ביקור פתע: שר החוץ של ירדן נפגש עם אבו מאזן - סרוגים

ביקור פתע: שר החוץ של ירדן נפגש עם אבו מאזן

בירדן ממשיכים לפעול נגד תכנית הריבונות הישראלית, כאשר שר החוץ איימן א-ספדי הגיע לביקור פתע ברמאללה וייפגש עם אבו מאזן. הפגישה נערכת לאחר שמלך ירדן סירב לשוחח עם נתניהו וגנץ על התכנית

ביקור פתע: שר החוץ של ירדן נפגש עם אבו מאזן
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, הגיע היום (חמישי) לביקור פתע ברמאללה, וצפוי להיפגש בהמשך היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ככל הנראה, בפגישה הצדדים יעסקו בנושא ההיערכות הישראלית להחלת הריבונות ביהודה ושומרון.

כזכור, בירדן הבהירו בעבר כי יתנגדו למהלכים חד צדדיים של ישראל בכל הנוגע לריבונות, אשר לטענתם יהיו הפרה של החוק הבינלאומי. כבר ביום הצגת "עסקת המאה" האמריקנית, א-ספדי הזהיר כי "פעולות חד צדדיות מצד ישראל שמטרתן לשנות את המציאות מבחינת הריבונות על הקרקע יובילו להשלכות חמורות. הממלכה מעוניינת בשלום אמיתי והוגן בהתאם לחוקים הבינלאומיים, שיסיים את הכיבוש, ישמור על זכויות העם הפלסטיני ויגן על האינטרסים הירדניים. חייבים להתחיל בשיחות רציניות וישירות שידונו בכל הסוגיות הקשורות במסגרת ההגעה לפתרון סופי ומקיף בהתאם לחוק הבינלאומי וליוזמה הערבית".

עוד באותו נושא

דיווח: מלך ירדן סירב לשוחח עם נתניהו על הריבונות

מוקדם יותר השבוע דווח כי עבדאללה מלך ירדן סירב לשוחח טלפונית עם נתניהו על תכנית הריבונות המוצעת, זאת על רקע ההתנגדות הירדנית למתווה המתגבש של תכנית טראמפ. בעקבות זאת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ פנה בעצמו לבית המלוכה הירדני וביקש להיפגש עם עבדאללה כדי לדון על תכנית טראמפ – אך נתקל גם כן בסירוב.

עוד דווח בכלי התקשורת הפלסטינים כי ירדן מנהלת מגעים עם מספר מדינות ערב, ביניהן סעודיה, איחוד האמירויות ומצרים – במטרה ללחוץ על ארה"ב ולדרוש ממנה להרתיע את ממשלת ישראל מהחלת הריבונות. לדברי גורמים בממשלה הירדנית, המגעים מתנהלים בתמיכה של מדינות האיחוד האירופי, אשר מתנגדים לריבונות ואף איימו בהטלת סנקציות נגד ישראל במידה והמהלך יצא לפועל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו