מחאת רשת הפילה את עצרת הבחירות של טראמפ

מחאת רשת הפילה את עצרת הבחירות של טראמפ

למרות ביקוש חסר תקדים לכרטיסים, עצרת הבחירות הראשונה של הנשיא רשמה נוכחות דלה בהרבה מהצפוי, כשאלפי כיסאות באולם נותרו ריקים. כעת נחשף כי מחאת רשת שנערכה בטיקטוק עודדה לרכוש כרטיסים לעצרת - ואז לא להגיע

מה הוביל לנוכחות הדלה בעצרת של טראמפ?
  (צילום: ג'וזף שטום\שאטרסטוק)

לא כך קיווה דונלד טראמפ לפתוח את קמפיין הבחירות שלו: כנס הקמפיין הראשון שנערך אמש (שבת) בעיר טולסה שבאוקלהומה רשם נוכחות דלה בהרבה מהצפוי – כשהרבה מתוך 19 אלף הכיסאות באולם נותרו ריקים, למרות שהכרטיסים לאירוע חולקו בחינם. בצוות הקמפיין של טראמפ אמרו לפני האירוע כי כל הכרטיסים חולקו לאחר שנרשם ביקוש אדיר, והעריכו כי עשרות אלפי אנשים יגיעו לתמוך בנשיא מחוץ לאולם – אך בסופו של דבר הרחובות בחוץ נותרו ריקים, והקהל בתוך האולם מנה כמה אלפים בלבד.

כעת נראה שהכיסאות הריקים היו תוצאה של מחאת רשת מכוונת: לפי דיווח שפורסם היום ב"ניו יורק טיימס", בשבועות שקדמו לאירוע משתמשים ברשת החברתית "טיקטוק" יצאו בקמפיין נרחב בו קראו לאנשים להזמין כרטיסים לעצרת – כשבפועל הם לא מתכננים להגיע בכלל. רבים מהמשתתפים אף מחקו את הפוסטים שבהם קראו לפוצץ את הכנס אחרי זמן קצר ואז העלו אותם מחדש לאחר מכן – זאת כדי לוודא שהמחאה תישמר בסוד עד קיום הכנס ולא תזכה לסיקור תקשורתי נרחב.

כאמור, הביקוש ההיסטרי לכרטיסים הוביל לכך שצוות הקמפיין של טראמפ הגדיל משמעותית את הצפי למשתתפים. נתוני החלוקה גם עוררו ביקורת נרחבת בקרב המשטרה, שחששה מהתפרעויות ועימותים בין מפגינים לתומכים, וכן מבכירי מערכת הבריאות האמריקנית – שחששו מהתקהלות נרחבת וחוסר הקפדה על מגבלות הריחוק החברתי והזהירו כי עצרת הבחירות עלולה להוביל להתפרצות נרחבת של תחלואה בקורונה.

עוד באותו נושא

ארה"ב: 6 מעובדי הקמפיין של טראמפ חלו בקורונה


3

בסופו של דבר הרפובליקנים נותרו תוהים מדוע מספר המשתתפים היה נמוך כל כך. אנשי הצוות של טראמפ טענו כי מפגינים ופעילי המפלגה הדמוקרטית חסמו את הכבישים ומנעו מרוכשי הכרטיסים להגיע – אך בתום האירוע רבים מהמשתתפים הציגו את הכרטיסים שלהם ברשת והראו כי לא הגיעו בכוונה. על פי ההערכות, כ-17 אלף מהכרטיסים שנמכרו לעצרת הלכו לידי בני הנוער והמפגינים ברשת – שהותירו את האולם ללא נוכחים. כעת נותר לראות האם המחאה תימשך גם לכנסי הבחירות הבאים, ומה יעשו בממשל טראמפ כנגד התופעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האיש לא כשיר....
חחחח | 21-06-2020 18:37
האיש לא כשיר. בור ודביל מושלם שלא מסוגל להתמודד עם שום משבר ורק מצייץ כל המום בטוויטר ואב עם כולם כמו הבן הבטלן של ביבי