גנץ מתנגד לריבונות היכן שיש תושבים פלסטינים רבים - סרוגים

גנץ מתנגד לריבונות היכן שיש תושבים פלסטינים רבים

בפגישה עם גורמי ביטחון אמר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון כי הוא לא יתמוך בהחלת הריבונות באזורים בהם יש תושבים פלסטינים רבים, כך על פי הדיווח בחדשות 12

author-image
גנץ מתנגד לריבונות היכן שיש תושבים פלסטינים רבים
  (צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90)

ריבונות בערפול: בעוד בהסכם הקואליציוני תפקידו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ הוא אך ורק לייעץ בעניין החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, האמריקאים דווקא מעניקים לו משמעות רבה.

היום (חמישי), במהלך פגישות עם גורמי ביטחון, הודיע גנץ כי לא יתמוך בהחלת הריבונות הישראלית באזורים עם תושבים פלסטינים רבים, כך על פי הדיווח של ניר דבורי בחדשות 12.

עוד באותו נושא

ביקור פתע: שר החוץ של ירדן נפגש עם אבו מאזן

על פי הדיווח גנץ הדגיש בפניהם כי מפלגתו תדאג להביא את כלל המהלכים בפני הדרגים המקצועיים כדי שיחוו דעתם. עוד הוסיף: "אני בטוח שראש הממשלה לא יסכן את הסכם השלום עם ירדן ואת היחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל עם ארה"ב במהלך לא אחראי".

בתים בבית אל (צילום: גילי יערי/ פלאש 90)

בתחילת השבוע אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא לא יודע מה עמדת כחול לבן באשר לריבונות וציין כי הוא מתכוון לקדם אותו בכל הכוח. גנץ השיב: "אין לנו עמדה כי הוא לא הציג לנו שום מפה". בליכוד הגיבו: "גנץ סירב לראות מסיבותיו שלו את מפות הריבונות".

בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל העומד בראש סיעת דרך ארץ, אמר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי יתמוך בעד החלת הריבונות על יהודה ושומרון ללא קשר לעמדת שר הביטחון בני גנץ.

השר יועז הנדל (צילום: פלאש 90)

הנדל הוא חלק מהגוש של גנץ בממשלה הפריטטית מה שאומר שראש הממשלה החליפי יכול לפטר שרים בממשלה שלא שרים למרותו. השבוע התייחס לסוגיה שר החקלאות אלון שוסטר מכחול לבן שאמר שלשום גם הוא לגלי צה"ל כי אם יוצא סיפוח כמהלך חד צדדי הוא יצביע נגדו, והוסיף ש"זה מהלך מתריס".

אתמול בפגישה עם נתניהו גנץ ואשכנזי חזרו על עמדתם לפיה הם יתמכו בריבונות רק כחלק ממהלך מדיני הכולל אימוץ תוכנית טראמפ במלואה- ולא כמהלך חד צדדי. העמדה המתגבשת של המפלגה בייחס להחלת הריבונות נחלקת לארבעה אזורים שבקונצנזוס, על פי החלוקה בכחול לבן תומכים בריבונות בגוש עציון ובמעלה אדומים – אך נוטים להתנגד לריבונות בבקעת הירדן ובגוש אריאל. ראש הממשלה נתניהו מתכוון ככל הנראה לחלק את מהלך הריבונות ל2 פעימות. אחת על עומק ההתיישבות מחוץ לגושים והשנייה על גושי ההתיישבות, כשבמקביל יפתח מו"מ עם הפלסטינים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו