תורתן אומנותן: נחנך בית המדרש הגדול בעולם לנשים - סרוגים

תורתן אומנותן: נחנך בית המדרש הגדול בעולם לנשים

בשבוע שעבר חנכה מדרשת לינדנבאום לנשים, את בית המדרש החדש המכיל 250 מקומות. הרב שלמה ריסקין ברך: " הצלחנו להוציא נשים מנהיגות וטוענות לבתי דין רבניים, מפקדות ומובילות."

תורתן אומנותן: נחנך בית המדרש הגדול בעולם לנשים
  למצולמות אין קשר לכתבה (פלאש90)

בשבוע שעבר חנכה מדרשת לינדנבאום בירושלים את בית המדרש הגדול בעולם המיועד לנשים ע"ש לינדה ומורי לאוליכט.

בית המדרש המעוצב בצורת אוהל מכיל כ-250 מקומות ישיבה ב-350 מ"ר. ההחלטה על הקמתו התקבלה נוכח הגידול הניכר בנשים הלומדות במסלולים השונים ללימוד תורה במסגרת המדרשה, המציעה מסלולי לימוד לנשים המשולבים עם שירות צבאי משמעותי.

באירוע חנוכת בית המדרש נכחו ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תת אלוף רחלי טבת, בלדה ומרסל לינדנבאום, ריינה וסטנלי סילברשטיין, ראש מוסדות אור תורה סטון, הרב שלמה ריסקין, מנכ"ל המוסדות, ינון אחימן ראשי המדרשה הרב שלמה בראון והרב אהד טהרלב, תלמידות ובוגרות המדרשה ואורחים נוספים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת התייחס בדבריו ליום ירושלים ולחג השבועות ואמר: "ירושלים לא שלמה אם היא לא יודעת לחבר את כלל הזרמים בירושלים דתיים לצד חילוניים, לצד חרדים ולצד מיעוטים שונים. אני רוצה לדבר על שותפות גורל ושאני מדבר על ירושלים כמקום מאחד, אני מדבר בעיקר על שדרוג מעמד האישה ועל לחימה עיקשת ולא מתפשרת ככל שניתן נגד הדרת נשים."

"התרשמתי מביטחונן העצמי והעמידה על דעתן של בנות מוסדות אור תורה סטון. אני כאן לחזק אתכן  ומבקש להודות לתורמים היקרים. מי ייתן והמדרשה תמשיך לייצר פנינות לעם ישראל ותזכה להמשך צמיחה ברוכה ומי ייתן שהעיר תמשיך לממש מהפוטנציאל שלה לדורות הבאים".

מסלול הסדר לבנות

מדרשת לינדנבאום, מרשת מוסדות אור-תורה-סטון, פתחה את שעריה לפני 24 שנה, לבנות לאחר תיכון או אולפנא ולבנות אחרי שירות לאומי או צבאי. כיום משולבות בה 200 בנות. תלמידותיה מתגייסות לשירות מלא במגוון חיילות דוגמת חיל המודיעין, החינוך והאוויר. במהלך השירות מאוגדות התלמידות יחדיו ומלוות לאורך כל הדרך על ידי צוות המדרשה, בדומה לגרעין נח"ל.

המדרשה היא חלוצת הדרך בלימוד תורה לנשים והראשונה שהתקיים בה לימוד גמרא מעמיק  ומסודר לנשים בסגנון ישיבתי. תכניות הלימודים מועברות על ידי טובי המרצים והרבנים, גברים ונשים מהשורה הראשונה המלמדים גמרא (כולל דף יומי), הלכה, מחשבה, תנ"ך, חסידות ועוד.

ראש מוסדות 'אור תורה סטון' ורב הישוב אפרת, הרב שלמה ריסקין אמר בטקס: "'זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו'. כאן במקום זה הצלחנו בשנים האחרונות להוציא נשים מנהיגות וטוענות לבתי דין רבניים. הקמנו ישיבת הסדר לנשים שברוך השם גם מגיעות בהמשך דרכן להיות מפקדות ומובילות. הצלחנו ללמד תורה נשים מחוץ לארץ, מצפון אמריקה ומדרום אמריקה. הוצאנו מנהיגות רוחניות והצלחנו ללמד נשים תמימות וטהורות, מאותגרות בלימודים עם תסמונת דאון שמוכיחות שניתן ללמוד ולעשות חסד בעצמן. לא ניתן היה לעשות זאת בלי שותפים דוגמת משפחות לינדנבאום ולאוליכט וכמובן לא ניתן היה לעשות זאת בלי צוות מעולה ותלמידות יקרות ורציניות. אני מודה לכן ולקב"ה בכל ליבי ומודה לראש העיר ברקת שנכנס עם תחושת מהפיכה שהצליחה ושבעזרתה הצלחנו גם אנו".

בדבריו כיוון הרב ריסקין לתוכנית לבנות הבאות מחו"ל עם פיגור קל שבמהלך השנה לומדות במדרשה ומתנדבות בצורות שונות בירושלים.

נשים מחפשות עומק

ראש המדרשה (הישראלית), הרב אוהד טהרלב: "הקמת והפעלת בית המדרש הינו שיא פעילותנו להגשמת חזונה של המדרשה – לימוד תורה מעמיק, מורכב ורציני לנשים והכנסתן לעולם התורה, המהווה את הבסיס לעולמנו הרוחני והדתי".

ראשת בית המדרש, חנה גודינגר (דרייפוס) ציינה: "הנקודה החשובה ביותר בעיני שמתרחשת עם מהפכת לימוד התורה לנשים המתרחשת בבית המדרש שלנו, איננה רק בעובדה שנשים מכירות באופן בלתי אמצעי את ארון הספרים היהודי. אני סבורה שהמהפכה החשובה נעוצה בכך שנשים הופכות להיות נשים המחפשות לתת משמעות עמוקה ולקחת אחריות על חיי עבודת ה' שלהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
24 שנים ולא שמענו על אף הישג משמעותי ,ששינה את החברה
בעל שם | 19-05-2013 12:09
2
יכס
ענת | 19-05-2013 12:47
3
ובעיניהם של גמדים טרוטי עיניים חרד"ליים הן דמויות
| 19-05-2013 12:51
שליליות בגלל שהן הולכות לצבא
4
רמבם מי שלא עושה צבא
אלישע | 19-05-2013 14:29
י [יב] ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו: מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג,י). לפיכך הובדלו מדרכי העולם--לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך ה' חילו" (דברים לג,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח,כ). יא [יג] ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה).
5
בשלב הבא "כוהנת גדולה" בבית המקדש
שמשון | 19-05-2013 14:34
6
חחחחחחחחחחחחחחח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דוד 1 | 19-05-2013 14:42
צחוקים! כמעט כמו נשות הכותל!
7
"מדרשת לינדנבאום"=מדרשה מלאה רפורמיות
שרה | 19-05-2013 17:03
כשסיימתי לימודי תיכון בחו"ל, היו אלה שלמדו לשנה בארץ במדרשות, וכל אלה שאו בחרו או אפילו חשבו על המקום הזה היו מהבנות הכי שמאלניות בענייני הדת, שרצו ללמוד גמרא בכדי להיות "שוות" לבנים. איזה מקום של בושה וחרפה.
8
ל3: זה שאת מוסיף גדופים לפני לא משנה את המציאות.
יוני | 19-05-2013 17:10
בת שהולכת לצבא זה שלילי למי שכמובן אכפת לו מהלכה. אבל בעיני הגמדים הלייטים מי ששומר על ההלכה הוא דמות שלילית
9
כנראה שבשלב הבא הן יניחו גם תפילין...
חיים | 19-05-2013 18:09
10
נא לקרוא בין השורות
| 19-05-2013 19:14
מדרשת לינדבאום, כמו כל המוסדות של ריסקין ושות' ויוצאי הגוש למיניהם, זוכים לכישלון מוחלט בציבור הישראלי. הבנים והבנות המועטים שלומדים במוסדות הללו וכן כמובן המימון מגיעים רובו ככולו מהציבור האמריקאי (וזה סוד ה'200 בנות במסגרות לימוד שונות', היינו 40 ישראליות מתוסבכות עם מכנסיים ובנדנה ועוד כמה עשרות אמריקאיות ובנות שירות בכל מיני חצאי מסגרות). זה שהרב ריסקין מדבר על 'מהפכה שהצליחה' הוא מתכוון לומר - הצלחנו למצוא מקור מימון לעוד זרם חצי רפורמי. לעומת זאת בכנסי בניין שלם יש 5000 נשים מכל גווני הציבור.
11
הנשים תגלנה מהר את העם ארצות של הגדיילים -
מאיר | 19-05-2013 20:47
הגדיילים מפחדים מזה פחד מוות, שהרי על נשים קשה לעבוד!
12
אני מקווה
טורטני | 20-05-2013 0:41
שלפני שהן לומדות דף גמרא יש ביכלתן להכין חביתה כדבעי, להחליף טיטול לילד בוכה, ולהתפקד כאמא מסורה. דוגמא לעוד נשים שלא מצאו את מקומן והינן רועות בשדות זרים כדי למצוא קצת תשומת לב ומשמעות, מסכנות
13
מה זה הקשקוש הזה?
| 20-05-2013 8:12
מה זה עוד משהו מתוצרת הרפורמה של בנט? מה זה הקשקוש הזה? ממתי אישה מתגייסת לצבא ועוד ממדרשה? ה' ירחם עלינו הבנות האלה מסכנות,הרבנים האלה שהורו להם היתרים לזה יתנו את הדין שהרי הגמרא מפורש אומרת שזה איסור תורה גמור ואין פוסק שסבר אחרת וכל שכן שהגמרא כבר פסקה את זה מפורש! אז מה הרבנים האלה חולקים על הגמרא? הרבנים האלה אפיקורסים גמורים שהולכים נגד רוח חז''ל. הרמב''ם מפורש כתב שנשים לא עושות מלחמה. אז גם הרמב''ם יענו הצטרף? אולי גם משה רבינו ע''ה היה חלק מזה חחחח ח''ו ובמחילה מכבודו של אביר הרועים משה רבינו ע''ה. נלמד עליהם זכות הם פשוט דתיות מסכנות שאין להם דעת תורה ומשמעת לדעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט''א
14
מפקדות? על דא קבכינא
גיא | 20-05-2013 8:16
15
אויש תנוחו,
| 20-05-2013 20:56
מאחלת לכל המגיבים המלעיזים שימצאו את האור ויצאו מהחשך.
16
תקוה
| 21-05-2013 18:41
מקוה שאהבת התורה של נשות המגזר תחלחל גם לגברים...
17
מרתק
| 21-05-2013 18:45
בעולם הדתי לאומי גברים מקפידים על עבודה, ונשים על תורה. אין שום ספק הרמבם גאה בכם ..
18
עוד מעט הדלי"ם ישיגו את הרפורמים
מתון מתון | 21-05-2013 23:43
19
קלות הדעת הדלי"ת שוברת שיאים חדשים
יעקב | 21-05-2013 23:46