בולטון תוקף: "טראמפ ביקש מנשיא סין לעזור לו להיבחר" - סרוגים

בולטון תוקף: "טראמפ ביקש מנשיא סין לעזור לו להיבחר"

היועץ לשעבר לביטחון לאומי ג'ון בולטון טען כי נשיא ארה"ב לחץ על מקבילו הסיני לסייע לו בקמפיין הבחירות במהלך פגישה ביניהם בשנה שעברה. לדבריו, "טראמפ ניסה לנצל את כוחה העולמי של ארה"ב למען צרכיו האישיים"

בולטון תוקף: "טראמפ ביקש מנשיא סין לעזור לו להיבחר"
  (צילום: אוהד צוויגנברג\POOL)

היועץ לשעבר מדבר לראשונה:  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקש ממקבילו הסיני שי ג'ינפינג לעזור לו בקמפיין הבחירות לנשיאות  – כך טוען היועץ לשעבר לביטחון לאומי ג'ון בולטון, בקטע שפורסם הלילה (חמישי) מספרו החדש "החדר שבו זה קרה", שצפוי להתפרסם בשבוע הבא ומעורר כעת בהלה רבה בבית הלבן. לדבריו, טראמפ ביקש מג'ינפינג לסייע לו להיבחר לכהונה שנייה במהלך פגישה שנערכה ביניהם בפסגת G20 בשנה שעברה.

"טראמפ הזכיר את היכולות הכלכליות של סין והפציר בשי להבטיח שהוא ינצח" כתב בולטון. לטענתו, טראמפ אמר שאם סין תרכוש תוצרת חקלאית, כגון חיטה ופולי סויה, מחקלאים אמריקנים – הדבר ישפיע על ההצבעה במדינות שכלכלתן נשענת על החקלאות, ובכך תשפיע על תוצאות הבחירות ותתן לו יתרון במדינות הללו. הייתי מדפיס את מילותיו המדויקות של טראמפ, אבל הליך בחינת הפרסום של הממשלה החליט אחרת".

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: שאטרסטוק)

עוד טען כי הדרישה מסין היא "רק דוגמה אחת לשיטה קבועה של טראמפ, שניסה הרבה פעמים להשתמש בכוחה העולמי של ארה"ב כדי להשפיע על מדינות אחרות ולשכנע אותם לפעול למען צרכיו האישיים והפוליטיים. טראמפ הראה נכונות להפסיק חקירות פליליות כטובה אישית לדיקטטורים שאהב, ביניהם הפקת חקירות כנגד חברות גדולות מסין וטורקיה. התבנית הזו נראית כמו שיבוש חקירה כדרך חיים, דבר שאנחנו לא יכולים לקבל".

עוד באותו נושא

טראמפ תוקף את ביידן: "הוכיח חוסר מנהיגות, חלש"

בולטון גם התייחס להליך ההדחה שקודם נגד הנשיא בינואר האחרון, וטען כי "הדמוקרטים לא ניהלו את ההליך בצורה נכונה". לדבריו, "הם לא היו צריכים להגביל את החקירה רק לפרשת 'אוקראינה גייט', אלא להתמקד גם בהתערבות שלו בנושאים אחרים". כזכור, בולטון סירב להעיד בהליך ההדחה נגד טראמפ – למרות שדבריו היו יכולים להוסיף ראיות חשובות שיוצגו בפני הקונגרס – וכתוצאה הותקף על ידי הדמוקרטים שטענו כי הוא רצה לשמור על את המידע שבידיו לטובת ספרו ושם את טובתו האישית לפני חובתו למדינה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הבוקר טראמפ תקף את בולטון בטוויטר כתגובה לפרסום הקטעים מספרו, ואמר כי "הספר המשעמם של בולטון המשוגע מורכב כולו משקרים וסיפורים מזוייפים. הוא תמיד שיבח אותי, בכתב ובעל פה, עד היום שפיטרתי אותו כי הוא היה טיפש משועמם וזועף שרק רצה לצאת למלחמה. איזה אידיוט!".

כאמור, הפרסום הצפוי של הספר מעורר בהלה נרחבת בקרב הממשל האמריקני, שממנו בולטון פוטר בספטמבר האחרון בעקבות חילוקי דעות עם הנשיא טראמפ. שלשום הממשל הגיש תביעה אזרחית לבית המשפט הפדרלי בבירה וושינגטון נגד בולטון, במטרה למנוע מספרו לצאת לאור. בכתב התביעה נטען כי "הספר מכיל מידע מסווג, ופרסומו עלול להעמיד בסכנה את הביטחון הלאומי של ארה"ב". מנגד, חברת "סיימון אנד שוסטר" האחראית על הוצאת הספר אמר כי "התביעה היא לא יותר מהצעד האחרון בשורת המאמצים הארוכים של הממשל לבטל את הוצאתו של ספר, שהוא מעריך שאינו מתחנף לנשיא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו