לקראת משבר? אסף זמיר: "נעמוד על תקציב דו שנתי" - סרוגים

לקראת משבר? אסף זמיר: "נעמוד על תקציב דו שנתי"

הזעזועים בקואליציה ממשיכים, בכחול לבן מסרבים ליוזמת הליכוד להעביר תקציב חד שנתי בניגוד למה שכתוב בהסכמים הקואלציוניים. שר התיירות זמיר: "זה מה שסיכמנו ונעמוד על זה"

author-image
לקראת משבר? אסף זמיר: "נעמוד על תקציב דו שנתי"
  צילום: תומר נאומבורג/ פלאש 90

הזעזועים בקואליציה: שר התיירות אסף זמיר (כחול לבן) אומר הבוקר (ראשון) כי מפלגתו תעמוד על כך שיעבור תקציב דו שנתי כפי שכתוב בהסכם הקואליציוני. בראיון לאתר YNET אומר זמיר: "זה מה שסיכמנו ונעמוד על זה. תקציב לשלושה חודשים זה לא אחראי".

זמיר התייחס בראיון גם לנושא החלת הריבונות ואמר כי: "הסכמה אמריקאית לא מספיקה. מתנגד למהלך שיערער את יציבות האזור".

עוד באותו נושא

לפיד תומך בנתניהו: דרישת כחול לבן – חוסר אחריות

בליכוד דוחפים להעביר תקציב חד שנתי, בניגוד כאמור למה שנכתב בהסכמים הקואליציוניים עם כחול לבן. אי אישור תקציב בספטמבר 2020, או אי אישור תקציב במרץ 2021 עלול להותיר את גנץ כשאינו נכנס לתפקיד ראש הממשלה ברוטציה.

ביום חמישי האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות כלכלית בנושא התקציב. על פי הודעה שיצאה מלשכתו גורמי המקצוע, החשב הכללי וראש אגף התקציבים באוצר, טענו שצריך להעביר תקציב מהיר בספטמבר לשנת התקציב 2020. יש צורך בתקציב מיידי כדי לענות על הדרישות המיידיות של המשק והשלכות הקורונה, ועם קבלת המידע על התנהגות הכלכלה והמגפה בחורף – להעביר תקציב שני.

גם שר האוצר ישראל כ"ץ טען כי ״כל הצמרת הכלכלית תומכת בתקציב חד שנתי". לדברי כ"ץ, "למרות ההסכם הקואליציוני שמחייב תקציב דו שנתי, זו לא עילה לבחירות״. בין כחול לבן לליכוד ישנם גם פערים בנוגע לתכנית החלת הריבונות על יהודה ושומרון, על היקף הריבונות, על הדרך לעשות זאת ובאלו מקומות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו