מתן כהנא: "אני רוצה להיות שר הדתות" - סרוגים

מתן כהנא: "אני רוצה להיות שר הדתות"

ח"כ מתן כהנא חושב שימינה צריכה להתעסק בנושאי דת ומדינה, לא נבהל מהפערים עם סמוטריץ': "הוויכוח בנינו תחום עמוק בלב ההלכה האורתודוקסית" וחושב שנתניהו "בעט להם בראש"

מתן כהנא: "אני רוצה להיות שר הדתות"

ח"כ מתן כהנא מימינה הגיע לאולפן סרוגים לדבר על שלל הנושאים שעל הפרק, הראשון הצעת חוק היועמ"שים שהגיש היום (ראשון) לוועדת השרים לענייני חקיקה שמטרתה שהשר יוכל למנות יועמ"ש למשרדו, לדבריו נתניהו העניק מטרייה אווירית למערכת המשפט ובליכוד התעוררו רק כשהסוגיה חרכה את הגלימה של נתניהו. על כניסה לקואליציה: "אם נתניהו היה רוצה אותנו בממשלה, הוא היה יושב איתנו ועושה איתנו משא ומתן".

על הצעת חוק היועמ"שים: "יש בעיה קשה של משילות בממשלת ישראל בגלל הפרקטיקה הנהוגה שרים שבויים של היועצים המשפטיים שלהם בקידום העניינים החשובים להם, ואני חושב שתפקיד יועמ"ש אינו להיות שומר סף אלא לקדם את מדיניות השר. ההצעה שאני מגיש היום היא כמעט קופי פייסט של ההצעה שהגיש אמיר אוחנה יואב קיש, דוד אמסלם ועוד ח"כים בהליכוד הגישו ולכן אני כל כך משוכנע שאמיר אוחנה יתמוך בהצעה שהגשתי היום".

עוד באותו נושא

אהוד אולמרט: "הימין – חבורת צעקנים אלימה"


112

מה שקרה בפעם שעברה נתניהו העניק מטרייה הגנה האווירית שהעניק למערכת המשפט יחד עם כולנו, איילת שקד בתבונתה הפוליטית הבינה שההצעה כמו שהיא לא ניתן להעביר, לכן בשיתוף פעולה עם אמיר אוחנה הם הגישו 2 הצעות חוק, אחת מרוככת שהגישה איילת ואחד ההצעה של אוחנה שאני מגיש אותה היום. היא העבירה אותם יחד בוועדת השרים לחקיקה אך לצערנו כפי שהיה צפוי נתניהו וכולנו טרפדו את ההצעה בוועדת חוקה חוק ומשפט".

לדבריו, "יש כאן עניין אקוטי ולצערי הליכוד התעורר רק כאשר הסוגיה המשפטית חרכה את שולי גלימתו של נתניהו, היום גם הליכוד הבין שצריך לעשות מהפכה גם בפרקליטות וגם בייעוץ המשפטי לממשלה, ואני מצפה מכל שר שיש לו אג'נדה משפטית ימנית לתמוך במהלך הזה. השרים והכנסת זה רפלקסיה של מה שקורה בעם השרים נבחרו על ידי העם לקדם את האג'נדה שלהם", הוא אומר.

עוד מציע כהנא לפצל את תפקידי היועמ"ש, כפי שהוצע כבר לפניו: "הגשתי עוד הצעת חוק שמדברת על הפרדת התפקידים של היועץ המשפטי לממשלה כשיהיה תפקיד של יועץ שמייעץ לממשלה ומקדם את המדיניות שלה ולצידו תפקיד של התובע הכללי".

אני ובצלאל מיודדים

על הקרב בנגמ"ש בינו ובין ח"כ סמוטריץ'  סביב הצעת חוק הגיור שמקדם דרעי אומר כהנא: "זה ממש לא קרב, בצלאל ואני מאוד מיודדים, פועלים בשיתוף פעולה הדוק במגוון נושאים וגם בנושא הזה המרחק בנינו לא גדול. חשוב לציין שכל הוויכוח בנינו תחום עמוק עמוק בלב ההלכה האורתודוקסית, אף אחד מאיתנו, בטח לא אני, מנסה לפרוץ במילימטר את ההלכה היהודית. אני נשען כאן על גדולי רבנים מהציונות הדתית שעוסקים בגיור כבר שנים, הרב דרוקמן, הרב אריאל, הרב דרורי שסמכו את ידם על מתווה ניסים".

עוד באותו נושא

סמוטריץ': "מחזק את דרעי; מתן כהנא טועה"


43

כהנא מציין ש"מערך הגיור שלנו נמצא במצב רע מאוד, בסוף יש פה 450 אלף ישראלים רובם מזרע ישראל, שרוצים להיות יהודים ומערך הגיור לא נותן להם מענה, אני מדגיש זה חייב להיות אך ורק על פי ההלכה האורתודוקסית כפי שגדולי הדור שלנו הורו לנו, אבל בתוך הדבר הזה אפשר לעשות זאת בצורה מקרבת שתכנית לעם היהודי המוני אנשים שמעוניינים להיות שם, אני אלך על פי הפסקים של הרב דרוקמן, הרב דרורי והרב אריאל".

כהנא מעוניין להקים רשות דיור ממלכתית. "זה חייב להיות ממלכתי, אך ורק הממלכה- מדינת ישראל היא זו שעוסקת בגיור. כמו שבביטחון מי שמתעסק זה גם צה"ל גם השב"כ וגם המשטרה. גם בנושאי דת מלבד הרבנות הראשית צריכים רשות ממלכתית יעודית שתעסוק בזה, שמי שיעמוד בראשה יהיה בהסכמת הרבנים הראשיים. ההרכבים יהיו מ- 2 רבני ערים ועוד דיין מטעם הרשות הממלכתית".

על העיסוק בסוגיות הדת והמדינה כשיש עליהם מחלוקת בציונות הדתית הוא אומר: "אני לא באתי לפוליטיקה כדי לעשות מה שקל, באתי לעשות מה שצריך. אני אומר לך שמצב שירותי הדת בארץ ישראל נמצא במצב לא טוב. אני מקים שדולה שתתעסק בשירותי הדת. זו לא שדולה שתפגע בהלכה, אני חלילה לא אפגע בפסיק מהשולחן ערוך. אני רוצה שנתעסק בשירותי הדת. אני חושב שהעיסוק שלנו דווקא בסוגיות האלו יאחד את כולם, יש לנו דרך, יש לנו תורה, על הרוב אנחנו מסכימים, אנחנו אנשי ציונות דתית, אנחנו תורה ועבודה, נמצא את דרך האמצע".

בראיון הוא מפתיע ואומר כי הוא מכוון אל תפקיד שר הדתות: "ביום מן הימים אני לא יהיה ישר שר האוצר או שר הביטחון, הלוואי והייתי יכול להתחיל את דרכי כשר הדתות אני חושב שזה דבר כל כך חשוב לעם ישראל ולמדינת ישראל שהלוואי והייתי יכול לטפל בנושא".

נתניהו לא רוצה אנשים שימשכו אותו ימינה

בשאלת הכניסה לקואלציה אומר כהנא: "בנימין נתניהו לא רוצה אותנו בקואליציה, הוא לא רוצה אנשים שימשכו אותו ימינה, הוא רואה שיש רק בן אדם אחד במדינת ישראל שמעוניין לטפל בקורונה, קוראים לו נפתלי בנט שהגיש תכנית אחת סדורה איך לטפל בקורונה ונתניהו לא רוצה אותו שמה. כל שאר השרים מתעסקים בכיבודים, באוודי, בלשכה נוספת לראש הממשלה ובפיצול תפקיד המים וההשכלה.

נתניהו לא רוצה אותנו בממשלה, זה פשוט וקל אם היה רוצה אותנו בממשלה הוא היה יושב איתנו ועושה איתנו משא ומתן. אם הוא יבוא אם אופציה שתראה לנו שיש לנו איך להשפיע שיש לנפתלי בנט יכולת להביא את התכנית שלו וליישם אותנו, אבל כרגע לא נראה. אנחנו היינו איתנו עד עכשיו והוא בעט לנו בראש".

על הרב רפי פרץ: "אני אוהב את הרב רפי פרץ, אני מתכתב איתו בוואטספ, הוא אדם אהוב. אני חושב שהוא עשה טעות פוליטית, זה לא גורע כלום מאיזה בן אדם אני חושב שהוא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
פחחחחחחחחחח
ליצן | 21-06-2020 14:23
מפלגה של 5 מנדטים רוצה 4 תיקים בממשלה. בבחירות הבאות ספק גדול אם תעברו את אחוז החסימה
2
מה לטייס ולמשרד הרקוב הזה ?
אחד שהודח מהקורס | 21-06-2020 14:43
אחי,תשמור על עצמך.
פנטזיונר - כמו שהיה טייס כך גם נשאר
Dude | 21-06-2020 15:13
לפני שבכלל מגיעים אליו יצטרכו לרפד את בנט , שקד , סמוטי ואולי גם רפי פרץ בתיקים נכבדים
3
כתגובה לכותרת: לא תודה. אעדיף חרדי.
שוקי26 | 21-06-2020 14:47
לצערי, טרם ראיתי איך חכ כהנא נלחם כדי לחזק ולקדם את הרבנות ואת היהדות בעבר ובהווה. אשמח אם תעירו לי על הקוח שלו.
מדוע תעדיף חרדי?
יהונתן | 21-06-2020 16:12
הרגשת פעם מה זה ללמוד דיינות/רבנות ולא לקבל תקן רק בגלל שאתה דתי לאומי, תחשוב לפני שאתה מעדיף רב חרדי.
אל חחש, חלומות מתוקים של כהנא שאין בינם לבין
Dude | 21-06-2020 15:15
מציאות כל קשר. לפני שבכלל מגיעים אליו בנט , שקד , סמוטי ואולי גם רפי פרץ יקחו את חלקם משלל. לא נראה לי שישאר משהו לפנטזיונר כמו כהנא. אפילו פירורים לא ישארו לו
4
אם לא תעשו...
מושיק | 21-06-2020 15:28
אם לא תעשו פריימריז, לא נראה לי שתעברו את אחוז החסימה בכלל
פריימריז מדובר על...
מלכה | 21-06-2020 18:32
פריימריז מדובר על הבית היהודי. בימינה, את החכים בנט ושקד ממנים. בנט ושקד, לא מתענינים בדת ומדינה, בשמירת הסטטוס קוו, שמירת השבת בפרהסיה. את הכותל הם מכרו לרפורמים.
5
לכל הציבור התורני שהצביע ימינה - חזרו בכם !!!
א | 21-06-2020 15:31
אל תחזרו על הטעות הזאת שוב. כהנא ובנט הם ניאו-רפורמים. הימין החדש היא מפלגת מימד - אותה גברת בשינויי אדרת. הם רוצים לעקור את השבת במרחב הציבורי, הם רוצים כוכבית גיור, הם רוצים להאכיל את עם ישראל טרף, הם רוצים לעקור את הרבנות ולהכניס במקומם רפורמים, הם רוצים את האמנה הבזויה אמנת גביזון-מידן, ועוד רחמנא ליצלן...
למגיב אבי - בגלל שכמותי יש לנו את חנוכה...
א | 21-06-2020 18:34
י
בגלל שכמותך חרב הבית, שנאת חינם
אבי | 21-06-2020 16:26
עלק דתי
6
עוד גלגל חמישי מפונצ׳ר
מיכה | 21-06-2020 16:15
אויל משריש. המשפט שווה לכולם, שר לא יכול לסרס דינים והלכות. הכל כדי לחפש פרנסה לסרוגים מטורללים ימניים ספק אורטודוכסים שמשחקים אותה עם כיפה בגודל גרוש. כהנא פשוט לא מבין שום דבר בשום ענין- אז מפטפט. בכנסת הבאה כבר יעוף.
7
חחח שחצן נפוח שחי בללה לנד
אבי | 21-06-2020 16:27
רד אלינו אוירון....
8
סוף סוף עכשיו...
משה | 21-06-2020 17:55
סוף סוף עכשיו מובן בשביל מה היה בפרונט.חחחחחחח.הם לא יעשו כלום להטבה לעם רק לעצמם.בושה.עם כיפה נשבעו אימונים למדינה וחוקיה.כל יום חוק חדש.חחחחח
9
רק לא לעשות את הלייט ה"ליברל"הזה שר דתות!!!
כפירה | 22-06-2020 3:50
שיפסיק לספר סיפורים, שטויות של מי שרוצים לחסל את התורה בארץ ישראל!!!