קרע בבית: ח"כים בבית היהודי לא יצביעו בעד חוק שטרן - סרוגים

קרע בבית: ח"כים בבית היהודי לא יצביעו בעד חוק שטרן

למרות החלטת הסיעה ולמרות המשמעות הקואליציונית אומר הבוקר ח"כ זבולון כלפה מהבית היהודי ברדיו גלי ישראל כי הוא ועוד חברי כנסת, לא יצביעו בעד 'חוק שטרן' שיעלה היום להצבעה: "הרחבת הגוף הבוחר היא ירייה בראש של הרבנות הראשית". האזינו.

author-image
קרע בבית: ח"כים בבית היהודי לא יצביעו בעד חוק שטרן
  לא אתמוך בחוק שטרן. כלפה (פלאש90)

הקרע בבית היהודי סביב שאלת הרבנות הראשית מתרחב.

אתמול, כפי שפורסם לראשונה ב'סרוגים' הגיש חבר הכנסת זבולון כלפה את הצעת החוק שתאפשר את התמודדותם של הרב יעקב אריאל והראשון לציון הרב שלמה עמאר, לבחירות לרבנות הראשית לישראל.

הבוקר (ד') בתוכנית 'עצם העניין' עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל, התראיין כלפה על המאבק בתוך 'הבית היהודי' בין תמיכה ב'חוק שטרן' להרחבת הגוף הבוחר, שיסייע לרב דוד סתיו להבחר ובין החוק שלו 'חוק כלפה', שיסייע לרב אריאל. כזכור הרב אריאל הודיע, כי אם לא יתוקן החוק, הוא לא יתמודד, ומאידך הודיע הרב סתיו כי לא יתמודד נגד הרב אריאל.

הצעת החוק של כלפה תעלה לדיון בועדת השרים כבר בתחילת השבוע הבא, כשהוא מקווה כי כבר בהמשך השבוע הבא היא תוכל לעלות כהצעת חוק טרומית להצבעה בכנסת. לדבריו ההצעה "טובה לרבנות הראשית וטובה לעם ישראל".

לשאלת ליבסקינד, האם מדובר בהחלטה סיעתית, השיב כלפה כי "כל הבית היהודי מגויס למען הדיל, בסך הכל יש השתדלות רבתית ואני חושב כי במקרה שלנו זה חוק טוב שיעזור לרבנות הראשית, וגם יש לו סיכויים טובים בכנסת. התיקון שאנחנו מציעים, מקובל על חתך רחב מאוד של מפלגות בניגוד למה שאומרים בתקשורת".

האזינו לשיחה עם זבולון כלפה (באדיבות רדיו גלי ישראל)

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2013/05/KALFA.mp3[/podcast]

חוק שטרן: יריה בראש של הרבנות

את התנגדותו ל'חוק שטרן' שירחיב את הגוף הבוחר באופן שימנע כמעט בוודאות מרבנים חרדים להבחר לתפקיד הרב הראשי תקף כלפה ואמר כי "חובה עלינו לדאוג לשלומה של הרבנות ולא להגיע למצב בו הרבנות פונה רק לסקטור מסוים, כשבעוד כמה חודשים, יש חשש שנגיע לרבנות נוספת, כי סקטור מסוים יגיד הרבנות לא מייצגת אותי. אסור לנו שיהיה 'הרבנות של החרד"ל' ו'הרבנות של הלייטים' ו'הרבנות של החרדים' ו'הרבנות של הקו' ו'הרבנות של האולטרה לייטים' ו'הרבנות של הסיב'."

"צריך להפעיל שיקול דעת ולא להגיע למצב של דריכה מוחלטת על הצד השני. הרחבת הגוף הבוחר היא יריה בראש של הרבנות הראשית, היא תביא אותנו למציאות שחלקים גדולים בעם ישראל יקימו רבנות נוספת, ולכן יש חובה לראות את שלמות החברה בישראל, דתיים, חילונים וחרדים.

לא נתמוך בחוק

אתמול  פרסמנו ב'סרוגים' כי רבנים בציונות הדתית מתנגדים להרחבת הגוף הבוחר ואף איימו כי אם הוא יעבור, הם יקראו לכל הרבנים להחרים את הבחירות ולא לקחת בהן חלק.

בסוף הדברים נשאל כלפה על שתי היוזמות שרצות במקביל, מצד אחד, החוק שלו ומצד שני 'חוק שטרן' ואמר כי בין "הקריאה הטרומית ועד אישור החוק יש דרך ארוכה. יש הבדל גדול בין 'הצעת חוק' ובין 'הצהרת חוק'", אמר כלפה והוסיף כי "אני באופן אישי לא אתמוך בחוק של שטרן ויש כמוני לא מעט".

בעקבות הדברים אומרים ל'סרוגים' בבית היהודי כי "אנחנו מחוייבים למשמעת קואליציונית". ההערכה היא שכלפה לא יצביע נגד ההצעה, אלא ייעדר מהמליאה יחד עם שאר חברי 'תקומה' המתנגדים ל'חוק שטרן'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אני מאחל לבית ״היהודי״ חורבן שאין ממנו תקומה
דניאל | 22-05-2013 12:12
למפלגה כזו, שכרתה ברית עם יאיר לפיד אסור מלכתחילה להתעסק עם שום עניין יהודי, למעט תשובה מעומק הלב על המעשים הנלוזים שנעשו ונעשים. מי ייתן את הדין על הורדת אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני ושלא לדבר על הפגיעה הבלתי נתפסת בעולם התורה ובשומריה והכל בשם ״היהודיות״ החדשה של ראשי המפלגה ומשפיעיה. אתם תזכרו לדיראון עולם על מעשיכם ...
2
יישר כוח!
| 22-05-2013 12:15
3
יישר כח לח"כ כלפה - אל תמנע - תצביע נגד ! - תלך לפי דרך
שמעון | 22-05-2013 12:44
התורה והכל יצליח . אל תפחד משום משמעת סיעתית - גם ככה בבחירות הבאות בנט ו"חבריו" עפים החוצה . אם תלך עם האמת שלך - עוד נכונו לך ימים טובים.
4
כל הכבוד לך - זבולון הלוואי והחוק לא יעבור
מצביע הבית היהודי | 22-05-2013 13:12
5
מפלגה שהורסת כל חלקה טובה
הבית היהודי | 22-05-2013 13:33
שחכתם מי המצביעים שלכם. חברתם לשונא ישראל הכי גדול. לא לחינם הלך זרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו.
6
ועכשיו יש עתיד והבית היהודי רצים יחד ברשויות המקומיות
ברוכים | 22-05-2013 14:27
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה - לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב. אני שמח שזה קורה, עכשיו לאיהיה שום פתחון פה לבית ׳היהודי׳ לומר לא ידעתי, או כל תירוץ אחר, הם ידעו ובוחשים בקלחת של הגזרות הנוראות על אלפי משפחות. נראה שיש כ״כ הרבה אנשים שלא סובלים את הבית היהודי, שצריך רק את הראשון שיפרק את החבילה הזו כדי שהוא יזכה בכל הקופון - בנט או טו טו כבר ״לשעבר״
7
כל הכבוד כלפה
קובי | 24-05-2013 11:53
מעודדים אנו לראות ח"כ שלא מוכן למכור את דעותיו והשקפתו חזק ואמץ עוקבים אחריך