גדעון סער על פסילת חוק ההסדרה: "עיתוי תמוה" - סרוגים

גדעון סער על פסילת חוק ההסדרה: "עיתוי תמוה"

ח"כ גדעון סער מותח ביקורת חריפה על פסיקת בג"צ אתמול: "מה הדחיפות לתת פסק דין על חוק שחוקק לפני שלוש וחצי שנים ושכב שנים בבית המשפט, דווקא שבועות ספורים לפני החלת הריבונות?

author-image
גדעון סער על פסילת חוק ההסדרה: "עיתוי תמוה"
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

חבר הכנסת גדעון סער מבקר הבוקר (רביעי) את החלטת בג"צ כשפסל את חוק ההסדרה. בראיון לגלי צה"ל אמר סער כי: "התוצאה לא הגיונית וגם בעיתוי תמוה – מה הדחיפות לתת פסק דין על חוק שחוקק לפני שלוש וחצי שנים ושכב שנים בבית המשפט, דווקא שבועות ספורים לפני החלת הריבונות?"

שלוש שנים לאחר הגשת העתירות נגד חוק ההסדרה, בג"צ הודיע אתמול(שלישי) כי הוא פוסל את החוק שעבר בכנסת לפני כשלוש שנים מכיוון שהוא אינו חוקי. ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה שופטים למול השופט נועם סולברג שתקף את החלטת חבריו להרכב.

עוד באותו נושא

גנץ: "אסור היה להעביר את חוק ההסדרה מלכתחילה"


5

בליכוד הגיבו בחריפות לדברים והודיעו שיחוקקו את החוק מחדש: "מצער שבג״צ התערב ופסל חוק חשוב להתיישבות ולעתידה. נפעל כדי לחוקק את החוק מחדש", נכתב בהודעה, אך דקות לאחר מכן אמרו בכחול לבן כי הם יממשו את החלטת שופטי העליון: "חוק ההסדרה במתכונתו מנוגד למצב החוקתי בישראל והבעייתיות המשפטית בעניינו הייתה ידועה עוד במועד אישורו בכנסת", מסרו בתגובה מכחול לבן. עוד הבהירו במפלגה כי "אנו מכבדים את הכרעת בג׳׳ץ ונדאג שהיא תמומש", זאת כאמור בניגוד לעמדת הליכוד.

בפסק הדין כתבה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות: "הרצון למצוא פתרון פשוט וכולל לבעיית הבנייה ביישובים הישראלים באזור לאחר שלאורך שנים תרמו הרשויות השונות להיווצרותה של מציאות זו, הוא מובן, ומניעת פינוי והריסת בתי מגורים שנבנו בתום לב ובאישור הרשויות המוסמכות היא תכלית ראויה וחשובה, אך אין בהם כדי להצדיק פגיעה כה משמעותית בזכות לקניין ובזכות לכבוד ולשוויון של האוכלוסייה הפלסטינית".

השופט נועם סולברג עמד על החשיבות כי בג"צ ירסן את עצמו: "פגיעתו של חוק ההסדרה בזכויות חוקתיות מחייבת ביקורת שיפוטית. אולם אופיו הפוליטי של חוק ההסדרה, מחייב אותנו לזהירות יתרה בביקורת זו. מדי דבּרנו בחוק ההסדרה, זכור נזכור כי להכרעתנו המשפטית, נודעת משמעות רחבה וכבדת-משקל במישור הפוליטי-מדיני. גם בכך מתבטא יחודו של חוק ההסדרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כשמועדון הגילדה סכור, לגדעון יש זמן פנוי
חפשו בגוגל | 10-06-2020 8:31
חפשו בגוגל גדעון סער מועדון הגילדה
''ויך גדעון את השופטים, ויתן לו נתניהו משרד''
עמי הכשר | 10-06-2020 9:21
''ויחלו השופטים ויקיאו את אשר אכלו הלוך ו הקיא חדש ימים. ותבוא הקורונה ותכנס דרך אפם ויחדלו לנשום, ויכתבו צוואה לביתם, ויקראו את השייח סולימן אבו לפיד ויאמר אליהם, אמרו 'אללה ואכבאר' 3 פעמים, ויאמר כאשר דיבר השייח ויתפגרו'' [מגילת 'הלינקע חברא' דף 333].
2
פשוט מאד שיוכלו לגרש יהודים מאדמתינו
שמעיה | 10-06-2020 9:32
ולערבים שמומחים בבנייה לא חוקית לא תוכל לעשות כלום.
למה צריך חוק הסדרה,אם יש ועדות בניה ותכנון?!
ב6הימים,ניצחנו או .. | 10-06-2020 12:39
במלחמת ששת הימים ישראל שיחררה שטחים שהיו כבושים בידי אוייביה. אז איזה שטחים בדיוק עדיין לא בידי ישראל ? א. שטחי פלשתינים ? ב. שטחים פרטיים , אז מה שיחררנו ?! ובכלל כשמתכננים בתים/שכונות/ערים++ וועדות בניה,תיכנון מחוזיות של משרדי ממשלה שיכון , פנים , מקרקעין , טאבו ++ לא בודקות לפני הבניה שייכות ובעלות עלהקרקע ?! אם לא , זה חמור . אם כן , למה הבעלים פונים בתום הבניה ? וגם אם פנו אחרי , אז מפצים כמו בכל מקום בישראל. מי הבעלים , פרטיים או עם פלשתיני?!
מה הקשר בין מחט לתחת ?
התמים | 10-06-2020 12:37
נגיד שנבצע סיפוח ונחיל את הרבונות הישראלית ביישובים המדוברים - האם אז לא צריך חוק הסדרה ? האם תחת ריבונות ישראלית כן ניתן לבנות על קרקע של פלסטינים מבלי לקנות אותה ? אין שום קשר בין החלת הריבונות ובין ההסדרה. גם לאחר החלת הריבונות יישארו אותם בתים שנבנו על קרקע פלסטינית - בתים שנבנו על קרקע פלסטינית.... הגזל יעמוד בעינו.
3
למה דג בצלחת ?
גרי | 10-06-2020 11:17
כמובן הוא בצלחת בגלל שפתח את הפה וזה בדיוק מה שסהר עושה העיתוי לא משנה מה שמשנה מר גדעון סהר זה האם יש הצדקה לפסילה של חוק שהוא מנוגד לכל הגיון או להמשיך כמו שאתה חוזר על אותה טעות לתמוך במי שעושה ממך צחוק ןשם אותך לבדיחה ואתה ממשיך כאילו אתה היורד אז בגלל אמירות כמו זאת האחרונה אתה מאבד את הקרדיט שעוד היה לך אצלי חשבתי שאתה יותר לכוון שמירה על החוק ולא להשתלכות באמת צר לי עליך שאינך מבין את מעמדך בליכוד והאמרות שלך כביכול בתמיכה בגחמות של ביבי לא מועילים
4
מספיק להתחנפן
אב | 10-06-2020 11:35
מספיק סער כולנו יודעים שכל מה שאתה אומר הוא מזוייף. מספיק להתחנפן לימין הקצוני. חפש מנגינה אחרת נמאסתה
5
בחירות חדשות
גורי | 10-06-2020 11:47
בגצ נעשה פוליטי יותר מיום ליום והעיתוי אינו מקרי. ממשלת האחדות הנה ממשלת שיתוק. יש ללכת לבחירות חדשות כדי להשיג הכרעה ברורה.
לגורי
התמים | 10-06-2020 12:40
מה כאן פוליטי ? לא תחמוד הוא פוליטי ? לא תגנוב הוא פוליטי ? לא תענה ברעך עד שקר הוא פוליטי ? כל דיני הגזילה ביהדות הם פוליטיים ? הרי מדובר בבנייה על קרקע גזולה. לא, לא קרקע שערבים גזלו מיהודים. תמיד, אבל תמיד, זו קרקע שיהודים גזלו מערבים. לפי איזה דין זה דבר מותר ?
6
מישהו יכול להסביר מה שונה חוק ההתנתקות
קובי | 10-06-2020 13:27
שאותו שופטי בגץ אישרו!
ההתנתקות
התמים | 10-06-2020 14:32
הייתה מהלך מדיני עליו החליטה הכנסת, ולא משפטי נטו. מהלך שנפגעה ממנו אוכלוסיה שהיה לה ייצוג בכנסת, אוכלוסיה שהנמנים עליה שייכים למדינה שהחליטה על פינוי. הפינוי קיבל רוב בכנסת כאשר עמדת האוכלוסיה המפונה הייתה מיוצגת בכנסת והייתה עמדת מיעוט. ההסדרה פוגעת באנשים פרטיים שאדמתם נגזלה, אנשים שאין להם פתחון פה בכנסת, אנשים שאינם אזרחי המדינה. ההסדרה פוגעת באוכלוסיה אחת שאין לה זכויות אזרח - לטובת אוכלוסיה אחרת שיש לה זכויות עודפות. תמיד הקרקע הגזולה היא של ערבים ותמיד הנהנים מן הגזילה הם יהודים. לא נראה לך קצת עקום ????
7
מכבי צהוב
איתי וייס | 11-06-2020 11:33
טוב המחלוקות שיש באו למה סיכמו בעבר שומרון מחלוקות יש גם לשמאל דברים מה יעשו יבטלו לא יודע חובה להפסיק או לסכם שוב