הבחירות לרבנות בי-ם הוקפאו עד לאחר הבחירות לעירייה - סרוגים

הבחירות לרבנות בי-ם הוקפאו עד לאחר הבחירות לעירייה

המשרד לשירותי דת הודיע אמש לבג"צ כי הליכי בחירת רבני עיר בכל מקום לרבות בירושלים, הוקפאו עד לקיום הבחירות ברשויות המקומיות בסתיו הקרוב.

הבחירות לרבנות בי-ם הוקפאו עד לאחר הבחירות לעירייה
  יחכה לאחרי הבחירות. הרב שטרן (אריאל הורוביץ)

המשרד לשירותי דת הודיע אמש לבג"צ כי הליכי בחירת רבני עיר בכל מקום לרבות בירושלים, הוקפאו עד לקיום הבחירות ברשויות המקומיות בסתיו הקרוב.

כמו כן ביקש המשרד מאת בית המשפט ארכה בת 4 חודשים על מנת לשקול את הצעתו של בית המשפט לשנות את ההליך לבחירת עיר הקבוע בתקנות.

הודעה זו הוגשה במסגרת עתירה שהגישה תנועת נאמני תורה ועבודה לבג"צ ובה נתבקש בית המשפט לפסול את התקנות הקובעות את ההליך לבחירת רבני עיר, מחמת דחיקתם החוצה מתהליך הבחירה של ציבורים שלמים, ובתוכם נשים, דתיים אשר אינם חברים בבית כנסת, מסורתיים וחילוניים הכפופים לרב העיר לפסיקותיו ולהנהגתו.

בצו על תנאי שהוציא בג"צ לפני כשנה וחצי, ופורסם ב'סרוגים', הוא הורה למדינה לנמק מדוע לא ישונו התקנות. בשלב מאוחר יותר המליץ בג"צ למדינה לשנות את התקנות אך השר הקודם לשירותי דת, יעקב מרגי, הודיע לבג"צ כי אין בדעתו לתת היתר להמלצה.

בעקבות חילופי הגברי במשרד לשירותי דת הודיע סגן השר, הרב אלי בן דהן, כי בדעתו לבחון את הסוגיה. תנועת נאמני תורה ועבודה הסכימה לארכה המתבקשת.

עו"ד אסף בנמלך המייצג את התנועה בעתירה ציין כי "שיטת הבחירות הנוכחית של רבני עיר היא מקור לא אכזב לתקלות ולליקויים. נוצרה עתה הזדמנות לשינוי השיטה הקלוקלת, ולבחירת רבנים אשר יתאימו לקהילתם וזו תתאים להם. קיימים רבני יראי שמיים וראויים רבים אשר אינם מקושרים במפלגה או בממסד דתי זה או אחר וראויים להזדמנות שווה להיבחר על ידי בני עירם, על בסיס השקפותיהם ומידת התאמתם לעיר ולאופי תושביה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שעון החול אוזל
מאיר | 24-05-2013 15:34
הרב אריה שטרן שליט"א בן 69
2
ל-1: עדיין לא
| 25-05-2013 22:25
אבל בהחלט כדאי להזדרז