חוק איסור טיפולי המרה יעלה לוועדת השרים - סרוגים

חוק איסור טיפולי המרה יעלה לוועדת השרים

ביום ראשון צפויה וועדת השרים לענייני חקיקה לדון בחוק האוסר על טיפולי המרה, שהגיש יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורביץ. על פי ההצעה מי שיעשה זאת צפוי למאסר קנס ואף שלילת רישיון כמטפל

author-image
חוק איסור טיפולי המרה יעלה לוועדת השרים
  (צילום: פלאש 90)

הצעת החוק שהגיש יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ תונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב והיא מבקשת לאסור על טיפולי המרה לבנות ובני הקהילה הגאה. "מטפל" שיעבור על החוק על פי ההצעה צפוי לסנקציות בצורת שלילת רשיון טיפול, קנס ומאסר.

עוד באותו נושא

ריבלין: "טיפולי ההמרה צריכים לרדת מסדר היום"


26

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר: "טיפולי המרה" זה רצח. – רצח של הנפש, והרבה פעמים גם של הגוף. אלה "טיפולים" שמובילים לפגיעה עצמית עד כדי אובדנות. מהות "הטיפול" היא התעללות נפשית ופיזית בבני נוער". לדבריו, "על פי כל גורמי המקצוע. "הטיפול" הזה לא עובד, והוא גם לא צריך לעבוד. אבל נערה או נער שעברו הליך כזה נשארים עם נזק נפשי ולעיתים קרובות מפתחים נטיות אובדנות. החוק הזה נועד להציל חיים והוא בגדר פיקוח נפש".

והרביץ פנה לשרים בני לגנץ, אבי ניסנקורן, איציק שמולי אמיר אוחנה ואסף זמיר שיתמכו בחוק הזה. אך הערכה כעת היא שהחוק לא יעבור בוועדה ולא תהיה בו תמיכה ממשלתית, מה שיכול להביך את כחול לבן. המבוכה תתקיים גם כאשר הורוביץ יחליט להביא את החוק לכנסת כהצעת חוק פרטית, ללא תמיכה ממשלתית.

בתחילת החודש נשיא המדינה ראובן ריבלין התבטא כי טיפולי ההמרה צריכים לרדת מסדר היום. ״אני חושב שבהגשת המדד צריך להדגיש שטיפולי ההמרה צריכים לרדת בהגדרתם מסדר היום החברתי בישראל. תודה לכם ראשי הערים על עשייתכם המובילה, השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כלומר,יהיה אסור לתת טיפול לזכר להיות נקבה
שוקי26 | 18-06-2020 11:33
וכמובן, אסור לעודד נקבה להיות זכר או להטב. זה טיפול המרה לכל דבר.