המל"ל החליט על תגבור אכיפת הגבלות הקורונה - סרוגים

המל"ל החליט על תגבור אכיפת הגבלות הקורונה

בעקבות העליה במקרי ההידבקות בקורונה, המל"ל קבע כי שוטרים ופקחים עירוניים יגבירו את אכיפת ההגבלות של משרד הבריאות - בדגש על עטיית מסכות. במקביל משרד הבריאות עדכן כי 148 חולי קורונה חדשים נרשמו ביממה האחרונה

author-image
המל"ל החליט על תגבור אכיפת הגבלות הקורונה
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס הערב (שלישי) ראש המל"ל מאיר בן שבת דיון בנושא הידוק האכיפה של מגבלות משרד הבריאות, זאת לנוכח התפשטות נגיף הקורונה. בדיון השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש אגף אג"מ במשטרת ישראל, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"לי משרדי הבריאות והפנים, המשנים ליועמ"ש וגורמים נוספים.

הדיון כונס בדחיפות במטרה לגבש צעדים מעשיים מיידיים להידוק האכיפה על הנחיות הבריאות הנוגעות להתמודדות עם מגפת הקורונה. על רקע המגמות המדאיגות בהתפשטות הנגיף, הוחלט כי נדרשת הגברה מיידית של האכיפה באמצעות בארבעה תחומים: עטיית מסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות, ואכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע.

האכיפה תבוצע על ידי הכוחות הקיימים: המשטרה, פקחי הרשויות המקומיות, ופקחי רשות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני – כל אחד בהתאם לסמכויותיו). עוד הוחלט כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות.

לשם כך, מרכז השלטון המקומי ישלים תכנית הכשרה מיידית וייערך להכשרת הפקחים בהתאם לה עד יום שני הקרוב. במקביך משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים בנושא זה. המשרד לביטחון פנים ישמש כגורם המנחה.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה נרשמו 148 חולי קורונה חדשים ברחבי הארץ, כאשר מספר הנדבקים הכולל עלה ל-18,180. מספר החולים הפעילים עומד על 2,722, מהם 111 מאושפזים בבתי החולים. 41 מהחולים במצב בינוני, ו-31 במצב קשה – מתוכם 24 מונשמים. מניין הנפטרים מקורונה עלה ל-299.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו