ביטוי שסבתי התוניסאית-פלילה ז"ל הייתה נוהגת להגיד לנו עם חיוך גדול בכל פעם שהיינו מתגנדרות. המשמעות היא "יפה עם פפיון". בשנים האחרונות שלה התקרבנו מאוד. בזמן שהייתי מאכילה אותה היא הייתה מספרת לי סיפורים על העבר על המשפחה. סבתא הייתה אשה צנועה, ביישנית, ענווה, חזקה, אמיצה, צדיקה ובשלנית מופלאה! מודל לחיקוי. בהשראתה פתחתי את ההחשבון"

איך זה עובד? את רואה תמונה של מישהי עם כיסוי ראש ומעלה אצלך?

"כל מי שעוקבת אחרי החשבון אני עוקבת חזרה, כך אני משוטטת באינסטגרם שלי ורואה תמונות של העוקבות. אם יש תמונה שתופסת לי את העין אני מצלמת אותה ומפרסמת. אין חוקים. אם מישהי מבקשת שאפרסם אותה לרוב אני מפרסמת. על כל אחת אני כותבת כמה משפטים מי היא ובמה עוסקת"

הדף שלך הפך למעין קהילה, את עושה הרבה פעילויות בסטורי

"בסטורי אני מקדמת דיונים, משחקי הכרות, שידוכים, אפילו קאברים לשירים, טיפים לתזונה בריאה וכמובן סרטוני קשירת מטפחות. בפעם הראשונה שעשיתי שאלון הכרות הופתעתי מההענות שרק הולכת וגדלה עם הזמן. כל אשה שעונה על שאלון אני בוחרת תמונה יפה מהפיד שלה ומפרסמת בסטורי. ככה נשים אחרות יכולות לראות מי עומדת מאחורי התשובה. זה נותן להן תחושת קהילה, משפחה, הכרות אמיתית. וזה גם מחמיא לבנות שמפרגנים להן בתמונה של עצמן"

 

מתוך הפקה משותפת עם ויקי עידו וטופז חמו צילום: שירה פוליביאן איפור: אשרת שפריר בגדים: "צנועה"

תפילה להצלחה

לאחרונה בתקופת הקורונה, יצרו קהילת ה'ז'ינות' שלושה קאברים מוסיקלים יחד. גולדמן מספרת שהיא ישבה בביתה וחיפשה דרך לרומם את הרוח. היא הציעה לנשים שונות להסריט את עצמן שרות משפט מתוך שיר כל אחת מביתה ויחד יצרו קליפים שהושמעו בקבוצה הסגורה לנשים בלבד יש לומר.

"התגובות היו מדהימות. נשים כתבו שבכו והתחזקו. גם הודו לי שבתוך כל הכאוס הן מצאו סיבה להתאפר ולהתארגן לכבוד משהו."

 

הדס גולדמן

השליחות שלה.
צילום: עפרה דאבוש איפור: אביה כהן מטפחת: מרב מרגליות

יש קשר גם מחוץ לעולם הוירטואלי?

"יש פעילויות שיוצאות מחוץ לגבולות המסך. למשל שליחת מכתבי אהבה עם מתנות קטנות אחת לשניה, הפקות אופנה שאנחנו יוצרות יחד ובקרוב מתכננות מפגש גדול עם דוכנים והרצאות של נשים מהקבוצה."

הדף הזה נותן הרבה לנשים שנמצאות בו, מרגישה שקיבלת גם כן משהו?

"אני מרגישה שזו השליחות שלי בתוך האינסטגרם. לקחת את הכלי הזה שיכול להיות קשוח לעולם הדת ולהפוך אותו לבמה והשראה לצניעות שבעיני היא עוצמה נשית. דרך הדף אני מחזקת נשים שבוחרות לקיים את המצווה, מחזקת עסקים שמעודדים צניעות ובכלל זו במה להעניק אהבה וחברות לכל אשה באשר היא. בין כל התפילות הקבועות שלי על בריאות, פרנסה טובה, שלום בית יש לי תפילה חדשה שאצליח לעשות את השליחות הזו בצורה טובה ונעימה וחס וחלילה לא אפגע באף אחת"

 

עוד באותו נושא

כיסוי ראש בהשראת מדוזה – יש דבר כזה

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שימושי מאוד ! תודה.
דנה | 22-06-2020 12:19
תודה.