קצר על הפרשה | מה עושים כשמתגלה שהרב מושחת? - סרוגים

קצר על הפרשה | מה עושים כשמתגלה שהרב מושחת?

אדם שמגלה שהרב שלו מושחת, הרב שלו נפל בעריות, תופס את הראש שלו ושואל מה קורה פה? מפרשת השבוע ניתן ללמוד בדיוק על הדילמה הזו ואיך האנשים נבחרי ה' חוטאים, אז מה עושים? צפו:

פרשת שלח לך: מי העבריין התורן? מי יהיה הבנאדם הבא, הרב הבא, הדמות הציבורית הבאה, שפתאום יתפרסם שהבנאדם גנב, הבנאדם אנס, הבנאדם מושחת לחלוטין?

שבעצם הציבור רואה אותו בצורה אחת, אבל הוא בעצם בנאדם אחר לחלוטין. הרי כל תקופה קצרה מתגלה עוד איזו אישיות ציבורית, עוד רב שחוטא ואשם בכל מיני השד יודע מה? כשזה קורה, בטח לרבנים, אתה אומר לעצמך; ריבונו של עולם, הבנאדם תלמיד חכם, הבנאדם גדול בתורה, הבנאדם איש מוסר, הבנאדם גדול, איך הוא חטא? איך הוא נפל בדברים שילדים קטנים יודעים שאסור לעשות אותם?

השאלה הזאת ידועה. אבל אני רוצה להגיע לדברים מכיוון אחר. אותו אדם, הבנאדם הפשוט – שמגלה שהרב שלו מושחת, הרב שלו נפל בעריות, ופתאום חרב עליו עולמו, והוא תופס את הראש שלו ושואל מה קורה פה? הוא אפילו מקנא בחבר שלו שלרב שלו זה לא קרה, והוא ישן בלילה בשקט כשעליו לא חרב עולמו. איך מתייחסים לסיפור כל כך כואב שכל פעם מטלטל מחדש?

פרשת השבוע מדברת על זה. בפרשת השבוע הקב"ה אומר למשה רבנו "שלח מלאכים ויתורו את ארץ כנען. וישלח אותם משה במדבר פארן על פי השם". "כולם אנשים ראשי בני ישראל המה". בואו נחשוב רגע, משה רבנו- ענק הענקים, בנבואה מבורא עולם שאומר לו שמית אלו אנשים לבחור. הקב"ה בוחר באנשים- האנשים האלה כולם אנשים "ראשי ישראל המה" אתה אומר לעצמך אלו יהיו ענקים, ועוברים 40 יום ואתה מגלה איזה בני אדם. שניים יהושע וכלב ענקים והשאר? מרגלים. איזו התרסקות. אז למה בחרת בהם הקדוש ברוך הוא? למה שלחת אותם?

אתה שומע פה עשרה ופה שניים ואתה אומר רגע אותם הקב"ה בחר, אז מה הקב"ה מצפה מאיתנו. הוא מצפה מאיתנו כאנשים פשוטים להפעיל את השכל, כי מאיפה תדע האם מי שאתה הולך אחריו הוא יהושוע וכלב, או אחד המרגלים? כי הקב"ה מצפה שתפעיל את השכל. ככה תדע בשעת משבר אחרי מי ללכת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
תורה אחת, רבנים אין .לפחות בתורה
מיכאל | 12-06-2020 13:31
לרב הנכבד אין בתורה רבנים .יש כהנים המשרתים בקודש לווים העוזרים להם וישראל .כל השאר פשוט לא קיים .וזה חומר למחשבה
ומה משה היה? לא לימד כלום?
אילנית | 13-06-2020 21:16
ויהושע לא ימיש מתוך האהל למדת?
2
ומה עושים כשהשופטים מושחתים?
יהודה לוין | 12-06-2020 14:12
אם תשאל את השופטים של היום, התשובה ברורה: אין עושים מאומה. יש להם מזג שיפוטי והוא אינו מושפע משום נגיעה בעולם.
3
רב מושחת
משה | 14-06-2020 5:10
מה לעשות שאתה מגלה שהרב מושחת.מכניס אותו למעשיהו.ומחזיר אותו להנהיג את שס חחחחחח ולאותו תפקיד כשנתפס עכשיו למד את סודות השחיתות לא יתפס שוב.חחחחחח
גזענים אתם ...
אדי | 22-06-2020 0:31
גזענים אתם
4
או"ח הקדוש.
י.נעמן | 14-06-2020 7:46
ראוי לעייון באוח הקדוש בפרשה הוא דן בענין הזה באריכות ומביא מספר קושיות כולל הנל וגם מיישב.
5
מלאכת של צביעות ....
מנקה הביבים | 14-06-2020 18:58
להוותינו זה לא רב מושחת פה ושם .זה רוב הרבנים החרדים והציוניים שתמכו בשלטון מושחת וגרמו שוב להמלכתו עלינו. זה חילול האמת וחילול התורה הרבה יותר גרוע מרב המושחת נקודתית. והכל תמורת אתנן תקציבים והזייה שהוא להבסוף לא ימכור את ארץ ישראל ימכור גם ימכור כמו שמכר את הבית היהודי