לראשונה: בג"צ ידון בעתירה הקשורה לפרשת הצוללות - סרוגים

לראשונה: בג"צ ידון בעתירה הקשורה לפרשת הצוללות

לאחר שש עתירות שנדחו על הסף בבג"צ, השופט נועם סולברג הורה כי עד לתחילת חודש אוגוסט יוגשו תגובות מקדמיות על ידי המשיבים בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון

author-image
לראשונה: בג"צ ידון בעתירה הקשורה לפרשת הצוללות
  סרוגים

לאחר שש עתירות שנדחו על הסף, הורה היום (שלישי) השופט נועם סולברג כי המשיבים בעתירה לגבי פרשת הצוללות שהגישה מוקדם יותר התנועה לאיכות השלטון יגישו תגובה מקדמית תוך כחודשיים – זאת לאחר שבג"צ דחה על הסף שש עתירות שהוגשו באותו עניין.

יו"ר התנועה, ד"ר אליעד שרגא, הגיב: "בג"צ דורש מהמדינה תשובה דחופה. עשרות התצהירים והעדויות שהגשנו מדברים בעד עצמם. מדובר בחשד לפגיעה בביטחון המדינה ונדרשת חקירה פלילית חקירה בנושא".

עוד באותו נושא

תיק 3000: אבריאל בר-יוסף ושי ברוש יועמדו לדין


11

כאמור, מוקדם יותר התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"צ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בפרשת מניות הפלדה. לעתירה צורפו עשרות תצהירים ועדויות לאינטרסים כלכליים שעברו בעבור הסרת ההתנגדות הישראלית למכירת צוללות למצרים. התצהירים עברו במעטפות חתומות, כחומרי חקירה.

העתירה הוגשה אחרי כשנתיים של חקירות שבוצעו על ידי התנועה, איסוף חומרים וגביית תצהירים מעשרות בכירים לשעבר במערכת הביטחון ואלופים בצה"ל.

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא אמר הבוקר: "אנחנו נדרשנו להגיע לנקודה הזאת לאור כישלון מתמשך ומחדל מתמשך של מערכת אכיפת החוק, שהחליטה לעצום עיניים למרות קיומן של עשרות ראיות לכך שמדובר בפרשת שחיתות".

"או שהם עצמו עיניים בגלל העוצמה הבלתי נתפסת של תמונת השחיתות, או שהם קיבלו החלטה מודעת משיקולים זרים שלא לחקור ולא להעמיק בפרשה הזאת. תהיה הסיבה אשר תהיה, אין הצדקה שהפרשה הזאת לא תיחקר".

בהמשך פנה יו"ר התנועה בדבריו ישירות לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ראש הממשלה נתניהו, תסתכל לי בלבן של העיניים ותסביר לי איך הגיעו 16 מיליון שקלים לכיס שלך. לא מדובר פה בחמגשיות, לא מדובר פה בשמפניות, סיגרים או כיסוי אוהד. 16 מיליון שקל. תסתכל לעם ישראל בעיניים ותגיד להם איך הכסף הגיע לכיס שלך?"

"איך אתה עושה את אותו מסע רכישות, רוכש צוללות וכלי שיט, ואתה מסתיר את העובדה שיש לך מניות בסידריפט? איך אתה יכול לישון בלילה כשאתה מקבל כאלה החלטות כשאתה יודע שיש לך קרובי משפחה שנהנים מהסיפור הזה?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אני מחכה כבר שנתיים לשמוע על שחיתות הצוללות
נאוה | 16-06-2020 19:59
סוף סוף מישהו מדבר על נושא הבזיון הזה - מעניין מה יש לביבי להגיד עם סכום עתק כזה? ועוד לבקש מהממשלה אישור להלוואת כספים בזמן שיש שם 16 מיליון שח או $ .
למה שרגא אתה מבזבז הון לתספורת ולצביעה
שרגא+ספריי= גועל | 19-06-2020 14:02
אומרים עליך שרגא כי אתה מורח לק על הצפרניים, וצובע כל יום את שער ראשך ומריח בושם מראשך עד רגלך. ובזמן שנותר כל מאווייך לנטרל את ביבי היקר. זה 15 שנים שאתה לוחם בראש הממשלה שרגא ימח שמך. אין לך מ ה לעשות בחיים? עלה למגדלי אקירוב וקפוץ משם
המקובלים:עד אוגוסט יתפגר שרגא הכלב והפריצים
שרגא רשע מרושע | 17-06-2020 0:26
מי הם הפריצים? אלו שקבלו את העתירה? אלא מי?
2
נתניהו צריך לעמוד לדין על בגידה במדינה.
ניר | 17-06-2020 0:53
לא נתפס. מכר את בטחון המדינה בשביל מליונים.
3
עורך דין
עכשיו | 05-08-2020 13:26
שימרון מגיש תביעת לשון הרע נגד יעלון וואי וואי וואי איזה קופות יפתחו. לא יודע אם היה כדאי לו לפתוח את התביעה נראה ימים יגידו