שינה את המדיניות: החוקרת שתמכה בסרבנות תקודם - סרוגים

שינה את המדיניות: החוקרת שתמכה בסרבנות תקודם

שרה המדע והטכנולוגיה החדש יזהר שי הפך את החלטת קודמו אופיר אקוניס, ואישר לפרופ' יעל אמיתי לכהן כנגידה בקרן המחקר ישראל גרמניה. אקוניס: "החלטה מצערת ושגויה"

author-image
שינה את המדיניות: החוקרת שתמכה בסרבנות תקודם
  צילום: נעם רבקין פאנטון/ פלאש 90

לאחר שנתיים בהם שר המדע הקודם אופיר אקוניס (הליכוד), מנע את מינויה של פרופסור יעל אמיתי לנגידה במועצת הנגידים של קרן גרמניה-ישראל, השר המדע והטכנולוגיה החדש יזהר שי (כחול לבן), אישר את מינוייה לתפקיד.

הבוקר (ראשון) הודיע שר המדע יזהר שי לבג"צ כי הוא ממנה באופן רשמי את פרופ' יעל אמיתי לנגידה במועצת הנגידים.

מינוייה של פרופסור אמתי עוכב בשנים האחרונות עקב סירובו של שר המדע והטכנולוגיה הקודם, ח״כ אופיר אקוניס, לאשר את מינוייה. ההתנגדות למינוי נבעה מחתימתה של פרופסור אמתי על עצומה הקוראת לאוניברסיטאות להעניק לחיילים שסירבו לשרת בשטחי יהודה ושומרון תמיכה והקלות שקולות לאלו הניתנות לחיילים, אשר בחרו להגן על המדינה וסיכנו את נפשם בחזית. הנושא הגיע לפתחו של בית המשפט העליון, וההחלטה בעניין נדחתה שוב ושוב. עם כניסתו לתפקיד ביקש השר שי ארכה של שלושה שבועות כדי ללמוד את הנושא, והבוקר הגיש את תשובתו לבית המשפט.

השר שי מסר: ״עד כמה שקשה לי עם הדיעה המובעת בעצומה, החלטתי שלא לערב שיקולים זרים בעבודה המקצועית שלשמה נבחרה פרופסור אמתי. החיילים שאנחנו שולחים לקרב מגינים על הבית ועל הדמוקרטיה הישראלית. ובדמוקרטיה, אנחנו גם נלחמים על זכותם של אחרים להביע דיעות אחרות משלנו, לפעמים אלו גם דיעות מרגיזות ומקוממות.

אינני מסכים עם העמדה הכתובה בעצומה. אני לא חושב שמי שסירבו פקודה זכאים לקבל את אותן הטבות להן ראויים ללא ספק חיילים החוזרים מהקרב לספסלי הלימודים באוניברסיטה. שניים מבניי שירתו ביחידות קרביות וחירפו נפשם למען המדינה. אני עצמי הייתי לוחם וקצין בצנחנים. אני מצדיע לכל חיילות וחיילי צה"ל באשר הם ומתרגש, בכל פעם מחדש, כשאני רואה חייל קרבי חוזר עייף ומאובק הביתה. אני בהחלט מצפה מכל מוסד אקדמי לגלות התחשבות ורגישות לצרכיהם של מי שלחמו בשבילנו כשצה"ל קרא להם להתייצב לכל משימה.״

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר אופיר אקוניס, הגיב על החלטת השר הנכנס: ״החלטה מצערת ושגויה שנותנת לגיטימציה לסרבנות ופוגעת בערכים הבסיסיים ביותר של החברה הישראלית. פרופ׳ אמיתי שלא חזרה בה משידולה לסרבנות ואמריתה שאינה מייצגת את ישראל בפורום הזה, אינה ראויה לייצג את המדינה בשום פורום בינ״ל. מצער אך לא מפתיע ששר המדע הנכנס לא עמד על עקרון כל כך יסודי וקונצסואלי״.

ח"כ אופיר סופר ימינה הגיב: "אני מבין שמינוי של תומכת בסרבנות זו הממלכתיות שכחול לבן מוכרים לנו כבר שנה וחצי".

מוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נמסר: "שמחים שהשר החדש יזהר שי שם את טובת המדינה לפני שיקולים פוליטיים צרים. נציגי אקדמיה ישראלים, הפועלים בקרנות מחקר בינ"ל כדוגמת פרופ' אמיתי, מובילים ומחזקים את תדמיתה של ישראל בעולם כמדינה המובילה במדע פורץ דרך וחופשי מכל פוליטיזציה – וזה האינטרס של כולנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מה בין פוליטיקה לטכנולוגיה?
אהה | 14-06-2020 10:20
הדעה שלה איומה ונוראית אבל היא לא כותבת ספרי לימוד לביהס אלא עוסקת בטכנולוגיה ואם היא טובה במה שהיא עושה אין לפסול אותה בגלל דעה פוליטית.
2
נכנסים לתוך המערכת
דור | 14-06-2020 10:49
קבוצה קטנה בעם נכנסה למערכת והורסת אותה עד היסוד
3
זה לא שר כחול לבן אלא שחור ומעוות
חוצפן | 14-06-2020 12:28
איזה חוצפה יש להם לאנשי כחול לבן הכל נגד שר משפטים ערמומי שר המדע חבלן לכו הביתה לפטר את שר המשפטים וכן שר המדע .. כל מי שברח לך הביתה