"לא יתכן שבעל עסק יקבל קנס על רשלנות לקוחותיו" - סרוגים

"לא יתכן שבעל עסק יקבל קנס על רשלנות לקוחותיו"

השר רפי פרץ הגיש היום לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, הסתייגות על תקנות הקורונה שיעלו לפני הממשלה ביום ראשון: "חובת עטיית מסכה על ידי הלקוח היא חובה אישית המוטלת על כל אדם"

author-image
"לא יתכן שבעל עסק יקבל קנס על רשלנות לקוחותיו"
  Olivier Fitoussi /FLASH90

השר רפי פרץ הגיש היום (חמישי) לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, הסתייגות על תקנות הקורונה שיעלו לממשלה ביום ראשון, וזאת כיוון שלדבריו הטלת קנס על בעל העסק בשל עבירה שביצע הלקוח היא פגיעה מופרזת ובלתי מוצדקת.

ההסתייגות באה לקראת דיון של הממשלה בתיקון תקנות לשעת חירום ביום ראשון הקרוב, ובין השאר יעלה לדיון סוגיית הקנסות המוטלים על מי שמפר את ההוראות. השר פרץ מתנגד להטלת הקנסות, זאת על רקע עדויות רבות של בעלי עסקים אשר נקנסו על ידי שוטר או פקח כאשר עובר העבירה הוא לקוח בעסק.

עוד באותו נושא

בתוך יממה 175 נדבקים בקורונה. גל אכיפת מסכות

פרץ כתב: "במסגרת ההתמודדות עם מגפת הקורונה, התקינה הממשלה בתקנות לשעת חירום, ובקרוב בחקיקה של הכנסת, כללים המחייבים, בין היתר, את בעלי העסקים לנקוט בפעולות שונות, כגון הצבת שילוט, בדיקת חום לנכנסים וכד'. אחת החובות המוטלות על בעלי העסקים, על פי צו בריאות העם, היא למנוע מאדם שאינו עוטה מסכה, להכנס לבית העסק שלהם."

עוד ציין פרץ: "בשבוע האחרון נתקלתי בפרסומים על כך שבעלי עסקים נקנסו, כאשר פקח או שוטר מצא לקוח בבית העסק שלהם, ללא מסיכה כמחוייב. אילו מדובר היה בנקיטת צעדים שעל בעל העסק לבצע במקום, כגון: מדידת חום או התקנת מחיצה בין נותן השירות ללקוח – ניחא".

"אך חובת עטיית מסכה על ידי הלקוח היא חובה אישית המוטלת על כל אדם. הציפיה שבעל עסק, נוסף על כל החובות והמגבלות המוטלות עליו, יצטרך לשמש גם כפקח או שוטר, אינה סבירה, והטלת קנס על בעל העסק בשל עבירה שביצע הלקוח, היא פגיעה מופרזת ובלתי מוצדקת. על אחת כמה וכמה כאשר מוטלים בשל כך קנסות כבדים של אלפי שקלים, על בעלי עסקים המתקשים להרוויח מספיק כדי להמשיך להתקיים".

מכתבו של השר פרץ

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תדאגו שלא יכנסו .
דוד | 11-06-2020 18:08
תדאגו שלא יכנסו .