קפה מסריק: פינה ירושלמית קסומה | ביקורת מסעדות

קפה מסריק: פינה ירושלמית קסומה | ביקורת מסעדות

שלחנו את מבקרי האוכל שלנו לבדוק את המקום בו גדלו אסף גרניט, אביב משה, ניר צוק, טל שלו וגיא לרר. אז מה יש ב'קפה מסריק' שהופך אותו למותג ירושלמי כה שונה ומיוחד? | ביקורת מסעדות

author-image
הופתענו: הפינה הירושלמית בה גדלו אסף גרניט וגיא לרר

ביקורת מסעדות: קפה מסריק

על פינת רחובות עמק רפאים ומסריק שוכן לו בית קפה שכונתי שנפתח מחדש בנובמבר האחרון. ירושלמים יודעי דבר זוכרים את התקופה הראשונה של הקפה בין השנים 1995-2010. "הלב קרא לי לחזור…הילדים גדלו ורציתי לחזור לעולם הקולינריה" מספר לנו אופיר הבעלים של הקפה.

אופיר, ירושלמי מלידה נמצא בעסקי הקולינריה קרוב ל30 שנה והיה לו חשוב לחדש את התפריט של מסריק החדש עם מאכלים חדשים וייחודים. אגב, מסריק למי שתהה על שם הרחוב, היה האדם שאיחד את צ'כיה וסלובקיה לצ'כסלובקיה ובנו היה פעיל ציוני מרכזי בזמן הקונגרסים של הרצל. וזכו, ויש על שמם ישוב, רחוב, כיכר ואפילו קפה.


הגענו לקפה ביום שישי בצהריים, יציאה שכולנו מחכים לה אחרי שבוע עמוס. התיישבנו על הספה ליד התערוכה המתחלפת על הקירות בקפה (אמנים צעירים וותיקים שציוריהם מעטרים את קירות הקפה) לארוחת בוצ"ר. (האמת שזה בוקר…אבל מי מתעורר בשישי מוקדם).

במנה הראשונה קיבלנו קרוק מאדאם(54 שח), פרוסות בריוש עבות ובתוכן מוחבא ביצה עלומה ועל הכל רוטב שמנת עם תרד, מנה פשוט מדויקת ונהדרת.

לביבות עיג'ה עם מטבלים ( 56 ₪) וסלט אגסים וגבינת ברולה. (56 שח) הגבינה בסלט הייתה מקורמלת עם שאטה וסוכר מה שמשדרג מסלט רגיל למשהו אחר.

לצד סוגי לחמים שונים עם ריבת אשכולית אדומה הום מייד. אם כבר יוצאים ביום שישי, אז הכי מתאים להיכנס לשבת קודש בראש טוב, משהו ייחודי ומרענן וכך הגענו לקוקטיילים. קוקטייל קפה מרטיני שהיה מצוין, טעם קפה חזק שמשתלב נהדר עם האלכוהול וקוקטייל השמנת בתאנים שהיה עם טעם אלכוהולי מאוד חזק ופחות מתאים לארוחת בוקר.

אחרי האוכל, הגיע זמן המתוקים. קפה מוהק סיציליאני וקראק פאי (36 שח) שעלה ארצה מארצות הברי, שאומר איך אני מעלה כמה שיותר קלוריות בכל ביס. פאי המורכב משמנת, סוכר ועוד מלא חומרים משמינים. כמה שזה משמין ככה זה טעים. פשוט אי אפשר להפסיק לאכול את זה וממכר כשמו הוא.

לסיכום, בית קפה ייחודי שיודע לתת ארוחות בוקר איכותיות. יש גם תפריט צהריים ערב אבל את זה נשאיר להזדמנות אחרת.

להערות והמלצות על מסעדות: assafmichalfood@gmail.com
==================================
מסריק | מסריק פינת עמק רפאים, ירושלים

מתאים ל: # דייטים #שישי_בבוקר  # ארוחת בוקר זוגית/משפחתית
הניקוד שלנו:

מחיר:✰ ★★ ★ ★
אוכל:✰★ ★ ★ ★
שירות: ✰★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

כשר למהדרין

שעות פתיחה:
א-ה- 7:30- עד אחרון הלקוחות ו-7:30- עד שעה לפני כניסת שבת
מוצ"ש: שעה אחרי כניסת שבת- אחרון הלקוחות – יש אפשרות לארוחה (עד 10 אנשים)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו