אושר: פיקוח אלקטרוני כנגד גברים מכים - סרוגים

אושר: פיקוח אלקטרוני כנגד גברים מכים

השרים אישרו את הצעת החוק של ח"כ קרן ברק לפיה יהיה פיקוח באמצעות צימוד אלקטרוני אחרי בני זוג אלימים שהוצע כנגדם צו בית משפט. "צעד משמעותי נוסף, מתוך סט חוקים רחב, למיגור האלימות"

אושר: פיקוח אלקטרוני כנגד גברים מכים
  מחאה נגד רצח נשים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

פה אחד אישרה היום (ראשון) ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שעניינה פיקוח אלקטרוני על מי שיצא נגדו צו של בית המשפט שאוסר עליו להתקרב למשפחתו לאחר שהואשם באלימות כלפיהם.

ההצעה מגיעה לאחר ש11 נשים נרצחו השנה בידי בן זוגם. על פי הצעת החוק של ח"כ קרן ברק (הליכוד), יצטרכו הגורמים שנגדם הוגש צו ההגנה, לשאת על גופם צימוד אלקטרוני אשר יתריע לקורבן ולמשטרת ישראל אם המרחק הקבוע מופר. בכך ניתן לייצר הרתעה אמתית, להבטיח את קיום פסיקת בתי המשפט ולצמצם את הפגיעות בגוף ובנפש של נשים וילדים רבים בישראל.

בעצם קיום הפיקוח האלקטרוני, ניתן יהיה לפקח על מי שניתן כנגדו צו ההגנה שהוא אכן הוא עומד בתנאי הצו, ולפעול כנגד אלו שמפרים את הצו, בצורת התרעה אלקטרונית ללא הצורך בפניה הגשת תלונה פיזית במשטרה. מה שיעניק לאותן משפחות שחוות אלימות, חופש לנוע במרחב הציבורי בבטחה וללא החרדה התמידית שמלווה אותם באופן קבוע.

יוזמת החוק סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק: "היום עשינו צעד משמעותי נוסף, מתוך סט חוקים רחב, למיגור האלימות כנגד נשים בחברה הישראלית. דווקא ביום קשה זה, שבו קיפחה אישה נוספת את חייה, על פי החשדות על ידי בעלה, הצלחנו להדליק את לפיד התקווה מחדש. החלטת ועדת השרים לאשר את הצעתי, לפיקוח אלקטרוני כנגד התוקפים, ולאפשר לאותן נשים וילדים להמשיך בשגרת חייהם ללא החשש המתמיד מפני התוקפים, מראה כי נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשלה. אני גאה להיות חלק מממשלה הנלחמת על ביטחון חייהן של הנשים בישראל. אמשיך להיאבק ולהילחם למען חברה בטוחה יותר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו