מתפוצץ באולפן

אהוד אולמרט: "הימין – חבורת צעקנים אלימה"

ראש הממשלה לשעבר, השתלח מהרגע הראשון באולפן סרוגים נגד הימין: "נוקטים באלימות, להתקיף ולהסית זה נורמה". מתנגד לריבונות ומזהיר מ"שפך דם"; ומה עמדתו המפתיעה על נפתלי בנט?

אהוד אולמרט: "הימין – חבורת צעקנים אלימה"
צילום: (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

זה היה ראיון עוקצני, חריף וקשה: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, תקף מהרגע הראשון את מחנה הימין: "להתקיף, להסית ולפעמים גם להשתלח זה נורמה". הטונים בהמשך הורמו כשאמר על אנשי הימין שהם "מטפחים אלימות ונוקטים בצעדים שיביאו לאלימות". בין לבין התנגד בחריפות לתכנית הריבונות וטען כי רוב הציבור לא רוצה בכך והזהיר מ"שפך דם". על משפט נתניהו: "מה שהוא עושה כדי לא להגיע לבית המשפט הוא יותר חמור ממה שהוא מואשם בו"; ומפתיע בעמדתו על ח"כ נפתלי בנט: "אדם ראוי לפי כל קנה מידה".

אהוד אולמרט
אהוד אולמרט| צילום: אולמרט באולפו סרוגים. ארכיון (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

אתה יודע איך יתקפו אותי על הראיון הזה?

"באזור הפוליטי שבו את נמצאת ואותו את מייצגת להתקיף, להסית ולפעמים גם להשתלח זה נורמה, אז בסופו של דבר יעשו לך את מה שעשו לכל היריבים הפוליטיים שלו".

זה דברים חמורים שאתה אומר

"אני יודע".

יגידו לי את מראיינת אדם שהורשע בפלילים, והיום כל מה שהוא עושה זה להתנגח בראש הממשלה נתניהו

"אותי לא יתקיפו, אני מוזמן לראיונות בכל כלי התקשורת בכל אמצעי התקשורת של ישראל, ואני לא רוצה לענות למתקפות כאלו".

על הראיון בסעודיה, שם אמר כי "הסיפוח יגרום לאסון" ויביא לגל טרור שלישי: "אני מאד נגד הסיפוח החד צדדי. אני חושב שיש סכנה גדולה מאד שהוא יגרום לתגובות שעלולות להגיע עד כדי טרור ושפך דם, ואין צורך בזה. אני לא חושב שמרבית אזרחי ישראל רוצים בכך, לא חושב שזה חשוב או דרוש. אני חושב שזאת פרובוקציה שאין לה מקום, ושזו התגרות מיותרת בקהילה הבינלאומית. זה בעצם חיסול הסיכוי לניהול מו"מ עם הפלסטינים, ונסיון להתחכם להצעת השלום של הנשיא טראמפ – אפשר לקבל את הצעת השלום שלו או לחלוק עליה, אפשר לחשוב שזה עסקת המאה ואפשר להגיד שלא בדיוק. אבל אי אפשר להגיד שכתוצאה מזה שיש נשיא אוהד באמריקה, אנחנו יכולים לעשות דברים כשמה שאנחנו מנסים לעשות סותר לחלוטין את מה שהוא הציע. הוא הציע משא ומתן, אנחנו לא רוצים משא ומתן".

נתניהו שולט בליכוד כבר מעל עשור ונמצא בראשות הממשלה. הציבור הימני בוחר בו כל פעם מחדש ונותן בו את אמונו, והוא זה שרוצה להחיל את הריבונות.

"אין רוב לעמדה הזאת. זה גם לא בא לידי ביטוי בבחירות – כי בבחירות רוב המצביעים לא הצביעו בעד מפלגות שרוצות בסיפוח חד צדדי, אלא במקרה הטוב ביותר רוצות משא ומתן שבמהלכו יגיעו להסכמים כאלה ואחרים, שאולי יכללו סיפוח ואולי ויתורים, תלוי מה יהיה. אבל לא היה רוב לזה – לא בכל 3 מערכות הבחירות של השנה וחצי האחרונות, ולא לפני כן. בבחירות האחרונות התוצאות היו שלפחות 62 קולות לא היו בעד סיפוח ולא בעד הימין. יכול להיות שאנשים בליבם חשבו דברים אחרים, אבל המצע של המפלגות שקיבלו 62 קולות לא היה בעד העמדות האלה, ולכן את לא יכולה לדבר בשם רוב הציבור".

"ביבי נתניהו לא מתקרב לקרסוליו של מנחם בגין, לכן הוא היה האיש שנשא ברמה את דגל ארץ ישראל השלמה, והוא אמר שכשהוא יעלה לשלטון, כהרף עין יהודה ושומרון יהפכו להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, והחוק, השיפוט והמנהל של מדינת ישראל יוחלו גם על יהודה ושומרון. בגין לא עשה את זה, כי הוא הבין שזה יכול לגרום אסון למדינת ישראל. אז שביבי נתניהו, שוויתר על חברון ולחץ את היד של ערפאת ואמר לו 'מצאתי חבר' – לא יטיף לי מוסר, ואתם אל תטיפו מוסר בשמו. רוב הציבור לא רוצה בתהליך הזה, ואם הוא יעשה את התהליך הזה באופן חד צדדי – כולנו נצטער על כך".

"מייצגת חבורת צעקנים אלימה", גרמן ואולמרט באולפן

מה תאמר לטענות בימין שזה מה שיציל את ישראל וישמור על תל אביב?

"אני אומר שזה מה שיערער את מדינת ישראל". וממשיך במתקפות הלא נגמרות נגד הציבור הימני ותוכני נתניהו: "אני לא זקוק לשב"ב הזה, שמסתובב סביב ראש הממשלה וסביב בלפור, שילמד אותי מה זה ארץ ישראל, אהבת הארץ ושמירה על הארץ. אני שמרתי על מדינת ישראל כשהיה צריך לשמור עליה, וקיבלתי החלטות ששום ראש ממשלה אחרי לא קיבל, ודאי לא ביבי נתניהו. כשהיה צריך להכות בחיזבאללה, הכיתי אותם עד כדי כך שאחרי 14 שנה הם עוד לא ירו פעם אחת יריה עלינו. כשהיה צריך להכות בעזה הכיתי בהם, כשהיה צריך לחסל כור גרעיני, אני חיסלתי. הוא דיבר, אני חיסלתי ולא דיברתי. גם כשהייתי צריך לשמור ולבנות בירושלים אני שמרתי".

"סיפוח חד צדדי זה הזמנה לטרור, לאווירה של התנקשות פנימית, שעלולה להביא לשפך דם, גם בתוך ישראל, גם בקרב החיילים, גם בקרב האזרחים וגם ברחובות בערים. אנחנו עברנו מציאות מאד קשה בנושא הזה, וביבי נתניהו כאילו חותר ליצור מציאות שעלולה לגרום לכך. שיגידו מה שהם רוצים, בסוף כולם זוכרים מי חיסל כור גרעיני, וזה לא היה ביבי נתניהו. בסוף כל אחד יזכור מי השתיק את החיזבאללה כבר 14 שנים – וזה לא היה בנימין נתניהו, זה היה אני במלחמת לבנון השנייה, שהביאה שקט לצפון".

חבורת צעקנים אלימה

בשלב הזה מתפוצץ הראיון: "מה אכפת לי מה חבורת הצעקנים האלימה, שאת מייצגת אותם אומרים?" מתרעם אולמרט.

אני מייצגת את חבורת הצעקנים האלימה? אני צעקתי עליך?

"תשמעי איך את מדברת"

מותר לי לשאול כמראיינת שאלות תקיפות

"מאה אחוז"

זו בושה לקרוא לי ולאנשים שלידי חבורת צעקנים אלימה, אנחנו לא אלימים ולא צועקים.

"האנשים שאת מדברת בשמם הם אנשים שמטפחים אלימות, ולצערי נוקטים בצעדים שיביאו לאלימות".

מה זה אומר "יביאו לאלימות"? אנשים שמבטאים את עמדות הימין שלהם, אולי כי זה לא תואם לעמדות השמאל שאתה מקדם?

"אני יכולתי להשיב לך אותו דבר – כשמישהו לא חושב כמוך, אז הוא שמאל, בוגד, שרוצה בחורבן ישראל וגורם לחורבן ישראל. אני לא אכנס לסוג הוויכוח הזה. בעיני הסגנון והדרך שבה נוקטים חוגי ימין מסוימים במדינת ישראל זה סגנון של אלימות, של הסתה, של שיסוי – ומי שמנהיג את הסגנון הזה ונותן לו השראה זה ראש הממשלה".

שאלה אחרת, יש לך קשר עם נפתלי בנט? מה אתה אומר על ההישארות שלו באופוזיציה?

"אין לי קשר אליו. אני מכיר אותו ויכול להגיד שאני מכבד אותו וחושב שהוא בחור ראוי ביותר. על זה אין ויכוח בכלל, הוא אדם ראוי לפי כל קנה מידה ואיש שבהחלט עשה דברים – ואפשר לכבד אותו על זה. אני לא מסכים עם דרכו הפוליטית".

(Alex Kolomoisky/POOL)

ההסתה של נתניהו נגד בית המשפט חמורה יותר מהאישום נגדו

על משפט נתניהו והאמירה שלו על מערכת המשפט, לפיו "יש לי אמון במערכת המשפט אבל במקרה שלי היא טעתה”. לדבריו, "יש לי אמון במערכת המשפט, אני לא חושב שאיזשהו שופט בא עם החלטה להרשיע אותי או לזכות אותי. זה פירוש הדבר שיש אמון. אני לא נכנס בכלל לשאלה האם הוא אשם או לא – אני לא יודע, לא היה משפט ולא שמעתי את הטיעונים לכאן או את הטיעונים ההפוכים, אז אני לא יודע ולא נכנס לזה. אני טוען שראש הממשלה מנסה למנוע אפשרות של קיום משפט, תוך כדי כך שהוא מביע אי אמון במערכת המשפטית וטוען שהיא רוצה לעשות הפיכה שלטונית. זה דבר חמור ביותר".

"אני לא רוצה להיכנס לאישומים הספציפיים נגד ראש הממשלה, כי אני לא מצוי בעובדות ברמה שאני יכול להתווכח עליהם, וממילא זה עומד למשפט, ואני לא פוסק במקום מישהו אחר ולא מתיימר לפסוק במקום מישהו אחר. אני טוען שמה שהוא עושה כדי לא להגיע לבית המשפט הוא יותר חמור ממה שהוא מואשם בו. כשראש הממשלה אומר על היועץ המשפטי לממשלה – שהוא מינה אותו והיה עוזרו במשך כמה שנים – שהוא תפר לו תיק? ועוד עם המפכ"ל רוני אלשיך, שהיה אחד מגיבורי שירותי הביטחון של מדינת ישראל, מהלוחמים הגדולים בטרור והאמיצים שבהם. ששניהם יחד תפרו לו תיק? הוא בעצם אומר ששניהם פושעים פליליים. הוא גם לא אומר שהם חשודים – כשמדובר בו אז הוא אומר שרודפים אותו, אבל כשהוא מדבר עליהם הוא כבר גוזר את גזר דינם ומסית את הציבור נגדם, כולל הציבור שתומך בו – וזה עלול להיגמר רע מאד".

יש לך המלצה בשבילו למשפט?

"אני לא נכנס לזה, אין לי שום המלצות אליו. אין לי שום קשר איתו, ואין לי שום אמון בו – לא ביושרו, לא בהגינותו, לא בערכיו, לא בנורמות שלו. אני לא חושב שתפקידי לתת לו עצות".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

112
85
אגודת שמוץ למען אהוד
18.06.20

מסכן אהודק'ה סובל מבעיה נפשית ULMARTIZEM מסכן הוא עדיין מדמיין לעצמו שהוא בכלא. בלילה הוא נובח ככלב. ביום מייבב כחתול.

1
פרשן פוליטי
18.06.20

אז כתבת שהוא נובח ומייבב, יופי - אבל מה בתכלס ? מה לגבי תוכן דבריו ? איני מסכים עם כל מה שאולמרט אומר. אבל חלק ניכר מדבריו אמת לאמיתה. הוא עשה מה שצריך לעשות ולא דיבר. ביבי מדבר הרבה ועושה מעט. ביבי רמאי ושרלטן. ביבי מסית ומדיח נגד מערכות החוק והמשפט - אף שבראשן עומדים אנשי ימין, שהוא עצמו מינה כמו אלשייך ומנדלבליט. אז הגיע הזמן להתייחס לתוכן הדברים ולא לכנות בדמות גנאי.

2
אגודת שמוץ למען אהוד
18.06.20

להתמים הפשרן: אהוד גנה מבטן ומלידה ופסיכי אחי שכן של אהוד, וכל לילה הוא שומע את נביחותיו מסכן. אללה ירחמו. שיסע לבקש רחמים על קברו של הצדיק שימאלע פרסצוביץ

3
פרשן פוליטי
18.06.20

לירון שאול : תחליף דיסקט. כל הזמן הקרן להשמדת ישראל והקרן הזו והקרן האחרת. הבנו שהראש שלך עסוק רק בכסף. יש דברים חוץ מכסף. וכן : ביבי מינה את אלשייך משום שהוא ימני, הוא מינה את מנדלבליט משום שהוא ימני. את שניהם הכיר היטב מתפקידיהם הקודמים. ולא רק הם . כל מי שטיפל בתיקיו של ביבי הם בוגרי ישיבות ואנשי ימין. תבדוק את הרקע וההיסטוריה שלהם ותראה. שי ניצן, סגנו שלמה למברגר, המשנה ליועמש רז נזרי, המשנה לשעבר אבי ליכט. כולם, אבל כולם, בוגרי ישבות ואנשי ימין. את כולם מינה ביבי בעצמו. רק לצורך ההשתלחות במערכות החוק והמשפט הם נהפכו על ידי הנאשם ביבי לאנשי שמאל. כי לביבי אין אלהים והשקר והאמת אצלו מתערבבים לפי הצורך.

4
אהוד נסה DROKO
19.06.20

מחלה זו של נביחת כלב ידועה בעולם ממשפחת הכלבת יש תרופה חדשה בשם DREKO לוקחים 2 ביום במשך 3 שנים ומבריאים. אבל לא 100 אחוז.

5
דני אולם-[אולמרט]
19.06.20

מברק קצר בן דודי אהוד אולמרט הלו אהוד. הגיע הזמן שתשב בשקט, בבית או במושב זקנים ''מנוחה נכונה'' ברעננה. שם תוכל להרהר חזק על הפשעים שבצעת, ולחזור בתשובה שלימה. או לכתוב איזה ספרון על מעלליך הרעים, ומהם ילמד הנוער מה אסור לעשות. במקום זה, כשעדיין ג'ורה נוזל מראשך, אתה לועג ומטיף ''מוסר'' לאחרים, עד שהובלת את הציבור לחשוד בך כי מחלת כלבת פגעה בך. המשפחה בוכה כל הזמן. כמה מבני המשפחה החליפו את שם משפחתם מ''אולמרט'' ל''אולם''. אהוד אהוד חזור בך !!

6
ירון שאול
18.06.20

תגובה "לפרשן פוליטי". אתה מאוד מצחיק אתה יכול להחליף את אדיר מילר על הבנות.אלשייך וטמבלביט הם אנשי ימין?? מאפוא הבאת את הקלישאה הזאת? אלשייך וטמבלביט הם אנשים מושחתים גדולים מאוד מאוד שנתמכים ותומכים בקרן להשמדת ישראל וקרן וקסנר ויש כבר עשרות הוכחות מוצקות לכך שאין אפשרות לערער עליהן או להתווכח איתם.

84
אהרון
18.06.20

אולמרט הגנב אולמרט איך אתה לא מבייש להופיע בתקשוררת יה גנב מושחתאם היו קוראים לך אברגיל הייתה נשאר בכלא תתבייש לך ולאיזה חבורה אתה שייך ביישתה אותנו בכול העולם ראש ממשלה גנב

1
השפוי האחרון
19.06.20

נכון,גנב גדול, אבל בראיון הוא צודק ב - 1000% לא יעזור לכם

2
מיליון ש"ח יחד עם
19.06.20

הגנב מעריך את הגנב בנט, שגנב מהבית היהודי 11 המשופצת הנוכלת, מצא מין את מינו, לכן בנזט והמשופצת קיבלו רק רק רק רק 6 מנדטים, וראש הממשלה בנימין נתניהו בראשות הליכוד קיבל 36 מנדטים, אולמרט היה בנדיט פושע עם קבלות, עבריין, נתניהו לעומתו הוא קלאסה שבקלאסה, אולמרט הקנאה מוציאה אותו מדעתו, חתיכת אשפה מזוהמת זה אולמרט,

3
אולמרט סמרטוט ישן
21.06.20

לגנב גדול רעיונות גניבתיים אשמדאים אין הבדל בין החתרן-גזלן אולמרט לבין אחמד טיבי ימח שמם

83
אני
18.06.20

לא מאמין שהבן אדם היה ראש ממשלה מטעם הימין האיש שמאלני אסלי