ימינה בנגב: "לאכוף פה את החוק ביד קשה" - סרוגים

ימינה בנגב: "לאכוף פה את החוק ביד קשה"

"הנגב מלא גנבות, ניפוץ רכבים והשתלטות על קרקעות", אומר ח"כ נפתלי בנט בסיור של סיעת ימינה בדרום. שקד: "ריבונות קודם כל נמדדת בנגב. המדינה צריכה לאכוף פה את החוק ביד קשה"

ימינה בנגב: "לאכוף פה את החוק ביד קשה"
  (צילום: ללא קרדיט)

התפרעויות של בדואים, בנייה בלתי חוקית והשתלטות על שטחים הביאו היום (חמישי) את סיעת ימינה לסיור בדרום. בשיתוף תנועת רגבים הם קראו להחלת הריבונות בנגב. הסיור התקיים תחת אבטחה כבדה בתצפית לקיה שם תוכננה להימסר הצהרה לתקשורת, והיא התעכבה בשל העימותים.

יו"ר ימינה, שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט: "ממשלת ישראל העבירה את האחריות לניסנקורן ועמיר פרץ לטפל בסוגית הבדואים בנגב. זו כניעה ללא תנאי. נוצר פה בנגב שטח ללא אכיפה. כל אחד בונה איפה שהוא רוצה, מפעילים אלימות. איש הישר בעיניו יעשה. הנגב מלא גנבות, ניפוץ רכבים והשתלטות על קרקעות. המדינה איבדה שליטה על הנגב".

ח״כ איילת שקד אמרה בסיור כי "ריבונות קודם כל נמדדת בנגב. המדינה צריכה לאכוף פה את החוק ביד קשה, אין סיבה שהנגב יופקר". כשרת משפטים אמרה : "עשיתי שני מהלכים חשובים. מהלך אחד, רישום של 250 אלף דונם בנגב המערבי על שם המדינה. 70 שנה המדינה פחדה לעשות את זה. נכנסתי למשרד ואמרתי זה אפשרי? אמרו לי כן, אבל תשמעי אולי זה יעשה בעיות, תהיה התקוממות – אמרתי עושים את זה. עשינו את זה בלי בעיה. במשך שנה שלמה רשמנו 250 אלף דונם על שם המדינה. כשרוצים לעשות סדר – אפשר לעשות סדר".

זה תהליך ארוך, לא תהליך קצר. זה דורש גם חינוך והעצמה של האישה הבדואית, והרבה מאוד דברים אחרים שהמדינה צריכה לעשות ביחד. כל הנתונים האלה מונחים היום בפני הממשלה. עשינו עבודה מאוד יסודית, היא עכשיו רק צריכה להמשיך ליישם את זה".

התקרית החמורה בצאלים (קרדיט: תושבי מביר הדאג')

התקרית החמורה בצאלים (קרדיט: תושבי מביר הדאג')

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה את הסוגיה הבדוואית "פצצה מתקתקת". לדבריו, "הם תובעים תביעות בטענות לאומיות שונות ומשונות. אם לא נתקן את המציאות המעוותת ונמצא פתרונות לאוכלוסייה שמעוניינת בחיים אזרחיים כמו כל אזרח אחר, הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ימשיך להשתלט וזה יתפוצץ לכולנו בפנים".

על ההפקרות בכבישי הנגב, התייחס במליאת הכנסת השבוע ח"כ אופיר סופר: "בשבוע שעבר עמדתי כאן ודיברתי על ההפקרות שמשתוללת בנגב, על הבריונות בכבישי הנגב, על הבריונות והשוד שמתרחש בשטחי האש בצאלים והסביבה". הוא פנה לשר המשפטים אבי ניסנקורן: "צריך לבצע כאן שינוי דרסטי במדיניות הענישה, זה לא צריך להיגמר בעסקאות טיעון ולא צריך להיגמר במעצרים קצרים. זה צריך להיגמר בכלא לתקופות ארוכות וממושכות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עמיר אוחנה עשה במשרד המשפטים פי אלף משקד
סמוטי הזחוח | 11-06-2020 13:25
עכשיו יש לנו שר אדיר לביטחון פנים ויש את נחשי ימינה שרק עסוקים בליחצן את עצמם מבוקר עד ערב...
2
סמוטריץ זה לא ציונות דתית!!
משה דודקביץ | 11-06-2020 13:25
סמוטריץ בן אדם נאלח עם פה מטונף עם חזה מתוח ופרצוף זחוח כלומניק אדיר לא עשה כלום בימי חייו קורות חיים רקים בצבא שירת שירות מינימלי חסר משמעות לאחר שדחה גיוס 10 שנים בשקר ובאזרחות עבד בעמותת רגבים שהקים לעצמו וזהו מעבר לזה לא עשה כלום בחיים הציונות הדתית תיעלם כל עוד הוא יהיה נציג הציבור שלה מקווים שכמו שהוא סילק את אורי אריאל ועשה הכל לסלק את רפי פרץ בעזרת השם גם אותו יבוא מישהו ויסלק גם אותו מחיינו הציבוריים בקרוב
3
ימינה מעולים באופוזיציה!
ציונות דתית | 12-06-2020 0:37
חבל שכשהם בקואליציה הם רק עסוקים בתככים אישיים ובזהירות יתרה. כשהם היו בקואליציה הם הכשירו והעלימו עין מדברים חמורים מאד. עכשיו הם סוף סוף אומרים מה שצריך להגיד. אולי עוד קצת באופוזיציה הם יצליחו להתיישר ולהתחזק...
4
ימין הזוי
אברהם | 13-06-2020 13:39
הפשיסטים באים