פרופ' סדצקי: אנחנו חווים את תחילתו של הגל השני - סרוגים

פרופ' סדצקי: אנחנו חווים את תחילתו של הגל השני

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, טוענת היום כי אנחנו חויים את תחילתו של הגל השני. בתוך כך משרד החינוך פרסם נתונים, מהם עולה כי בירושלים ישנם 40% תחלואה

author-image
פרופ' סדצקי: אנחנו חווים את תחילתו של הגל השני
  (צילום: פלאש 90)

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה היום (ראשון) בשיחה עם חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט כי: "אנחנו חווים את תחילתו של גל שני", כך דווח ב-N12.

לדבריה: "מה שמאפיין את ההתפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו – היא בכל הארץ, אנחנו לא בדיוק יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון. אנחנו רואים את זה צץ פה ושם בפיזור גיאוגרפי מאוד רחב".

הבוקר משרד החינוך עדכן כי נתוני התחלואה מנגיף הקורונה מוסיפה לעלות בבבתי הספר בערים ירושלים, לאחריה תל אביב- יפו, ולאחר מכן בבני ברק.

עוד באותו נושא

עשרות חיילים מבסיס סיירת מטכ"ל נשלחו לבידוד


3

על פי הנתונים שפרסם בירושלים ישנם 40% תחלואה, רובם בבית הספר הגימנסיה העברית. בתל אביב 15% רובם בבתי הספר ביפו, ובבני ברק 4% תחלואה. ביתר רחבי הארץ התחלואה מפוזרת במספרים בודדים וקטנים מאד.

מספר החולים הכולל במשרד החינוך עומד על 506, מתוך כ- 2,300,00 תלמידים ומתוך כ- 200,000 עובדי הוראה. סך כל מוסדות החינוך הסגורים הוא 183, מתוך כ- 5,200 בתי ספר וכ- 20,000 גני ילדים. לאורך השבוע החולף שבו לשגרת לימודים 15 בתי ספר וגנים. במהלך השבוע הקרוב צפויים לשוב עוד 46, כשהחוקה היא  26 בתי ספר ו-20 גנים.

25,669 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי, מתוך: 2.3 מיליון תלמידים וכ- 200,000 עובדי הוראה, כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

נהריה עכו ונתיבות

הבוקר 2 בתי ספר בעכו נסגרו, בית ספר אחד בנהריה ומעון בעיר נתיבות. בתי הספר בית יעקב יסודי ובית יעקב תיכון לבנות של החינוך העצמאי נסגר לאחר שאחת המורות נמצאה חיובית לקורונה. בנהריה מורה תושבת חיפה, המלמדת בביה״ס מהזרם החרדי ״שערי שמחה״ נמצאה חיובית לקורונה. צוותי החינוך והמנהלה ותלמידות כיתות ז׳-ח׳ אשר באו במגע ישיר עם המורה נשלחו לבידוד מיידי. בית הספר נסגר בשלב זה ותתקיים למידה מרחוק לכל השכבות.

נסגרו הבוקר 2 בתי ספר. בתי הספר בית יעקב יסודי ובית יעקב תיכון לבנות של החינוך העצמאי בעכו נסגרו הבוקר לאחר שאחת המורות נמצאה חיובית לקורונה. עיריית עכו נוקטת במדיניות מחמירה והודעה על כך נמסרה להורים ולצוותים החינוכיים. במהלך הימים הקרובים יגובשו הממצאים לגבי פתיחת בתי הספר. הודעות יימסרו לגורמים הרלוונטיים.

עיריית נתיבות הודיעה שהלילה התקבל עדכון אודות ילד במעון "בית וגן" מרחוב שלום בונייך 10, בבעלות רשת מעונות בית יעקב שנמצא חיובי בבדיקת קורונה. הודעה נמסרה לצוותים ולמשפחות הרלוונטיות. בשלב זה הוחלט לסגור את שערי המעון עד לבירור מעמיק של הגורמים המקצועיים המוסמכים. "לייתר בטחון ההורים מתבקשים שלא לשלוח את הילדים למעון ואף לא את ייתר ילדיהם למוסדות החינוך בעיר וזאת עד לבדיקה אפדמיולוגית של הגורמים המקצועיים", נמסר בהודעה שהוציאה העירייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו