מח"ט שומרון לשעבר לסרוגים: "לא חושב שתקום מדינה פלסטינית"

מח"ט שומרון לשעבר לסרוגים: "לא חושב שתקום מדינה פלסטינית"

חבר תנועת הבטחוניסטים ומח"ט שומרון לשעבר, תא"ל הראל כנפו, אומר היום בראיון לסרוגים כי בתוכנית המאה זכות הווטו בהליך השלום מופקעת מהפלסטינים, וכי הוא לא מאמין שאכן תוקם מדינה פלסטינית

מח"ט שומרון לשעבר: לא תקום מדינה פלסטינית
  סרוגים

בראיון לסרוגים אומר תא"ל הראל כנפו, מי שהיה מפקד חטיבת שומרון-שכם וחבר בתנועת הבטחוניסטים, כי יש לקבל את תוכנית המאה, וכי יש לה מעלות רבות – בהן הפקעת זכות הווטו שהיה לפלסטינים עד כה על שיח השלום בין ישראל לפלסטינים. בנוסף, אומר כנפו כי הוא לא מאמין שתקום מדינה פלסטינית, זאת לאור התנאים העומדים לכך, בהם פירוק חמאס מנשקו.

כנפו: "כמו בכל תוכנית, גם בתוכנית המאה יש דברים טובים ויש דברים שליליים. בדברים החיוביים הייתי מציין בעיקר שהיא מפקיעה את זכות הווטו מהפלסטינים. למעשה, עד עכשיו, כל ההתקדמות בכל התוכניות המדיניות תמיד היה נהוג שהפלסטינים הם אלה שמחליטים אם יהיה דיון או לא".

עוד באותו נושא

מנכ"ל הביטחוניסטים: "צריך לקחת את מה שנותנים"

"תוכנית המאה מפקיעה מהם את הזכות הזאת ולמעשה קובעת שישראל יכולה לעשות דברים מסויימים גם בלי הפלסטינים. כשהפלסטינים ירצו להצטרף, הם יצטרפו בזמנם".

"אחד הדברים השליליים בתוכנית הוא הסיכון בעצם הקמת מדינה פלסטינית, למרות שהתוכנית נותנת מענה חלקי, כלומר, אומרת למעשה באיזה תנאים תקום המדינה הזאת, אך זה עדיין יכול להיות סיכון לא קטן".

לגבי המשמעות הבטחונית של הקמת מדינה פלסטינית, בפילו בשטחי A ו-B בלבד, אמר כנפו: "הסיכון המרכזי הוא הפקעת בטחון ישראל על ידי ישראל עצמה. אם תקום מדינה, כניסה לתוך מדינה כזאת לפעילות מבצעית בעקבות בעיות מבצעיות שנוצרות במדינה כזאת, תהיה בעייתית עשרות מונים מאשר היום".

"לכן אם לא יקוימו התנאים שנמצאים בתוך התוכנית, כלומר, התנערות מוחלטת של היישות הפלסטינית מטרור, אי אפשר יהיה לחיות לצד מדינה שכזאת".

על הלגיטימציה שיש בתוכנית המאה למדינה פלסטינית, אמר: "שמו בתוכנית תנאים מחייבים. למשל, פירוק חמאס מנשקו. אני לא רואה את הדבר הזה קורה ולכן אני לא חושב שתקום מדינה פלסטינית, אבל אם הפלסטינים כן ירצו להשתתף בתוכנית הזאת ולקבל מדינה, הם יהיו חייבים לפרק את חמאס מנשקו".

"אני רוצה למצוא את האדם שיראה לי איך בדיוק עושים את זה. לדעתי זה כמעט בלתי אפשרי, והחמאס הוא רק דוגמא אחת. יש ארגוני טרור רבים, לא רק ביהודה ושומרון, גם בעזה, ואני לא רואה את הדבר הזה קורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נחמד שביבי מצליח למרוח אותך עם הספינים
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 21-06-2020 20:55
את האמריקאים הוא לא מצליח. האמריקאים מתנים סיפוח במדינה פלסטינית. ומה לעשות - הם בעלי הבית האמיתיים