גנץ: "החייל שהגן על הפלסטיני פעל כמצופה" - סרוגים

גנץ: "החייל שהגן על הפלסטיני פעל כמצופה"

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, התייחס לתקרית בחברון בה הציל לוחם גולני ערבי תושב העיר מעימות עם יהודים. "סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר."

author-image
גנץ: "החייל שהגן על הפלסטיני פעל כמצופה"
  (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, התייחס לתקרית בחברון בה הציל לוחם גולני ערבי תושב העיר מעימות עם יהודים.

"חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר."

עוד באותו נושא

תקרית חמורה בחברון: לוחם הציל ערבי שהתגרה ביהודים


28

מוקדם יותר פרסמנו בסרוגים על עימותים אלימים שהתרחשו במהלך השבת בחברון, לאחר שלטענת התושבים מספר ערבים התגרו בהם תוך כדי זריקת אבנים וחפצים. בתגובה, תקפו כמה צעירים יהודים את אחד מהערבים, עד להגעת אחד מלוחמי גולני שחילץ אותו מהמקום. הצבא והמשטרה פתחו בחקירה.

בתיעוד הפלסטיני שנחתך באמצעו והופץ ברשתות החברתיות, נראים כמה מהתושבים בבגדי שבת מתקרבים על הערבי ומכים אותו בידיהם תוך כדי צעקות וקריאות, אחד מהם אף תפס אותו בגרון תוך כי ניסיונות חניקה. בשלב זה מתפרץ הלוחם מגדוד 51 של גולני בין הצעירים תוך צעקות "זוז", ו"עזוב אותו" עד להרחקתו מהמקום.

בעקבות כך, נעצרו כמה מהצעירים היהודים לפנות בוקר בחברון בחשד למעורבות באירועי הפרות סדר. עו"ד איתמר בן גביר שייצג את חלקם הגיע לתחנת המשטרה בשבת בבוקר והם שוחררו בתנאי הרחקה.

לדברי בן גביר, "הצעירים טוענים שערבים התגרו בהם, יש להבין שחלק מערביי חברון למדו שיטה. להתגרות ביהודים ולצלם".

בתגובה ששיגר בצאת השבת שר הביטחון, בני גנץ הוא טען כי "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל". כתב בחשבון הטוויטר שלו, "זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ממשיך לפשל האהבל גנץ כמו איזנקות הנפחן
גנץ+איזנקות=אהבל 1 | 14-06-2020 1:21
הבחירות בפתח
תסמין הד'לגיטימציה.אסור להכליל.החייל פעל נכון
2ל2=לא טוב לנו. | 14-06-2020 7:56
קומץ מתפרעים שתקפו שם פלשתיני, אינו משקף התנהגות תושבי חברון ואף לא את מתיישבי יוש. ספק אם הם גרים בחברון או בכלל מתיישבי יוש. כל הכבוד לחייל שמנע אלימות שם. ארוע זה ואחרים אינו מצדיק פינוי יישובים ביוש וגם לא מצדיק לגיטימציה להקמת מדינה פלשתינית. שברור שתהיה עויינת לישראל. יש לעצור את הפורעים ולמצות הדין עימם. שבוע טוב.
2
חייל גיבור
גנץ הבדיחה על 2 | 14-06-2020 4:49
זה מה שהיה לך לומר גנץ? החייל הציל פלשתינאי מעדת קופים חוליי עגבת. צל׳ הרמטכל . גנץ אתה בדיחה. פרוש. אתה טעות ענקית. לך הביתה
לעצור הפורעים שספק אם גרים בחברון.באו לבלגן?
החייל פעל הכי נכון | 14-06-2020 7:59
.
3
לא תהיה ראש ממשלה מחליף בעוד שנה וחצי
doronb459 | 14-06-2020 6:26
חייבים מחאה עממית לפרק את הממשלה ולהחליט על בחירות בו הימין ינצח בגדול
4
מזכיר לי לינץ. אספסוף מחפש פורקן לתסכול.
יאיר | 14-06-2020 9:43
מזכיר לי חבורות רחוב שהיו תוקפות יהודים באירופה.
5
עם חולי נפש!!! טרור ערבי מושתק בכל תחום!!!
משה | 14-06-2020 10:09
רק מה שמעניין איזה מחבל שקיבל כפה. לא שמענו את המנהיגים מדברים על זריקות אבנים דריסות בכביש 60 גניבות טרור חקלאי אונס גניבת נשים ועוד ועוד ...האכזריים שבאוייבנו!!! מחלת נפש סופנית!!!