סופית: זה התאריך למשחק הבא של נבחרת ישראל - סרוגים

סופית: זה התאריך למשחק הבא של נבחרת ישראל

נבחרות ישראל וסקוטלנד ייפגשו ב-8 באוקטובר לחצי גמר פלייאוף היורו, זאת אחרי שהמשחק המכריע נדחה פעמיים בעקבות משבר הקורונה. משחק הגומלין בוטל, והמנצחת תפגוש בגמר את נורבגיה או סרביה בקרב על הכרטיס ליורו 2021

סופית: זה התאריך למשחק הבא של נבחרת ישראל
  (צילום: רועי אלימא\פלאש 90)

יש תאריך: אחרי שנדחה פעמיים בגלל משבר הקורונה, היום (רביעי) נקבע רשמית כי חצי גמר פלייאוף היורו בין נבחרות ישראל וסקוטלנד יתקיים ב-8 באוקטובר. כך הודיעה היום הנהלת אופ"א, עם פרסום לוח המשחקים החדש שיקבעו את העולות ליורו 2021.

בעקבות לוח הזמנים הצפוף, הוחלט גם לבטל את משחק הגומלין שהיה אמור להיערך בישראל – ולהסתפק במשחק נוקאאוט אחד בין הנבחרות. במידה ונבחרת ישראל תנצח בסקוטלנד, היא תעלה לגמר הפלייאוף שיתקיים ב-12 בנובמבר, ותפגוש את המנצחת מהמשחק בין נורבגיה לסרביה – שיתמודדו מולה על הכרטיס לאליפות אירופה.

זו הפעם הראשונה בה נבחרת ישראל רחוקה 90 דקות, או משחק אחד, מהעפלה לטורניר גדול. הפעם האחרונה שבה ישראל הגיעה לפלייאוף היורו היה בשנת 2000, שם הובסה בתוצאות 5:0 ו-3:0 על ידי דנמרק.

טורניר היורו היה אמור להתחיל במקור בשבוע שעבר, אך נדחה לקיץ 2021 בעקבות התפרצות הקורונה העולמית. הטורניר ייפתח כעת ב-11 ביוני 2021, ומשחק הגמר יערך חודש לאחר מכן ב-11 ביולי. ההחלטה התקבלה לאחר כינוס חירום של ארגון הכדורגל האירופי, במסגרתו נערכו התייעצויות עם ראשי כל ההתאחדויות ביבשת בשיחות וידאו. פורמט היורו ישאר זהה למה שתוכנן השנה, במסגרתו המשחקים ישוחקו ב-12 מדינות שונות.

על פי הודעת אופ"א, המטרה העיקרית בדחיית אליפות אירופה הייתה לאפשר את סיום העונות הסדירות של הליגות המקומיות וכן את ליגת האלופות שהופסקה בעקבות התפרצות הקורונה. בארגון קיוו שיוכלו לאפשר את חידוש משחקי הכדורגל במאי, דבר שהיה מאפשר לקיים את מחזורי הסיום של הליגות עד תחילת יוני ואת משחקי ליגת האלופות הנותרים לאחר מכן – אך בשלב הזה רק חלק קטן מהליגות המקומיות באירופה חזרו למגרשים.

בינתיים הוחלט כי ליגת האלופות תחזור באוגוסט, כש-8 הנבחרות שנותרו ייפגשו בליסבון לטורניר מהיר שיתפרש על פני שבועיים. משחקי רבע הגמר יתקיימו החל מה-12 באוגוסט, חצאי הגמר ייערכו ב-18 ו-19 באוגוסט והגמר ב-23 לחודש. בשלב זה נקבע כי המשחקים יתקיימו ללא קהל, אבל לפי דיווחים אופ"א תעקוב אחר המצב הבריאותי בפורטוגל ועשויה לשנות זאת בהמשך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו