מרהיב: יונתן רזאל וברי סחרוף בדואט מפתיע - סרוגים

מרהיב: יונתן רזאל וברי סחרוף בדואט מפתיע

האמנים המצליחים יונתן רזאל וברי סחרוף משחררים הבוקר דואט חדש ומרגש-'זוהר הרקיע', שמילותיו מתוך מסכת ברכות. רזאל מספר: "ברי חזר חזר אליי ואמר שהשיר ריגש אותו עד דמעות". צפו בקליפ המרגש  

author-image
מרהיב: יונתן רזאל וברי סחרוף בדואט מפתיע
  צילום: רועי ברקוביץ'

חיבור מהשמיים: האמנים המצליחים יונתן רזאל וברי סחרוף, משחררים הבוקר (ג') דואט חדש ומרגש-'זוהר הרקיע'.

מילות השיר לקוחות מתוך התלמוד הבבלי, מסכת ברכות עם הוספות מיוחדות. מפגש של המלים העתיקות מהתלמוד עם קולותיהם המזוהים והאהובים של יונתן וברי והלחן החדש, יוצר ניגון מוזיקלי עכשווי שמתאים כל כך לימים אלו.

(בימוי קליפ: רועי ברקוביץ' / מלים – מתוך תלמוד בבלי מסכת ברכות דף י"ז (עם קצת הוספות) / לחן ועיבוד לשמיניית כלי נשיפה וכלים אחרים – יונתן רזאל/ באדיבות חלמיש הפקות ונענע דיסק)

הדואט המיוחד מגיע אחרי שנים של כתיבת עיבודים סימפוניים ועבודה כמנצח, משלב יונתן בשיר "זהר הרקיע" בין המוזיקה הקלאסית לבין הרוקנרול, ובמובן מסוים בין העולם המוזיקלי שממנו הוא מגיע לזה של סחרוף.

יונתן מספר על ההשראה לשיר שהגיע בזכות לימוד: "יום אחד למדתי את הטקסט הזה – ברכה עתיקה שנאמרה בין חברים תלמידי חכמים, אך נתקבלה גם כברכה הניתנת לילדים ערב יום כיפור… והיא התחילה להתנגן בי מיד… הרעיון הזה שפני אדם יכולים לזהור כרקיע תמיד קסם לי, והלוואי ואזכה שיהיה זה אחד מילדיי!!!".

"כבר מההתחלה, התחיל להתנגן לי קולו של ברי יחד עם הצלילים הראשונים"(צילום: יחצ)

רזאל ממשיך ומספר על הרעיון לצרף את סחרוף לשיר: "האמת שכבר מההתחלה, התחיל להתנגן לי קולו של ברי יחד עם הצלילים הראשונים שנולדו, ולאט לאט הצטרפו בראשי שמיניית כלי הנשיפה, מעין מנטרה שמיימית שחוזרת על עצמה, מלווה את השיר ומהווה מעין יצירה עצמאית.

הימים ימי קורונה, כולנו ספונים אז בבתים… אני שולח את השיר לברי… והוא חוזר אליי ואומר שהשיר ריגש אותו עד דמעות. לקח זמן עד שנפגשנו, עד ש"קלו המים" קצת של המבול הזה, והיה חיבור חזק ואמיתי".

"האמת שרציתי זמן רב להלחין שיר על ספר הזוהר", מספר רזאל "ספר הסוד, ולר' שמעון בר יוחאי שיום פטירתו חל לפני שבוע בל"ג בעומר וזה מעין "תת-רובד" של השיר. השיר הוא על זוהר, על רקיע, ועל החיבור של זה לאנושי, לכאן, לי, לך, לילדים.

מקווה שאנחנו קצת שונים עכשיו, אחרי מה שעברנו כעולם, כעם, כמשפחה וכיחידים, אולי זוהרים קצת יותר".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פותח את הלב
תהלה | 09-06-2020 22:06
יונתן רזאל המדהים וברי סחרוף שילוב מנצח