סערת פרופ' גרוטו: הרב יוני לביא מקלקל את החגיגה - סרוגים

סערת פרופ' גרוטו: הרב יוני לביא מקלקל את החגיגה

מה שהיה כאן בסך הכול היא עקיפת סמכות, שעליה מגיע לומר 'נו נו נו' ואולי בגלל רגישות העניין אף לדרוש מהאיש התנצלות פומבית. לא זובור ציבורי אכזרי. לא עריפת ראש בגיליוטינה

סערת פרופ' גרוטו: הרב יוני לביא מקלקל את החגיגה
  (צילום: פלאש90; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

כמה זמן לוקח להעמיד אדם בישראל מול כיתת יורים? מתברר שכמה שניות. גם כשמדובר באדם עתיר זכויות, גם אם מדובר באיש שהקדיש את חייו למען שלום הציבור. די בהאשמה אחת, עסיסית וצבעונית, כדי לחרוץ את גורלו ועדת הזאבים התקשורתית תרטש את גופו באכזריות לקול מצהלות ההמונים.

מי הקורבן הפעם? איתמר גרוטו. רופא. מומחה בבריאות הציבור. איש שעומד בחוד החנית של המאבק מול מגיפת הקורונה.

הטענה: נתן אישור למיליארדר ישראלי שהגיע מקפריסין כדי להשתתף באירוע – לוותר על חובת הבידוד.

עוד באותו נושא

"פרשת פרופ' גרוטו – חיסול חשבונות של בר סימן טוב"

תוך שנייה נוסח כתב האישום החריף: הפקרות שערורייתית, פגיעה בשלום הציבור, פרוטקציה מבחילה, יריקה בפרצוף של מיליוני ישראלים, וכמובן, דרישה לפיטורים מידיים וזריקה מכל המדרגות.

כל מי שאוחז מיקרופון או מקלדת התחרה בעלבונות שיטיח במשנה למנכ"ל משרד הבריאות ובעונשים שראוי להרעיף על ראשו של המנוול.

אז סליחה אם אני מקלקל את החגיגות לחגיגה אבל בואו ונתחיל מהעובדות.

אכן היה כאן כֶּשֶל.

אבל הוא מינהלתי ולא עקרוני. זוטר ולא קולוסאלי.

הנה הסיפור האמיתי: טדי שגיא הגיע ממדינה ירוקה במטוס פרטי (מה שאומר שלא נחשף בדרך לנוסעים אחרים). הוא חלה כבר בקורונה לפני חודשיים והבריא ממנה והראה תוצאות בדיקות דם עדכניות המאשרות שהוא בריא ואינו מדבק.

מה שהיה על פרופ' גרוטו לעשות הוא להפנות את האיש אל ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, שמוסמך להעניק אישורים חריגים להקלות בבידוד, ומסתבר שהלה היה נותן את האישור. מה שהיה כאן בסך הכול עקיפת סמכות, שעליה מגיע לומר 'נו נו נו' ואולי בגלל רגישות העניין אף לדרוש מהאיש התנצלות פומבית.

לא זובור ציבורי אכזרי. לא עריפת ראש בגיליוטינה.

עוד באותו נושא

דרמה במשרד הבריאות: בר סימן טוב קורא לגרוטו להתפטר


6

וכאן מגיעים לנקודה השנייה: פרופורציות.

אנחנו בני אדם. ובתור שכאלו יש לנו טעויות. אם הנורמה הציבורית תהיה שעל כל טעות קטנה גומרים בן אדם, גם אם מדובר באיש שהקדיש עשרות שנים מחייו לרפא אנשים ויש לו זכויות גדולות בבניית המערך הרפואי של ישראל, הרי שאנו גורמים נזק עצום לעצמנו.

מי ירצה להתאמץ כדי להוביל ולהשפיע כשהוא יודע שעל כל טעות הוא ישלם בראשו? מי ירצה להקדיש את חייו למען הציבור כאשר ברגע שתהיה לו החלקה קטנה הציבור יבעט אותו לכל הרוחות?

האם לא ראוי שנעשה למען אחרים את המינימום שהיינו מבקשים למען עצמנו ולפני שנחרוץ גזר דין של אדם נהיה: א. בטוחים שאנו יודעים את כל העובדות. ב. מסתכלים על התמונה בשלמותה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
הערה חשובה. ישר כוח
אני | 11-06-2020 23:31
.
2
צודק מיליון אחוז
שגיא | 12-06-2020 7:14
י
3
דעה שבין התממות לחוסר הבנה מוחלט
שווה זכויות | 12-06-2020 9:43
כבודו יודע שאם טדי שגיא לא היה עשיר ןמקושר הוא לא היה מסוגל להגיע לפרופסור גרוטו. מותר לך לחשוב שעשירים הם מיוחסים - אבל אל תעטוף זאת במילים ריקות. לא כולם טפשים.
אין שווין - הפרוגרסיביות מתרסקת
אז זה לא פייררררר | 12-06-2020 10:23
אתה בעצמך תמים - השוויון שלך גרם למותם של מאות מיליונים ברחבי העולם. שמור אותו לעצמך או עבור בהזדמנות הקרובה לקובה
4
בושה שכך חושב רב בישראל אבל לא מפתיע
אליהו | 12-06-2020 11:26
רבותינו לימדונו להיזהר על קלה כבחמורה. ללא משוא פנים לעשיר ודל. כנראה שהנורמה היום מראש ההמשלה ועד לרבני החצר שמותר לזייף, להעדיף פנים פני הדור כפני ההנהגה הרוחנית שלו
5
באמת?
אריאל | 12-06-2020 12:26
מי שפוגע בבריאות הציבור הוא נתניהו ואישתו ובנו המטורללים. ראש הממשלה לא מהווה דוגמא לא מוסרית ולא כלכלית. נאשם בפלילים ומורשעת בפלילים והבבונים הליכודניקים רוצים להקריב את גרוטו???? על מה???
6
סמנכל משרד הבריאות
דודי | 12-06-2020 15:00
מילה אחת ולא יותר. בושה. קורה שטועים. לא על זה שופטים אדם שתרם כל כך שנים לבריאות הציבור.
7
אתה טועה בגדול
יוסי | 12-06-2020 15:04
עם כל הכבוד לגרוטו ולפעילותו למען הכלל. מקרה זה נוגד אמות מידה מוסריות. ולא ראוי לדרוש מהציבור כללים קשים ומכבידים, בעוד בכירי המשרד הם אלה שנוגדים אותם ופוגעים באימון הציבור. זאת לא סערה בכוס מים שאפשר להבליג עליה והוא יצטרך לתת על זה את הדין.
8
שגיא עבריין מורשע
מוחמד | 13-06-2020 8:59
יסדר לפרופסור עבודה לא לדאוג
9
פרופסור גרוטו
נינה | 13-06-2020 10:03
הבעיה היא שיש יותר מדי עיתונאים והם מתחרים ביניהם מי מכפיש יותר חזק, יותר כוחני, צועק יותר חזק. הם לא בודקים לעומק מה באמת קרה, אחד מאוד שטחי מתחיל לנבוח וכולם מיד אחריו, בלי לבדוק באמת מה קרה. והחדשה עלולה להיות אפילו המצאה של אחד העיתונאים. ככה זה בכל שטחי החיים אצלנו.
אני לא מאחל לך לחיות במדינה שאין עיתונאים
הבורר | 13-06-2020 11:25
מדינה שמשתיקה עיתונאים, מדינה שמחסלת עיתונאים, אתה לא תרצה לחיות בה. תזכור, העבודה של עיתונאי היא לחשוף ולדווח לציבור אירועים חשובים פחות או יותר, להביע את עמדתו על פי השקפתו, מכאן, הציבור יכול להשתמש באינפורמציה שקיבל, לנתח אותה ולהחליט מה עמדתו על פי השקפתו, אבל אם לא תגיע אינפורמציה חופשית ומגוונת לציבור, אנחנו נראה כמו צפון קוריאה, לא מומלץ, תחשוב על זה לפני שאתה כותב.
10
אישוגי
מיקימאוס | 13-06-2020 14:29
ענין מי זה שנותן אמשורי כניסה לארץ בלי בדיקה או בידוד השבוע קראתי על חרדים מארצות הברית שהגיעו לארץ לקבור מת האם גם הם נכנסו ללא דיקה וללא בידוד? מה קורה פה?
11
הגיע הזמן לבער את תופעת ההרס הזו
בן | 13-06-2020 14:35
זו בדיוק התופעה שבגללה כל מנהיגי המדינה ירדו יגון שאולה - כולם מתו עייפים, שבורים ומדוכאים מימי גולדה מאיר ועד היום. די להרס העצמי.