בקרוב שביתה: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי - סרוגים

בקרוב שביתה: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה שחל על כ-70 אלף עובדים בשירות המדינה על רקע כוונת המדינה לצמצם בעובדים ובמשכורות. החל מעוד שבועיים היא תוכל לנקוט בשביתות

בקרוב שביתה: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי
  יו"ר ההסתדרות (פלאש90)

משבר הקורונה מובי לגל צמצומים במשק, אך למגזר הציבורי יש ועד עובדים שמתכוון להשבית את המדינה. הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשות רפי מסט אישרה הבוקר (ג') סכסוך עבודה כללי לעובדי המדינה, תוך דרישה לנהל משא ומתן שיעצור את הפגיעה האנושה הצפויה בעשרות אלפי עובדים.

עוד באותו נושא

הוקפאו הפיטורים בסלקום: העובדים עצרו את השביתה

סכסוך עבודה הוא השלב הראשון, ושבועיים לאחריו יכולה ההסתדרות להתחיל בפעולות השבתה במחאה. הסכסוך, נוגע לכ-70 אלף עובדים במשרדי הממשלה השונים, במוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה, והוא הוכרז על רקע כוונת הממשלה להפחית את מספר העובדים, את רכיבי השכר ואת היקף תקציבי השכר, מה שבעיניי ההסתדרות מתפרש כפגיעה מיידית בתנאי עבודתם ומעמדם של העובדים.

במקביל הכריזה ההסתדרות סכסוכי עבודה נוספים: בשירות התעסוקה, על רקע העומסים הכבדים הנובעים מגידול משמעותי במספר המובטלים ודורשי העבודה נוכח משבר הקורונה והמטלות שנוספו על העובדים.

סכסוך נוסף הוכרז גם בסקטור עובדי בריאות הציבור במשרד הבריאות, על רקע השינויים המשמעותיים בתקנות ובחוקים שנועדו לשמור על בריאות הציבור. שינויים אלה מלווים בעומסי עבודה בלתי סבירים וללא תוספת כוח אדם ותגמול ראוי לעובדים בגין המטלות הנוספות הנדרשות מהם.

סכסוך רביעי הוכרז לכלל עובדי המעבדות במגזר הציבורי, שבשל בדיקות הקורונה קורסים תחת עומס רב כחלק ממשימתם לשמירה על בריאות הציבור, תוך מחסור בכוח אדם ותגמול חלקי.

סקטור נוסף שגם בו הוכרז סכסוך עבודה הוא על פסיכולוגים המועסקים ברשויות המקומיות. נציגות העובדים דורשת לנהל מו"מ להסדרה ולהבטחת זכויות הפסיכולוגים בשירותים הפסיכולוגיים, עקב ההשלכות המשמעותיות של יישום תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד על תנאי עבודתם וזכויותיהם. בין היתר מלינים הפסיכולוגים על עומס עבודה כבד וקושי אמיתי למלא באופן ראוי את משימותיהם המקצועיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ההסתדרות מתעלמת עריות קיזזו ללא חשבון
מאוכזב | 19-06-2020 10:45
גם בראשיות המקומיות פגעו וההסתדרות שותקת...למה ??