צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם הדרום - סרוגים

צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם הדרום

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און החליט לעורר פרובוקציה והורה לפוצץ את משרד התיאום והקישור שבין שתי המדינות - הנמצא בשטח המפורז. היחסים בין שתי המדינות התקררו. בדרך לעימות במזרח הרחוק?

author-image
צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם הדרום
  צילום: שאטרסטוק

שנתיים לאחר המפגש ההיסטורי בין קים ג'ונג און ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה-אין, בשטח המפורז שבין המדינות, נראה כי השלום בין השתיים או לפחות הנורמליזציה, מתחילים להתרחק.

מאז הפגישה קיים קיפאון בשיחות, משבר הקורונה העביר את תשומת הלב מהסכסוך המדמם במזרח הרחוק לענייני פנים ובריאות, וכדי למשוך את תשומת הלב העולמית, החליט שליט צפון קוריאה לעורר פרובוקציה. הוא הורה לפוצץ את משרד התיאום והקישור שבין שתי המדינות – הנמצא בשטח המפורז.

עוד באותו נושא

בספונטאניות: טראמפ וקים ג'ונג און נפגשו בגבול

בהמשך לפעולה, המאוד אופיינית לשליט הקפריזי של צפון קוריאה, חזרו האיומים על פעולה צבאית, ופלישה לאזור החיץ, בגבול השברירי מאז שנות החמישים. "הצבא יכול לבצע במהירות ובהחלטיות כל החלטה והוראה של המפלגה והממשלה" מסרה רשת הטלויזיה הצפון קוריאנית.

נשיא סין ומנהיג צפון קוריאה (ארכיון, שאטרסטוק)

הזעם של הצפון הוא כלפי הפצת עלוני תעמולה שפיזר הדרום באזורי הגבול, ובהם מידע נגד השלטון בצפון, ומסרים על הפרת זכויות האדם במדינה הקומוניסטית.

בדרום מבקשים להוריד את גובה הלהבות, לשמור על ההסכמים הקיימים ולחזור לשולחן המו"מ בהקדם, כדי להביא לסוף הסכסוך המדמם יותר מששים שנה.

ניסוי טילים בצפון קוריאה (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Korea News)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו